Nlklas Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) Hei! Har to problemer, og er usikker på om de har noen sammenheng med hverandre. Kjører to stk GTX 780 i sli, men syntes kanskje ytelsen jeg har er litt dårlig til å være disse kortene? Iallfall når folk med dårligere maskinvare har bedre fps enn meg.. En jeg spiller sammen med har en GTX 970 og får mer fps enn det jeg gjør BF1 kjører jeg på ultra med 45-55 fps i de travle områdene, og danser rundt 60 på litt åpne steder. Her ser dere aktiviteten til hardwaren min etter å ha spillt bf1 i 15 minutters tid. Syntes det var litt rart at GPU2 så vidt var i bruk? Samt at den var klokket ned til 324 MHz, trodde Frostbite skalerte bedre enn det. I BF4 har jeg alt fra 70-120 fps utifra hvilket kart jeg spiller på. Testet på 64P Operation Locker nettopp og hadde omkring 110-120 fps. Spiller jeg på f.eks Golmund Railway har jeg i 60-70fps. Her syntes jeg og tallene var noe merkelig. I The Witcher 3 var det noe annerledes, her prøvde jeg ikke like lenge. Gpu usage ligger likt og er mellom 70-90%. Ting jeg har prøvd selv er å: installere drivere til skjermkort på nytt, oppdatere bios(kommer tilbake til denne lengre ned), strømplan er satt til høy ytelse, sette power target til 100%, og prøvd å sette fps target til 120 i EVGA Experience. Ingen av disse hjalp noe. Er det cpuen som bottlenecker? Nå er den klokket til 3.7GHz av pcen selv, før hadde jeg satt den til 4.5GHz men jeg tror ikke det var så alt for mye bedre. edit: prosessorlast er jo på 100% på alle bildene, vil ikke dette i teorien si at cpuen faktisk er en flaskehals? Oppdaterte biosen til hovedkortet mitt til oppdatering 4.30 (har vært på v1.E0 siden jeg kjøpte pcen). Før jeg gjorde det hadde jeg en overklokk på cpuen, men til min store fortvilelse kunne jeg ikke endre multiplier eller volt etter oppdateringen.. Så nå er jeg stuck på 3.7GHz... Hva kan grunnen til dette være? Jeg har P67A-GD65 fra MSI, og oppdaterte til nyeste oppdateringen (4.30) Takk Endret 7. september 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
Norish Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 BF1 er vel i beta fortsatt, er det ikke? Isåfall så tviler jeg på at de har prioritert å få på plass skikkelig SLI-støtte enda. I BF4 og The Witcher så kan det nok godt tenkes at CPU'en din bottlenecker, ser jo også at CPU bruken din ligger på 100% på de bildene. BF og The witcher er vel også kjent for å bruke endel CPU-kraft. 970 er bedre enn 780 så er ikke så rart hvis din kompis får bedre FPS enn deg, det betyr bare at spillet er dårlig optimalisert for SLI eller ikke støtter SLI i det hele tatt. På BF4 så ser det ut til at du får det du burde forvente ihvertfall, http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/page3.html I denne testen så får de avg fps på 90 ved bruk av 780SLI Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 CPU'en er på "oppgraqderingens kant" alikevel tenker jeg så det er ikke en dum tanke å begynne å spare Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Ja såpass.. Får se hva Kaby Lake bringer før jeg kjøper noe som helst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå