Gå til innhold

iPhone 6 (nesten helt ny) er bøyd i venstre hjørnet

Tuppekos

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en iPhone 6 som har en veldig ekkel bøy på seg øverst i venstre hjørnet. Dette synes jeg er veldig rart i og med at mobilen har aldri blitt brukt i trange bukser eller baklommer. Den har som oftest vært i jakkelomma eller joggebukser som har store og romslige lommer. Den har også vært i et plast-deksel mesteparten av tiden. 

Bilde 1: https://postimg.org/image/vzmak2sg7/

Bilde 2: https://postimg.org/image/qa61zrm9z/ (Bruker en bilderamme for å vise hvor mye bøy det er). 

Jeg vet selvsagt at ingen her kan fortelle meg om jeg kan få den reparert/få en ny en via reklamasjonsretten. 

Men spørsmålet er: Er det vits å kontakte de om dette? Eller er det min feil? Synes det er veldig dårlig at en telefon til 8k+ skal bli ødelagt av helt vanlig bruk. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten ny = ? 

Uansett, mener du det er en feil butikken skal rette må du reklamere innen rimelig tid (2 mnd) etter at du oppdager feilen,

om du får det dekt av reklamasjon er selvfølgelig vanskelig å svare på, hvis reklamasjon eventuelt blir avslått må du dekke kostnadene for frakt og undersøkelse.

Husk at du også har rett på et låneprodukt hvis du blir avskåret fra tingen lengre enn 7 dager.

Endret av ILunde
Lenke til kommentar

Nesten ny = ? 

Uansett, mener du det er en feil butikken skal rette må du reklamere innen rimelig tid (2 mnd) etter at du oppdager feilen,

om du får det dekt av reklamasjon er selvfølgelig vanskelig å svare på, hvis reklamasjon eventuelt blir avslått må du dekke kostnadene for frakt og undersøkelse.

Husk at du også har rett på et låneprodukt hvis du blir avskåret fra tingen lengre enn 7 dager.

Den er omtrent 5 uker gammel. Jeg mener at det kan være en feil fra deres side, mobilen har blitt behandlet veldig pent, og har hatt mange telefoner opp gjennom årene som aldri har hatt slike problemer. Jeg får kontakte de i løpet av uken å se hvordan det går, takk for svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har hatt mange telefoner opp gjennom årene som aldri har hatt slike problemer.

iPhone 6 er en relativt stor telefon, og mye trolig større enn de du har hatt før. Og jo større en telefon er, jo mindre makt skal til for å bøye den. I tillegg krever vi forbrukere at telefonene blir tynnere og tynnere, og lettere og lettere, og da trenger man enda mindre makt for å gjøre skade på telefonen. Tenker vi på det, så er det vår egen skyld at disse produktene har dårligere holdbarhet enn før.

Så skal det også nevnes at en del personer klager på at iPhone 6 kan bøye seg, men jeg tror det er overdrevet i forhold til hvor mange iPhone 6 som er solgt. Jeg jobber for et firma som blant annet reparerer knuste telefonskjermer, og jeg kan ikke huske å ha sett en bøyd iPhone 6 enda, til tross for at mange av de som har fått knust skjerm har fått ganske så hard medfart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...