Gå til innhold

Følg Apple-lanseringen direkte her fra 19:00


Anbefalte innlegg

Kan ikke utsette oppgraderingen av en Iphone 5 lenger. Samtalekvaliteten er nå så dårlig at jeg så vidt hører hva de jeg snakker med sier. Så blir nok en Iphone 7 på meg. 128GB i sort. Hvilken i sort har jeg ikke bestemt meg for ennå. Absolutt ikke en plus modell, da de er altfor store, selv om kameraet fristet.

 

Kjempefornøyd med at Iphone nå er vann og støvresistent. Syntes forøvrig at Apple ga gode grunner for å kutte minijacken. En adapter medfølger med Iphone 7 uten at man må kjøpe det ekstra som tilbehør, så det skal ikke være noe problem å bruke headset man allerede har med minijack.

 

Hva er liksom de "gode grunnene"? Og selvsagt er en adapter et problem.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig i at man må vurdere etter egne krav. For meg er "har Apple Photos" et absolutt krav.

 

Atw: jeg tror du og mange andre overvurderer problemet. Dette går fint. Selv om det ikke er noen god grunn til å kutte 3,5mm gir de fleste blaffen og bruker headset som fulgte med eller kjøper nytt. Snart er hele greia glemt.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Atw: jeg tror du og mange andre overvurderer problemet. Dette går fint. Selv om det ikke er noen god grunn til å kutte 3,5mm gir de fleste blaffen og bruker headset som fulgte med eller kjøper nytt. Snart er hele greia glemt.

 

Mulig du undervurderer problemet. For de av oss som elsker god lyd og har investert i hodetelefoner til kr 3000 og høyere, så er dette grepet bare unødvendig og surt. Og adapter? Nei takk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

 

Kan ikke utsette oppgraderingen av en Iphone 5 lenger. Samtalekvaliteten er nå så dårlig at jeg så vidt hører hva de jeg snakker med sier. Så blir nok en Iphone 7 på meg. 128GB i sort. Hvilken i sort har jeg ikke bestemt meg for ennå. Absolutt ikke en plus modell, da de er altfor store, selv om kameraet fristet.

 

Kjempefornøyd med at Iphone nå er vann og støvresistent. Syntes forøvrig at Apple ga gode grunner for å kutte minijacken. En adapter medfølger med Iphone 7 uten at man må kjøpe det ekstra som tilbehør, så det skal ikke være noe problem å bruke headset man allerede har med minijack.

 

Hva er liksom de "gode grunnene"? Og selvsagt er en adapter et problem.

 

AtW

 

 

1. Plasshensyn. Skulle de beholdt minijacken måtte de ofret noe annet. Og de har vurdert det slik at stereohøyttalere eller andre funksjoner er viktigere enn minijack. 

2. minijacken er over 100 år gammel. Det kreves mot og visjon for å endre noe som er så etablert. De mener fremtiden er trådløs. Ihvertfall til den bruken en Iphone representerer. De ønsker å bidra til en utvikling mot en trådløs verden ved å fjerne minijacken. Dessuten mener de også at kabel over lightning er bedre. Digital tilkobling gir flere muligheter, og skal vi tro Apple, også bedre lyd. Et eksempel på flere muligheter er apps. Med digital tilkobling over lightning kan produsenter lage apps som fungerer med hodetelefonene, og mulighetene er mange! Adaptiv noise cancellation blant annet nevnes.

 

Adapter er ikke et stort problem. Ihvertfall ikke for meg. Er selvfølgelig bedre uten. Er det så et stort problem så kjøper jeg en av de mange kablete hodetelefonene som vil komme med lightning kontakt. Det er prisen vi må betale for at tiden går fremover.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

Atw: jeg tror du og mange andre overvurderer problemet. Dette går fint. Selv om det ikke er noen god grunn til å kutte 3,5mm gir de fleste blaffen og bruker headset som fulgte med eller kjøper nytt. Snart er hele greia glemt.

Mulig du undervurderer problemet. For de av oss som elsker god lyd og har investert i hodetelefoner til kr 3000 og høyere, så er dette grepet bare unødvendig og surt. Og adapter? Nei takk.

Vi er helt latterlig få.

Lenke til kommentar

Elsker god lyd? Da hører du jo neppe på det ifra telefonen i utgangspunktet. Jeg er veldig glad i god lyd, men er ingen HiFi entusiast. Men har en dedikert DAC + Sennheiser HD 800 som jeg hører på hjemme, og det kan jo ikke måles med noe jeg kan få til via telefonen.

 

Nå er jeg glad i god lyd også når jeg er på farten, så bruker jo ikke Apple sine EarPods eller lignende. Jeg har B&O BeoPlay H7 hodetelefoner som jeg bruker når jeg trenger noe som er praktisk, og skal ha god lyd. Også har jeg Shure SE846 når jeg vil ha virkelig ønsker veldig god lyd når jeg er på farten, men jeg kan overleve med upraktisk kabel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ytelsestallene må man ta med en klype salt, men det sier jo seg selv. Det er nok ikke like interessant som tidligere siden prosessoren ikke akkurat har vært et klagepunkt de siste årene. Men kjappere er flott uansett.

Ellers er alt som forventet, Apple hadde jo tross alt nødt til å svare på Samsungs suksess mpt. IP-68 og bedre kamera. Tja, bortsett fra 3.5mm-jack skandalen...

 

Synes det er morsomt at lanseringen i hovedsak er preget av et mangel fremfor alt det oppdaterte ved den nye telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3,5mm-skandale?

 

Det var like mange som ropte skandale når Apple kuttet Floppy Disk eller det optiske (CD/DVD) drevet i Macene. Mange ropte skandale når Apple lanserte en nettleser på telefon som ikkje støttet Flash. Hvor er disse kritikerene nå? Mange av de er kanskje de samme som kaller det å kutte en 100 år gammel analog teknologi en skandale...

Apple skal ha kred for å ha baller nok til å kutte foreldet teknologi og drive utviklingen på mange områder frem. At lydkvaliteten på digital lyd er bedre enn den analoge en mobiltelefon klarer å levere er vel bare et pluss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsker god lyd? Da hører du jo neppe på det ifra telefonen i utgangspunktet. Jeg er veldig glad i god lyd, men er ingen HiFi entusiast. Men har en dedikert DAC + Sennheiser HD 800 som jeg hører på hjemme, og det kan jo ikke måles med noe jeg kan få til via telefonen.

 

Nå er jeg glad i god lyd også når jeg er på farten, så bruker jo ikke Apple sine EarPods eller lignende. Jeg har B&O BeoPlay H7 hodetelefoner som jeg bruker når jeg trenger noe som er praktisk, og skal ha god lyd. Også har jeg Shure SE846 når jeg vil ha virkelig ønsker veldig god lyd når jeg er på farten, men jeg kan overleve med upraktisk kabel.

 

Nei, jeg bruker ikke mobilen som primær lydkilde. Har lydutsyr så det holder. Men en mobil med god (innebygd) dac for minijack og godt headset (PSB M4U2) gjør at jeg slipper å dra på 100 kg elektronikk til og fra jobb. 

 

Dessverre har Apple med et pennestrøk fjernet muligheten for musikkelskere til å velge fra øverste hylle av headset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dessverre har Apple med et pennestrøk fjernet muligheten for musikkelskere til å velge fra øverste hylle av headset.

Det der vil nok endre seg. Har vært en del skriverier om flere enn Apple som ønsker å fjerne 3.5mm jack (f.eks. Intel), men Apple er de første som har gjort det. Husker også det ramaskriket som pågikk da Apple startet krigen mot Adobe Flash. I dag er det ingen som kritiserer Apple for akkurat det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...