_dundun_ Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 La til en del mens du skrev, men jeg gir det to år før midten av markedet (si 200-1500 kroner) har flytta seg til Lightning/Bluetooth. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) La til en del mens du skrev, men jeg gir det to år før midten av markedet (si 200-1500 kroner) har flytta seg til Lightning/Bluetooth. Ok, da vedder jeg i mot. Om to år så vil hodetelefoner til 200-1500 fortsatt flere enheter med minijack enn lightning. AtW Endret 9. september 2016 av ATWindsor 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Legger inn kalendervarsel Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Legger inn kalendervarsel Tror du skulle skrevet lightning,usbc og bluetooth. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg har diskutert med AtW før. Det finnes ikke et tilstrekkelig presisjonsnivå til å "vinne" uansett, så jeg gidder ikke prøve Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Hehe nei han har jo allerede justert uttalelsen din til p bare gjelde lightning 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Sånn, da var iallfall sjueren bestilt med levering neste fredag. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Håper du innser at jeg ikke kan kommentere på innlegget ditt når du skriver "Galaxy telefon". Det kan være en Samsung Galaxy S. Hva vet jeg. Så du sier meg ikke veldig mye. iTunes er altså ikke et separat program? Så om du bruker Samsung Kies, ellr hva enn det nye heter, så er det et separat program, men å synce via iTunes, er å bruke en..... innebygd funksjon? For jeg kan love deg, iTunes er ikke innebygget i Windows. Ikke er det bra til Windows heller, ganske forferdelig faktisk. Hvis du ønsker å slippe skyen, så er du 0.01%. Resten av verden vil helst kunne ha skyen. Sier ikke det er noe galt i det, respekterer grunnen din til å gjøre det. Og det er jo fint at det finnes en måte du kan gjøre det slik du vil. Om en skal snakke om hvordan det er for folk flest derimot er muligheten til å gå via cloud et stort pluss. Galaxy SIII, håpløs ustabil den første perioden jeg brukte den. Gikk over til den to år eldre iPhone 4 da den fungerte bedre på alle måter. Samsung Kies hadde ikke samme scope som det iTunes har, det programmet synkroniserte bare enkelte elementer, som kontakter. Man er fortsatt avhengig av skyen for andre ting, som f.eks. apper. iTunes dekker langt mer (apper m/ app-data, video, bilder, musikk m.m.). Med "Separat program" i denne konteksten betyr at programmet brukt for synkronisering ikke dekker det man ønsker å synkronisere, som Samsung-alternativet ikke gjør, i motsetning til iTunes, som dekker over det aller meste. OSet er forøvrig utenfor scope i denne sammenhengen. Du sier at iTunes er så "forferdelig" i Windows. Hva mener du egentlig med det (dette er vel på siden av diskusjonen)? Jeg har ikke statistikk på hvor mange som ønsker å slippe skyen, og det tallet du kommer med er nok dratt ut av lufta. Men med iPhone har man i hvert fall muligheten, uten at ting blir veldig vanskelig. Det er slike ting jeg forbinder med frihet, nemlig frihet til å gjøre ting på min egen måte. Den friheten har jeg ikke med en Android-telefon, så jeg ser på Android som en mer ufri plattform som sådan. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg har diskutert med AtW før. Det finnes ikke et tilstrekkelig presisjonsnivå til å "vinne" uansett, så jeg gidder ikke prøve Jasså? Når har vi inngått et tilsvarende veddemål, og det har vært diskusjon om presisjonsnivået? AtW Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 De som lar seg mest irritere er de som i utgangspunktet aldri hadde vurdert å kjøpe en iPhone uansett. Thklinge, lade hver 6 time? Trolling klokken 05:13 om morgenen? det llan jo umulig være noen god start eller slutt på dagen? Jeg har en kollega med iPhone 6s, vi begynner på jobb kl 10. Hvis han ikke lader i løpet av dagen så faller han offline mellom kl 15 og 17 et sted, og det skjer ofte. Så det flyter med Lightning-ladere på kontoret, i bilene og overalt. Jeg har en S7 Edge og har 30-40 prosent igjen når jeg kjører hjem kl 17. Hvorfor skulle det være trolling? Den store majoriteten av hodetelefoner bruker minijack. Det går nok over nå. Bare se på hvor lite av dockingstasjoner etc. som lages for Android ift iOs, så ser du hva som skjer i løpet av det neste året. Med en gang hodetelefonprodusentene finner ut at de fleste i verden som kjøper high-end kjøper Apple-produkter kommer de til å begynne å skifte produktutviklingen mot lightning-kontakta, og da er ikke veien lang før man putter inn elektronikk i hodetelefonene som gjør at de ikke fungerer med andre porter enn denne. Akkurat som Apple har planlagt det. Det kommer nok alltid til å finnes 3.5mm-headset for highend-puristene og de som ikke vil bruke over en hundrelapp, men det store middelmarkedet tipper jeg at går mot lightning og Bluetooth/Apple Wireless. I tilegg kommer det kanskje noen med flammesikring spesiallaget for Samsung. Jepp, det blir produsert masse Lightning docker og overganger og jazz bom bø, og hver solgte enhet betyr 40-60 kroner i lomma på Apple. Akkurat som de planla. Det blir enormt god business for alle unntatt kundene. De må betale dyrt. Så kan man diskutere om det er en genistrek av Apple eller skikkelig råttent gjort mot kundene sine. Jeg heller mot det siste, men jeg er redd menigheten vil fortsette å svelge unna stadig høyere priser og finne seg i adaptre både her og der. Relevant story: Forrige fredag skulle en hyggelig mann holde et foredrag med sin Macbook Air foran et rom fullt av mennesker. Først koblet han til strøm, for den hadde lite power, til den ene USB-C-porten. Så fant han ut at han måtte jo ha en overgang til bilde. Roting gjennom PC-veska endte med fire adaptre, men ingen som hadde digtal utgang (hdmi, dp, mini-dp). Så da ble det svart gitt. Heldigvis var det noen tilstede som kunne ta imot presentasjonen hans på en stick og kjøre framvisningen på en Thinkpad. Adaptre er nydelige greier, er det ikke? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Hehe nei han har jo allerede justert uttalelsen din til p bare gjelde lightning Når det er snakk om hva slags fysisk kontakt en telefon skal ha, så er det jo naturlig å faktisk sammenlikne de to fysiske kontaktene det er snakk om. Om ikke kunne de jo like gjerne ha fjernet muligheten til å ta lyd ut over lightning..... AtW Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Ser ut som salget går greit - de fleste fargene er nå utsolgt på lanseringsdagen virker det som. Endret 9. september 2016 av Audun_K Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Ser ut som salget går greit - de fleste fargene er nå utsolgt på lanseringsdagen virker det som. Hvor mange var tilgjengelig ? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) De sier ingenting om det, det vil ikke bli rapportert salgstall før kvartalsrapporten. Endret 9. september 2016 av Audun_K Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 De sier ingenting om det, det vil ikke bli rapportert salgstall før kvartalsrapporten. Så sammenligner du dette svaret med innlegget ditt om at salget ser fint ut. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Virker ikke som Apple selv hadde iPhone 7 Plus Jet Black 128GB med levering til 16.09 i det hele tatt, så kan virke som Jet Black blir vanskelig å få tak i generelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Virker ikke som Apple selv hadde iPhone 7 Plus Jet Black 128GB med levering til 16.09 i det hele tatt, så kan virke som Jet Black blir vanskelig å få tak i generelt. "Models in the new Black and Jet Black colors are the most heavily affected in the United States. Jet Black iPhone 7 Plus devices won't ship until November, while the Black iPhone 7 Plus lists shipping estimates of two to three weeks. " Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Den jevne bruker har hodetelefoner med minijack, og har liten glede av å måtte kjøpe egne hodetelefoner kun for mobilen. Og om de var så ekstremt opptatt av å få folk over på trådløst, hvorfor ikke fjerne lyd over lightning? AtW Den jevne bruker tror jeg faktisk bruker hodetelefonene som følger med telefonen? Største problemet nå blir vel da at man ikke kan bruke de samme på PC-en. Irriterende lock-in-strategi dette her. De burde heller brukt USB-C. Endret 9. september 2016 av Nimrad Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Så sammenligner du dette svaret med innlegget ditt om at salget ser fint ut. Du føler jeg kom med et vitenskapelig utsagn som må bevises? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Så sammenligner du dette svaret med innlegget ditt om at salget ser fint ut. Du føler jeg kom med et vitenskapelig utsagn som må bevises? Følelser er for kvinnfolk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg