ATWindsor Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Den jevne bruker har hodetelefoner med minijack, og har liten glede av å måtte kjøpe egne hodetelefoner kun for mobilen. Og om de var så ekstremt opptatt av å få folk over på trådløst, hvorfor ikke fjerne lyd over lightning? AtW Hvorfor fjerne noe fra en standard når den allerede støtter lyd, og har gjort det siden begynnelsen? Nei si det, av samme tåplige "grunn" til å fjerne minijack? Fremme trådløst? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Om den er stygg eller ikke vet jeg ikke og det er vel strengt tatt lite relevant. Poenget med å fjerne minijack er jo å få folk over på bedre ting, som trådløst. Husk at Apple lager produkter for den jevne bruker, og ikke for hardcore-folk med tusen hodetelefoner som de bytter mellom. Den jevne bruker har hodetelefoner med minijack, og har liten glede av å måtte kjøpe egne hodetelefoner kun for mobilen. Og om de var så ekstremt opptatt av å få folk over på trådløst, hvorfor ikke fjerne lyd over lightning? AtW Jeg tror nok Apple vet bedre enn deg og meg hva den jevne bruker trenger. Trådet lyt med Lightning gir nye muligheter som ikke er mulig med andre ting, f.eks. det som ble nevnt om støykansellerende hodetelefoner styrt fra telefonen el.l. Så apple gjør aldri feil, er det logikken? Aner ikke samsung eller sony hva brukeren trenger? At et stort firma gjør noe er ikke det samme som det automatisk er det rette. AtW 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Nei si det, av samme tåplige "grunn" til å fjerne minijack? Fremme trådløst? AtW Men hvorfor skal de ha to porter på samme telefon som kan gjøre det samme (lighning kan strengt talt gjøre mer), når de kan fjerne en og gjøre mer plass til andre ting? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 3,5mm-skandale? Det var like mange som ropte skandale når Apple kuttet Floppy Disk eller det optiske (CD/DVD) drevet i Macene. Mange ropte skandale når Apple lanserte en nettleser på telefon som ikkje støttet Flash. Hvor er disse kritikerene nå? Mange av de er kanskje de samme som kaller det å kutte en 100 år gammel analog teknologi en skandale... Apple skal ha kred for å ha baller nok til å kutte foreldet teknologi og drive utviklingen på mange områder frem. At lydkvaliteten på digital lyd er bedre enn den analoge en mobiltelefon klarer å levere er vel bare et pluss. Har du digitale ører med digital/analog converter (DAC) i hodet ? Analog teknologi har vi alltid i siste ledd sammen med et forsterkertrinn føre høyttalerelementene. Og vil således være en teknologi vi mennesker er avhengig av i all fremtid. Det er kun snakk om hvor det skal være plassert Haha Eg meinte sjølvsagt at man ofte får bedre DAC i gode øreklokker enn man får i en mobiltelefon, men forstår at den ble feiltolket. Det åpner jo også opp for kule muligheter for toveis kommunikasjon, f.eks at en app kan styre innstillinger i klokkene, EQ, NC o.l. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 (endret) Virker som om du ikke har brukt Android på en stund hvertfall. La meg og spørre deg, hvorfor er det ille at du må via Google for å ta backup i Google sitt eget OS? Går du kanskje utenom Apple når du synkroniserer din Apple enhet? Og hva mener du med at du slipper å bruke skytjenester? Det er jo det som er bra med synkronisering, at du kan bruke skytjenester. Synkronisering uten skytjeneste er jo håpløst gammeldags. Da må du kopiere over på noe, og så legge det over igjen. Nå har jeg jo en Samsung Galaxy-tlf jeg bruker til jobb, så jeg bruker Android til daglig i jobbsammenheng. Og Galaxy'en la jeg til overmål bort til fordel for min gamle jobb-tlf, iPhone 4, da jeg syntes at den gjorde en bedre jobb enn den nyere Galaxy'en. Tok den i bruk igjen da iPhone 4 tok kvelden. Privat bruker jeg iPhone 5. Og etter at jeg fikk byttet batteri kostnadsfritt (den tilhørte en batch av denne typen med et kjent batteriproblem), fikk jeg en betydelig forbedring av batterilevetiden. Den får forresten også iOS 10. Til sammenligning er det lenge siden sist jeg fikk en oppdatering til Galaxy'en, og det kommer ikke flere. Også noe som taler mot Android, nemlig at supporttiden gjerne er kort. Ikke gunstig hvis det blir avdekket stygge sikkerhetshull som bør tettes. Det jeg mener med at jeg slipper å bruke skytjenester er at jeg kan holde mine data (kontakter, bilder, notater, dokumenter, apper etc) på mine egne enheter uten at jeg trenger å måtte legge de ut i skyen, som jeg ikke ønsker. Mine data er mine data, og da vil jeg ha kontroll med hvor de lagres. Bruker iTunes når jeg synkroniserer, mot maskinen lokalt, og da får jeg synkronisert det jeg ønsker. I mange år har jeg brukt Outlook til å holde styr på kontaktene mine, og iTunes fungerer mot Outlook. Det eneste jeg har aktivert av iCloud-verktøy er Find my iPhone på mine iOS-enheter. Ellers er iCloud deaktivert. Så på den måten går jeg "utenom Apple". Men det gjør ingenting, jeg får fullt ut glede av å synkronisere dataene mot mine egne maskiner. Har brukt iTunes lokalt til å flytte data fra gammel iOS-enhet til ny, det har fungert sømløst hver gang, uten bruk av skytjenester. På Android, inkl. Samsung Galaxy er det ikke så enkelt, da Android-telefoner er langt mer avhengig av man kobler seg opp mot "skyen", i dette tilfellet Google. Å synkronisere data lokalt er ikke like enkelt på slike telefoner. Og for å synkronisere kontakter må man til og med bruke et separat program, så da blir ting fort litt tungvint hvis man vil unngå skyen. Tingen er at Apple har gjort det slik at man kan velge å bruke sky eller å gjøre det på "gamlemåten", uten at man blir nevneverdig straffet for å gjøre det sistnevnte, man får fordelene ved synkronisering uavhengig av om man gjør det lokalt eller til/fra skyen. Det synes jeg er en god ting, det er hva jeg kaller frihet. Og for meg er det en SVÆRT god grunn til å foretrekke iPhone over en Android-variant som tlf. Endret 8. september 2016 av stigfjel Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 (endret) 3,5mm-skandale? Det var like mange som ropte skandale når Apple kuttet Floppy Disk eller det optiske (CD/DVD) drevet i Macene. Mange ropte skandale når Apple lanserte en nettleser på telefon som ikkje støttet Flash. Hvor er disse kritikerene nå? Mange av de er kanskje de samme som kaller det å kutte en 100 år gammel analog teknologi en skandale... Apple skal ha kred for å ha baller nok til å kutte foreldet teknologi og drive utviklingen på mange områder frem. At lydkvaliteten på digital lyd er bedre enn den analoge en mobiltelefon klarer å levere er vel bare et pluss. Har du digitale ører med digital/analog converter (DAC) i hodet ? Analog teknologi har vi alltid i siste ledd sammen med et forsterkertrinn føre høyttalerelementene. Og vil således være en teknologi vi mennesker er avhengig av i all fremtid. Det er kun snakk om hvor det skal være plassert Haha Eg meinte sjølvsagt at man ofte får bedre DAC i gode øreklokker enn man får i en mobiltelefon, men forstår at den ble feiltolket. Det åpner jo også opp for kule muligheter for toveis kommunikasjon, f.eks at en app kan styre innstillinger i klokkene, EQ, NC o.l. Jeg har brukt parrot zik hodetelefoner siste tre årene ++ De gjør alt det du nevner av lydforbedringer med rom, wide- narrow spektrum , EQ m.m. Kan ikke tenke meg å gå tilbake til øreklokker med ledning og spinkel lyd. Har faktisk aldri hatt noe innplugget i 3.5" utgangen på min iPhone 6 overhodet Har brukt ørepropper med 3.5" minijack på iPad inne i mellom. Edit: Ser at Air Pods er prissatt til 1790,- hos Apple Norge (159 USD ) Endret 8. september 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Nei si det, av samme tåplige "grunn" til å fjerne minijack? Fremme trådløst? AtW Men hvorfor skal de ha to porter på samme telefon som kan gjøre det samme (lighning kan strengt talt gjøre mer), når de kan fjerne en og gjøre mer plass til andre ting? For å slippe en stygg og upraktisk overgang? AtW Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Nei si det, av samme tåplige "grunn" til å fjerne minijack? Fremme trådløst? AtW Men hvorfor skal de ha to porter på samme telefon som kan gjøre det samme (lighning kan strengt talt gjøre mer), når de kan fjerne en og gjøre mer plass til andre ting? For å slippe en stygg og upraktisk overgang? AtW Allerede fikset med det medfølgende adapteret. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 For å slippe en stygg og upraktisk overgang? AtW Hæ? Nå troller du igjen, ikke sant? 1 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Det er jeg ikke helt enig i, selvom jeg skjønner hvor du vil. Poenget er at det er kjipt å måtte vente på nye Android features i x-antall måneder etter at f.eks Lollipop ble launchet. Vil du ikke ha det nyeste med en gang det er tilgjengelig? Dette blir litt lua i handa for min del, "jaja, jeg er jo fornøyd da, så jeg trenger ikke oppdatering før til neste år" Når manglet Android features? Som Apple bruker må du gjerne vente 2-3 år på å få helt vanlige Android features. Det er det alt nytt i iOS 7, 8, 9 og 10 har vært. Android features. Sikkerhetoppdateringer kommer hele tiden fra produsent, og er ikke en Google versjon. Også oppdateringer til ting som TouchWiz, som er mye viktigere enn Android oppdateringer. Disse oppdateringene kommer med en gang. Merkelig at folk innbiller seg at de ikke får oppdateringer, selv om de helt åpenbart får det. Det er bare å bruke en mobil, så vil du jo se oppdateringene. Hvorfor har navnet på oppdateringen så mye å si? En iOS oppdatering kan være mindre enn en TouchWiz oppdatering. Hypen og publisiteten er 10000 ganger større derimot. gjør den ikke mer av en oppdatering av den grunn. Det er ikke det å fjerne hodetelefoninngangen som er nyheten, men det at de satser på ny trådløs teknologi og kablet tilkobling som er bedre enn minijack og som gir nye muligheter. Du velger å overfokusere på at de har fjernet noe, mens Apples PR går ut på hva de har erstattet det med og de nye mulighetene der. Trådløs teknologi som trådløs lading som er standard? Nei vent..... Spar meg. Apple satser på trådløs teknologi, de er Apple som har minst trådløs teknologi. Husker du hvor lang tid Apple brukte på å støtte trådløse NFC? Tja, «luker» var kanskje feil -- mulig «kanter» er mer korrekt? F.eks. «home»-knappen (eller hva det heter) på S7 (som "stikker ut"). Vedr. "kaliber" snakker jeg om små detaljer, som f.eks. «alignment» (S7 vs. iPhone 6S). Mulig dette er teite argumenter for noen, men det trekker opp totalfeelingen av en telefon (imho), og er absolutt noe jeg liker at Apple er flink til. Nå skal det sies at jeg først og fremst har valgt iPhone pga. OS-et, og mye av det andre er mer en «bonus», enn et faktisk argument for at jeg kjøper det. Du begynner å ro ganske mye nå ja..... Det er ganske langt mellom luker for å gjøre noe vanntett og hjemknappen på Galaxy S7. Den stikker ellers ikke ut for å få den vanntett, men fordi de har laget den slik med vilje. iPhone har gjerne små designdetaljer, men Galaxy har hele siden av skjermen som en bøyd skjerm. Et design Apple ikke får til å lage, bare Samsung. Likt mer unikt enn å klare å aligne en port til midten. Se på salgstallene for Edge, folk betaler mye ekstra for designet, så er ikke noe jeg sitter her og finner på. Det er mer upraktisk, koster mer, men selger likevel mer. Se og på volum og av/på knapp. De er plassert perfekt på Galaxy S7 (bare å se linustechtips sin YT video av det for å forstå hva jeg mener). Du må like Apple sine tjenester ganske mye for å kalle Apple Maps et friskt pust. Det er rett og slett dårlige kart. Det har ikke noe å si hvordan UI og slikt er, om kartene faktisk ikke er gode. Og det er de ikke. Objektivt. Google Maps kan gjøre så mye mer. Apple brukere klage jo Google Maps inn igjen, fordi Apple brukere vil faktisk ha ting som fungerer og gjør det det skal, og det gjør ikke Apple Maps. Det var en fiasko. Faktisk ingenting mer å si om det, Apple har jo så godt som innrømmet det og med endringene de gjorde. Hvis de har erstattet minijack med en ekstra høyttaler så er det jo tydeligvis for å by på mer funksjonalitet. Så de paranoide konspirasjonsteoriene dine blir litt tåpelige. Men hvorfor skal de ha to porter på samme telefon som kan gjøre det samme (lighning kan strengt talt gjøre mer), når de kan fjerne en og gjøre mer plass til andre ting? Flere som vil melde seg i klubben av de som mener det å gjerne pluggen gir mer plass til andre ting? Jeg har gjort det så mye, så gidder ikke å gjøre det igjen. Sammenlign volumet på en iPhone med en Sony, Huawei, Samsung. Du finner ut at i forhold til batteristørrelse, så er volumet til iPhone større enn alle andre. Bare på utsiden ser en det, med en overflate som er latterlig stor i forhold til alt annet på planeten over 1000 kr. (litt overdrivelse). Hvis Apple hadde like effektivt design som Huawei f.eks så hadde de hatt plass til minijacken i samme innpakning som de har nå, med alt det andre der og. Som La Menthe sa, Samsung får plass til en S Pen og mini jack, og lager fortsatt mobilen mindre enn Apple, med mer batteri. I tillegg til at note har flere sensorer ol. selvfølgelig. Så har vi det faktum at Samsung gjorde telefonene sine større i år. Og vet dere hva? Alle liker det, og de får skryt for det. Mer behagelige å holde, nesten ingen kamerahump, og best av alt klart bedre batteritid. Så la oss si at iPhone faktisk hadde blitt mindre, noe den ikke gjør. Både fordi det å gjerne mini jack ikke gir bedre plass som betyr noe, og fordi de gjennbruker designet fra forrige gen. Bare la oss si i teorien. Hva får du da? En enda tynnere iPhone. Woooooo. Og hva hjelper det? Ingenting. Det blir så lite at det ikke blir merkbart engang. Jeg kan forstå at folk tyr til argumentet om at fjerning av mini jack gir plass til mer "andre ting". Masse "teknologi", men sannheten er at Apple allerede er langt bak på å få på plass masse "teknologi" i telefonene, og andre lager det samme med mindre volum. Samsung har og faktisk mer "teknologi" å putte inn i telefonene (S Pen). I motsetning til Apple, som ikke har noe ekstra å legge til. Men det får være nok nå, argumentet er ikke gyldig. Så kan vi bare droppe argumentet nå? Ellers kommer vi aldri noen vei, om den ene parten skal tviholde på et argument som ikke har validitet i det hele tatt. Vis meg en liten nett iPhone som er mindre enn andre mobiler med lik HW og batteristørrelse. Eller helst en iPhone med stort batteri, uten at den er noe videre større, som Galaxy S7. Så kan vi begynne å snakke, men akkurat nå er Apples telefoner større enn andre, har mindre batteri. Samtidig har du telefoner som HTC som har to høytalere og mini jack. Note som har S Pen og mini jack. Da er liksom argumentet om plass i den store iPhonen litt dumt, når andre har det og er mindre liksom. Jeg har tatt matten på volum i tråder før, og direkte konfrontert folk på dette emnet. Da er det ingen som kan si hva ulempene med mini jack er lengre. Det at den er 100 år gammel er ikke et argument til info. Jeg er ikke overrasket heller, fordi det finnes faktisk ikke ulemper med å ha mini jack der slik det er i dag. For all del, i fremtiden tror jeg ikke mobiler har den. Folk vil nok bruke trådløst (med mindre en begynner å få interferensproblemer i tett befolkede strøk). Den dag i dag derimot er så godt som alt basert på 3.5 mm pluggen. Det er altfor tidlig. Joda du kan bruke Lightning, men du må ha overgang. Folk mener det ikke er et stort problem, vel gjett hva? Det å ha en 3.5 mm jack er ikke et problem. Lite problem > ikke problem. Du har og problemet med at du bare kan ha en ting kontaktet til iPhonen. Du kan altså ikke bruke headset og lade samtidig, med mindre du tilhører mindretallet med trådløst headset. Løsningen her er enkel: Trådløs ladning. Hvorfor har ikke Apple det? Noe som er trådløst og faktisk nyttig. Kom tilbake og fortell meg hvor mye Apple pusher trådløst etter de har fått på plass alle trådløse standarder i telefonene sine som alle andre. Kan jeg nevne at Apple sine Qualcomm modem alltid er forrige gen? Mens alle Android toppmodeller har current gen? Satser skikkelig på trådløst altså... Mer som sparer penger på å ikke implementere i begynnelsen og vente til det er litt billigere. Samme med NFC. Endret 9. september 2016 av TKongen 1 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Nå har jeg jo en Samsung Galaxy-tlf jeg bruker til jobb, så jeg bruker Android til daglig i jobbsammenheng. Og Galaxy'en la jeg til overmål bort til fordel for min gamle jobb-tlf, iPhone 4, da jeg syntes at den gjorde en bedre jobb enn den nyere Galaxy'en. Tok den i bruk igjen da iPhone 4 tok kvelden. Privat bruker jeg iPhone 5. Og etter at jeg fikk byttet batteri kostnadsfritt (den tilhørte en batch av denne typen med et kjent batteriproblem), fikk jeg en betydelig forbedring av batterilevetiden. Den får forresten også iOS 10. Til sammenligning er det lenge siden sist jeg fikk en oppdatering til Galaxy'en, og det kommer ikke flere. Også noe som taler mot Android, nemlig at supporttiden gjerne er kort. Ikke gunstig hvis det blir avdekket stygge sikkerhetshull som bør tettes. Det jeg mener med at jeg slipper å bruke skytjenester er at jeg kan holde mine data (kontakter, bilder, notater, dokumenter, apper etc) på mine egne enheter uten at jeg trenger å måtte legge de ut i skyen, som jeg ikke ønsker. Mine data er mine data, og da vil jeg ha kontroll med hvor de lagres. Bruker iTunes når jeg synkroniserer, mot maskinen lokalt, og da får jeg synkronisert det jeg ønsker. I mange år har jeg brukt Outlook til å holde styr på kontaktene mine, og iTunes fungerer mot Outlook. Det eneste jeg har aktivert av iCloud-verktøy er Find my iPhone på mine iOS-enheter. Ellers er iCloud deaktivert. Så på den måten går jeg "utenom Apple". Men det gjør ingenting, jeg får fullt ut glede av å synkronisere dataene mot mine egne maskiner. Har brukt iTunes lokalt til å flytte data fra gammel iOS-enhet til ny, det har fungert sømløst hver gang, uten bruk av skytjenester. På Android, inkl. Samsung Galaxy er det ikke så enkelt, da Android-telefoner er langt mer avhengig av man kobler seg opp mot "skyen", i dette tilfellet Google. Å synkronisere data lokalt er ikke like enkelt på slike telefoner. Og for å synkronisere kontakter må man til og med bruke et separat program, så da blir ting fort litt tungvint hvis man vil unngå skyen. Tingen er at Apple har gjort det slik at man kan velge å bruke sky eller å gjøre det på "gamlemåten", uten at man blir nevneverdig straffet for å gjøre det sistnevnte, man får fordelene ved synkronisering uavhengig av om man gjør det lokalt eller til/fra skyen. Det synes jeg er en god ting, det er hva jeg kaller frihet. Og for meg er det en SVÆRT god grunn til å foretrekke iPhone over en Android-variant som tlf. Håper du innser at jeg ikke kan kommentere på innlegget ditt når du skriver "Galaxy telefon". Det kan være en Samsung Galaxy S. Hva vet jeg. Så du sier meg ikke veldig mye. iTunes er altså ikke et separat program? Så om du bruker Samsung Kies, ellr hva enn det nye heter, så er det et separat program, men å synce via iTunes, er å bruke en..... innebygd funksjon? For jeg kan love deg, iTunes er ikke innebygget i Windows. Ikke er det bra til Windows heller, ganske forferdelig faktisk. Hvis du ønsker å slippe skyen, så er du 0.01%. Resten av verden vil helst kunne ha skyen. Sier ikke det er noe galt i det, respekterer grunnen din til å gjøre det. Og det er jo fint at det finnes en måte du kan gjøre det slik du vil. Om en skal snakke om hvordan det er for folk flest derimot er muligheten til å gå via cloud et stort pluss. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 3,5mm-skandale? Det var like mange som ropte skandale når Apple kuttet Floppy Disk eller det optiske (CD/DVD) drevet i Macene. Mange ropte skandale når Apple lanserte en nettleser på telefon som ikkje støttet Flash. Hvor er disse kritikerene nå? Mange av de er kanskje de samme som kaller det å kutte en 100 år gammel analog teknologi en skandale... Apple skal ha kred for å ha baller nok til å kutte foreldet teknologi og drive utviklingen på mange områder frem. At lydkvaliteten på digital lyd er bedre enn den analoge en mobiltelefon klarer å levere er vel bare et pluss. Jeg er veldig imponert over at du klarer å høre "digital lyd", det må du fortelle mer om. Det er en DAC et sted uansett, kjøper du et headset med dårligere DAC og amp enn i mobilen så får du dårligere lyd enn med 3,5mm, og omvendt. At en standard er gammel er ingen årsak til å kutte den. Hva med shucko-kontakten som du bruker når du kobler et elektrisk apparat i veggen, den er eldgammel, skrot den! For ikke å snakke om automobilen, over hundre år gammel, det er bare å glemme! Sånn kan man holde på i evigheter. Blir en iPhone 7+ 256Gb nå ja. Syns den glossy black farven var fin. Kommer ikke til å savne minijack'n. Det kommer nok mye nytt tilbehør med lightning kabel i høst allikevel. Jepp, og Apple tar 40-60 kroner pr enhet solgt i lisenskostnader for adgang til Lightning-kontakten. De ler nok hele veien til banken mens sauene punger ut. Hvordan lader man når man lytter via kablet? You don't... Som er et problem. iPhone trenger jo allerede lading hver sjette time, og om man bruker et lightning-headset med ekstern dac og amp (uten eksternt batteri) så trekker det også strøm fra telefonen, som gjør situasjonen enda verre. Om den er stygg eller ikke vet jeg ikke og det er vel strengt tatt lite relevant. Poenget med å fjerne minijack er jo å få folk over på bedre ting, som trådløst. Husk at Apple lager produkter for den jevne bruker, og ikke for hardcore-folk med tusen hodetelefoner som de bytter mellom. Den jevne bruker har hodetelefoner med minijack, og har liten glede av å måtte kjøpe egne hodetelefoner kun for mobilen. Og om de var så ekstremt opptatt av å få folk over på trådløst, hvorfor ikke fjerne lyd over lightning? AtW Jeg tror nok Apple vet bedre enn deg og meg hva den jevne bruker trenger. Trådet lyt med Lightning gir nye muligheter som ikke er mulig med andre ting, f.eks. det som ble nevnt om støykansellerende hodetelefoner styrt fra telefonen el.l. ANC (active noise cancellation) er helt uproblematisk med 3,5mm jacken. Sony f.eks har et godt og rimelig headset med mikrofoner på ørepluggene, de sender signaler til mobilen også gjøres støykanselleringen der. Dessverre var Z5 Premium en skrot-telefon så jeg gikk over til S7 Edge og den støtter ikke ANC via 3,5mm jacken. Så da ble det B&O H3 ANC, som fungerer veldig bra. Greia med 3,5mm jacken er økonomi. Lisens for adgang til Lightning-jacken koster 40-60 kroner pr produkt. Så er det bare å gange opp med antall solgte adaptre, headset og annet. Det er nok mange hos Apple som vet veldig godt at dette er et hån mot kundene, men de ler godt av det. Hele veien til banken. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Selvsagt er grunnen økonomi. Grunnen til å lage produkter i utgangspunktet er økonomi. Jeg tror ikke forbrukerne bryr seg noe særlig om dette, det er en media- og forumstorm som fort går over. Selv synes jeg det er lett irriterende, men jeg kommer til å bestille telefon om to timer uansett. Endret 9. september 2016 av Audun_K Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 De som lar seg mest irritere er de som i utgangspunktet aldri hadde vurdert å kjøpe en iPhone uansett. Thklinge, lade hver 6 time? Trolling klokken 05:13 om morgenen? det llan jo umulig være noen god start eller slutt på dagen? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Enkelte har svært lett for å slenge ut påstander om trolling. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 En kommentar om at en iPhone må lades hver sjette time er fryktelig vanskelig å tolke som noe særlig annet enn trolling. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Nei si det, av samme tåplige "grunn" til å fjerne minijack? Fremme trådløst? AtW Men hvorfor skal de ha to porter på samme telefon som kan gjøre det samme (lighning kan strengt talt gjøre mer), når de kan fjerne en og gjøre mer plass til andre ting? For å slippe en stygg og upraktisk overgang? AtW Allerede fikset med det medfølgende adapteret. Ja, den stygge og upraktiske overgangen jeg snakket om. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 For å slippe en stygg og upraktisk overgang? AtW Hæ? Nå troller du igjen, ikke sant? Hvorfor skulle det være trolling? Den store majoriteten av hodetelefoner bruker minijack. AtW Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Hvorfor skulle det være trolling? Den store majoriteten av hodetelefoner bruker minijack. Det går nok over nå. Bare se på hvor lite av dockingstasjoner etc. som lages for Android ift iOs, så ser du hva som skjer i løpet av det neste året. Med en gang hodetelefonprodusentene finner ut at de fleste i verden som kjøper high-end kjøper Apple-produkter kommer de til å begynne å skifte produktutviklingen mot lightning-kontakta, og da er ikke veien lang før man putter inn elektronikk i hodetelefonene som gjør at de ikke fungerer med andre porter enn denne. Akkurat som Apple har planlagt det. Det kommer nok alltid til å finnes 3.5mm-headset for highend-puristene og de som ikke vil bruke over en hundrelapp, men det store middelmarkedet tipper jeg at går mot lightning og Bluetooth/Apple Wireless. I tilegg kommer det kanskje noen med flammesikring spesiallaget for Samsung. Endret 9. september 2016 av Audun_K Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Hvorfor skulle det være trolling? Den store majoriteten av hodetelefoner bruker minijack. Det går nok over nå. Tviler, litt avhengig av hva du definerer som "nå". AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg