AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hei, setter historien i en spoiler. Ble ganske lang. Har et ganske stort problem. Min søster har en hund hun ikke har mulighet til å ta vare på. Jeg har blitt spurt om jeg kan ta vare på denne hunden et år pga skole og avtalen var da at hun skulle passe den så mye som mulig. Hun prioriterer ikke hunden noenting. Her om dagen så skulle hun jogge og jeg spurte om hun kunne ta med bikkja. Da ble hun sur og sa at det ble et kvarter ekstra kjøring for å komme tilbake med hunden, helt uaktuellt... Dette er bare et eksempel av veldig mange der jeg har sagt "du kan jo ta med hunden" og hun har nektet. Hun drar heller til venner/ gjør andre ting og selv om det burde være mulig å ta med hunden så er dette tydeligvis totalt uaktuellt.... Det der var bare del 1 av historien, desverre Hun har også brukt unødvendig mye makt og vold mot hunden. Det er snakk om å ta meget hardt i nakkeskinnet og rett og slett slenge hunden i bakken, den har skreket av smerte. Hun har også gjort andre voldelige ting, men de har muligens vært mindre hardhendte. Jeg har sett ved en anledning at hun har pisket hunden med all sin kraft med båndet, en langline så i praksis et tau. Hun gjorde dette på en hund hun passet i samme situasjon. Et viktig poeng er at jeg har vært lite sammen med henne og hunden i hundens ca 2 leveår. Det kan da med stor sikkerhet antas at hun ikke er noe snillere med hunden når hun er alene. Det er andre som har vært mer sammen med henne og hunden og de har vært vitne til samme greia. Det er ingen problemhund, han er underdanig og lett å ha med å gjøre. Hører stort sett med en gang når man ber ham om noe, hvertfall med meg de ukene jeg har hatt ham. Han hadde også atferd som tilsa at han ikke hadde det bra (etter hva jeg har lest og blitt fortalt) som å slikke seg på potene nesten konstant og "ukontrollert" piping. Den korte perioden han har vært hos meg så er denne atferden helt vekk. Han har også hatt problemer med å spise, dette har han 0 problemer med her og er egentlig en relativt matglad hund. Jeg har nå fått min søster helt opp i halsen, dette er ikke hevn sånn sett, men jeg klarer ikke å la dette gå. Spesiellt etter at jeg har sett den enorme positive forandringen etter bare en uke hos meg. Det er virkelig på tide at dette får konsekvenser og ingen andre i familien som er klar over situasjonen vil gjøre noe, det er vel vanskeligere å ringe politi/ mattilsyn når det gjelder nær familie... Spørsmålet er enkelt og greit hva skal jeg gjøre og hvordan skal jeg gå frem. Vil at dette skal skje på beste mulige måte for hundens beste. Er dette nok til å kvalifisere til dyremishandling så hunden kan bli skrevet over på meg med tvang hvis min søster sier nei til å omregistrere ham til meg når jeg snakker med henne? Anonymous poster hash: 11118...a97 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) I Norge overføres ikke hunder under tvang. I graverende tilfeller er det enten frivillig omplassering eller pålagt avliving som gjennomføres. Det vil altså si at man får muligheten til å omplassere hunden dersom eier er med på det, ellers blir det avliving som er tingen. Endret 7. september 2016 av Snylter Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hei, setter historien i en spoiler. Ble ganske lang. Har et ganske stort problem. Min søster har en hund hun ikke har mulighet til å ta vare på. Jeg har blitt spurt om jeg kan ta vare på denne hunden et år pga skole og avtalen var da at hun skulle passe den så mye som mulig. Hun prioriterer ikke hunden noenting. Her om dagen så skulle hun jogge og jeg spurte om hun kunne ta med bikkja. Da ble hun sur og sa at det ble et kvarter ekstra kjøring for å komme tilbake med hunden, helt uaktuellt... Dette er bare et eksempel av veldig mange der jeg har sagt "du kan jo ta med hunden" og hun har nektet. Hun drar heller til venner/ gjør andre ting og selv om det burde være mulig å ta med hunden så er dette tydeligvis totalt uaktuellt.... Det der var bare del 1 av historien, desverre Hun har også brukt unødvendig mye makt og vold mot hunden. Det er snakk om å ta meget hardt i nakkeskinnet og rett og slett slenge hunden i bakken, den har skreket av smerte. Hun har også gjort andre voldelige ting, men de har muligens vært mindre hardhendte. Jeg har sett ved en anledning at hun har pisket hunden med all sin kraft med båndet, en langline så i praksis et tau. Hun gjorde dette på en hund hun passet i samme situasjon. Et viktig poeng er at jeg har vært lite sammen med henne og hunden i hundens ca 2 leveår. Det kan da med stor sikkerhet antas at hun ikke er noe snillere med hunden når hun er alene. Det er andre som har vært mer sammen med henne og hunden og de har vært vitne til samme greia. Det er ingen problemhund, han er underdanig og lett å ha med å gjøre. Hører stort sett med en gang når man ber ham om noe, hvertfall med meg de ukene jeg har hatt ham. Han hadde også atferd som tilsa at han ikke hadde det bra (etter hva jeg har lest og blitt fortalt) som å slikke seg på potene nesten konstant og "ukontrollert" piping. Den korte perioden han har vært hos meg så er denne atferden helt vekk. Han har også hatt problemer med å spise, dette har han 0 problemer med her og er egentlig en relativt matglad hund. Jeg har nå fått min søster helt opp i halsen, dette er ikke hevn sånn sett, men jeg klarer ikke å la dette gå. Spesiellt etter at jeg har sett den enorme positive forandringen etter bare en uke hos meg. Det er virkelig på tide at dette får konsekvenser og ingen andre i familien som er klar over situasjonen vil gjøre noe, det er vel vanskeligere å ringe politi/ mattilsyn når det gjelder nær familie... Spørsmålet er enkelt og greit hva skal jeg gjøre og hvordan skal jeg gå frem. Vil at dette skal skje på beste mulige måte for hundens beste. Er dette nok til å kvalifisere til dyremishandling så hunden kan bli skrevet over på meg med tvang hvis min søster sier nei til å omregistrere ham til meg når jeg snakker med henne? Anonymous poster hash: 11118...a97 Først ville jeg prøvd meg på å si til søsteren at hvis du ikke gir meg eierskap over hunden så anmelder jeg deg for dyremishandling og så referer du til diverse lover etc etc og at det finnes dyrepoliti i Norge. Hvis det ikke virker så ville jeg snakket med en advokat, det finnes advokat som du kan snakke med over telefon, 250 kroner for 20 minutter. Hvis ingenting ovenfor virker så kan du prøve å bare ta hunden fra henne, hvis henne anmelder så sier du at henne slår hunden og at du har vitner. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 I Norge overføres ikke hunder under tvang. I graverende tilfeller er det enten frivillig omplassering eller pålagt avliving som gjennomføres. Det vil altså si at man får muligheten til å omplassere hunden dersom eier er med på det, ellers blir det avliving som er tingen. Nja, jeg syntes det der var litt diffust egentlig. Virket som om de kunne hvertfall delvis tvinge henne. Det er jo bare å sende inn et papir så er hunden 100% min. § 32 "Tilsynsmyndigheten eller politiet kan etter vedtak ta dyr i midlertidig forvaring eller på annen måte sørge for at dyret får nødvendig tilsyn og stell" https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-06-19-97 + en del annet som står der så tilsier at de kan lage et vedtak om at hunden skal overføres på meg hvis søster nekter. Derfor jeg spør her. Vil ikke at hunden skal avlives og det er ikke et alternativ at han skal leve et ræva liv der han må liggge inne 95% av tiden og bare få gå ut og bæsje/ tisse noen få ganger pr. dag. Hei, setter historien i en spoiler. Ble ganske lang. Har et ganske stort problem. Min søster har en hund hun ikke har mulighet til å ta vare på. Jeg har blitt spurt om jeg kan ta vare på denne hunden et år pga skole og avtalen var da at hun skulle passe den så mye som mulig. Hun prioriterer ikke hunden noenting. Her om dagen så skulle hun jogge og jeg spurte om hun kunne ta med bikkja. Da ble hun sur og sa at det ble et kvarter ekstra kjøring for å komme tilbake med hunden, helt uaktuellt... Dette er bare et eksempel av veldig mange der jeg har sagt "du kan jo ta med hunden" og hun har nektet. Hun drar heller til venner/ gjør andre ting og selv om det burde være mulig å ta med hunden så er dette tydeligvis totalt uaktuellt.... Det der var bare del 1 av historien, desverre Hun har også brukt unødvendig mye makt og vold mot hunden. Det er snakk om å ta meget hardt i nakkeskinnet og rett og slett slenge hunden i bakken, den har skreket av smerte. Hun har også gjort andre voldelige ting, men de har muligens vært mindre hardhendte. Jeg har sett ved en anledning at hun har pisket hunden med all sin kraft med båndet, en langline så i praksis et tau. Hun gjorde dette på en hund hun passet i samme situasjon. Et viktig poeng er at jeg har vært lite sammen med henne og hunden i hundens ca 2 leveår. Det kan da med stor sikkerhet antas at hun ikke er noe snillere med hunden når hun er alene. Det er andre som har vært mer sammen med henne og hunden og de har vært vitne til samme greia. Det er ingen problemhund, han er underdanig og lett å ha med å gjøre. Hører stort sett med en gang når man ber ham om noe, hvertfall med meg de ukene jeg har hatt ham. Han hadde også atferd som tilsa at han ikke hadde det bra (etter hva jeg har lest og blitt fortalt) som å slikke seg på potene nesten konstant og "ukontrollert" piping. Den korte perioden han har vært hos meg så er denne atferden helt vekk. Han har også hatt problemer med å spise, dette har han 0 problemer med her og er egentlig en relativt matglad hund. Jeg har nå fått min søster helt opp i halsen, dette er ikke hevn sånn sett, men jeg klarer ikke å la dette gå. Spesiellt etter at jeg har sett den enorme positive forandringen etter bare en uke hos meg. Det er virkelig på tide at dette får konsekvenser og ingen andre i familien som er klar over situasjonen vil gjøre noe, det er vel vanskeligere å ringe politi/ mattilsyn når det gjelder nær familie... Spørsmålet er enkelt og greit hva skal jeg gjøre og hvordan skal jeg gå frem. Vil at dette skal skje på beste mulige måte for hundens beste. Er dette nok til å kvalifisere til dyremishandling så hunden kan bli skrevet over på meg med tvang hvis min søster sier nei til å omregistrere ham til meg når jeg snakker med henne? Anonymous poster hash: 11118...a97 Først ville jeg prøvd meg på å si til søsteren at hvis du ikke gir meg eierskap over hunden så anmelder jeg deg for dyremishandling og så referer du til diverse lover etc etc og at det finnes dyrepoliti i Norge. Hvis det ikke virker så ville jeg snakket med en advokat, det finnes advokat som du kan snakke med over telefon, 250 kroner for 20 minutter. Hvis ingenting ovenfor virker så kan du prøve å bare ta hunden fra henne, hvis henne anmelder så sier du at henne slår hunden og at du har vitner. Det er akkurat det jeg skal si. Tenkte å ta en vei som spiller på følelser først, men det er nok ikke usannsynlig at jeg må "true" henne.... Betale for advokat er ikke nødvendig slik jeg ser det. Loven sier det den sier og politiet gjør det de gjør basert på historien, fakta. Om jeg snakker med advokat så blir det som å snakke med advokat hvis man anmelder noen for innbrudd, liten vits. Hvis ikke det finnes veldig gode argumenter for å betale for advokat så har jeg såppas tillitt til mattilsynet og politiet at jeg tror at de ordner opp på riktig måte. Å ta hunden fra henne, stjele den, er uaktuellt. Jeg vil ikke ha trøbbel og jeg ringer politiet med en gang hvis hun sier nei. Det er ikke noe vits å gjøre seg til kjeltring i denne saken for å si det slik. Jeg er vel egentlig bare litt nervøs nå. Tenkte å snakke med henne om et par timer og jeg er sikker på at det blir et helvetes bråk. Leter kanskje bare etter litt støtte Fy faen for noe dritt, er ikke akkurat artig å måtte gjøre dette mot sin søster. Anonymous poster hash: 11118...a97 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Er dette dyremishandling i så stor grad at politiet eller mattilsynet vil se på saken i det hele tatt? Jeg har som sagt noen vitner, men det er ikke ønskelig å dra inn dem hvis ikke det er nødvendig. At jeg blir skikkelig uvenner med søster driter jeg i, men det er kjipern om det ødelegger mer for henne (og andre) enn nødvendig. Anonymous poster hash: 11118...a97 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) Beklager å måtte si det, men ut ifra hva du sier så virker ikke søsteren din helt frisk. Og hun er hvertfall ikke en person som burde ha hund, eller husdyr generelt sett. Det er veldig bra at du tar dette initiativet. Dyr som lider er det verste jeg kan tenke meg, og det er få som gjør noe med det når de har sjansen. Stå på hardt i løpet ditt, du skal ikke trenge å være redd for din egen søster. Har to hunder selv, og hadde jeg befunnet meg i din situasjon hadde jeg tatt affære med en gang slik som du har gjort, men jeg ville kanskje gått litt hardere til verks og blåst meg litt opp da slik behandling av dyr får meg til å se rødt. Hold motet oppe, du gjør det riktige og har både moralen og loven på din side Endret 7. september 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Bestemmelsen du siterer sier jo at politiet kan ta den i midlertidig forvaring. Du ønsker en varig endring, og det krever eiers samtykke. Det følger jo av samme bestemmelse, to hakk senere. § 32: Dersom pålegg fra tilsynsmyndigheten ikke etterkommes, det er ukjent hvem som er ansvarlig, eller det er nødvendig å få gjennomført tiltak raskt, kan tilsynsmyndigheten selv iverksette nødvendige tiltak. Tilsynsmyndigheten eller politiet kan etter vedtak ta dyr i midlertidig forvaring eller på annen måte sørge for at dyret får nødvendig tilsyn og stell. Vedtak fattet av politiet faller bort om det ikke stadfestes av tilsynsmyndigheten innen 7 dager. Ansvaret for dyr omfattet av politiets vedtak overføres til tilsynsmyndigheten når vedtaket stadfestes.Midlertidig forvaring av dyr skal ikke vare lenger enn nødvendig. Dersom tilsynsmyndigheten finner at dyret ikke kan leveres tilbake til eier, skal dyret avlives. Hvis eieren samtykker, kan dyret likevel omplasseres eller selges. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Beklager å måtte si det, men ut ifra hva du sier så virker ikke søsteren din helt frisk. Og hun er hvertfall ikke en person som burde ha hund, eller husdyr generelt sett. Det er veldig bra at du tar dette initiativet. Dyr som lider er det verste jeg kan tenke meg, og det er få som gjør noe med det når de har sjansen. Stå på hardt i løpet ditt, du skal ikke trenge å være redd for din egen søster. Har to hunder selv, og hadde jeg befunnet meg i din situasjon hadde jeg tatt affære med en gang slik som du har gjort, men jeg ville kanskje gått litt hardere til verks og blåst meg litt opp. Hold motet oppe, du gjør det riktige og har både moralen og loven på din side Det er ikke noe å beklage. Hun er på grensen, vel egentlig godt over grensen, til å kunne kalles sinnsyk. Hun har litt fler psykopatiske tendenser enn det som er normalt Tusen takk. Jeg har tenkt på dette passe lenge og når jeg har bestemt meg så er det 1) veldig alvorlig. 2) ingen vei tilbake. Jeg er veldig konfliktsky, bortsett fra på nett kanskje, og blåse seg opp er desverre ikke et alternativ selv om jeg er 100% enig i at det er riktig å gå hardt til verks i denne situasjonen. Tusen takk igjen. Har snakket med familien og de er på en måte tilbakeholdne, men det er veldig tydelig at de synes det er på tide å gjøre noe og at det er riktig. Det har for faen holdt på i ca 2 år!!! Anonymous poster hash: 11118...a97 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) Bruk de 250 kr. på advokat. Kunnskapen du får gjør det lettere for deg gjennomføre en samtale med din søster. Håper bikkja får beholde deg:) Redigert: Dropp advokaten. Hør på Herr Brun. Endret 7. september 2016 av Thonord Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Bestemmelsen du siterer sier jo at politiet kan ta den i midlertidig forvaring. Du ønsker en varig endring, og det krever eiers samtykke. Det følger jo av samme bestemmelse, to hakk senere. Jeg vet, det er det som er litt vrient. Jeg hadde håpet på at en av dere advokatene hadde litt erfaring og kunne bekrefte at siste utvei ikke er avliving. Det er desverre, pga slik min søster er, antagelig veldig vanskelig å få til noe frivillig. Hva skjer ved et avlivingsvedtak egentlig? Vil det være nok tid eller mulighet til å få hunden over på meg etter at det er fattet? Jeg tviler på at hun vil la hunden bli avlivet hvis det er et alternativ å registrere den på meg. Desverre så er en avliving mer ønskelig enn at hun beholder den Anonymous poster hash: 11118...a97 Lenke til kommentar
zebrazett Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 For å være helt ærlig tror jeg ikke du har nok å gå på her til å få skrevet hunden over på deg gjennom politi/lovgivning. Høres ikke ut som at hunden har hatt det bra utifra det du forteller, men det høres heller ikke ut som grov dyremishandling/vanskjøtsel. Helt enig i at hunder ikke skal behandles slik, men å gå videre med dette slik du antyder vil resultere i to ting: En mulig refs fra politi/mattilsyn og pålegg om å håndtere hunden uten å være voldelig, og et ekstremt anspent søsterforhold. Høres ikke ut som at forholdet er så godt til å begynne med, og jeg kan nesten garantere at dette vil få motsatt effekt enn ønsket. Etter en eventuell refs ser jeg for meg at hun setter seg fullstendig på bakbeina og nekter å høre på fornuft og nekter deg tilgang til hunden overhodet. Det jeg ville gjort hvis jeg var deg er det motsatte. Ikke få henne til å føle seg dårlig fordi hun ikke tilbringer tid med hunden, gi heller positiv bekreftelse på alt som går i den retningen du ønsker. Det er BRA at hun lar deg ta hånd om hunden når hun ikke har nok tid til å gi den adekvat med tid og oppmerksomhet (og ellers - men det trenger du ikke si). Det er BRA at dere ikke forvirrer hunden med at hun kommer inn og ut av livet dens hele tiden, det kan skape mye stress for hunden. Det er BRA at hun har fokus på seg selv og fokus på sitt liv - der hun gjør det kjempebra. Osv, osv. Det er ikke løgn. Det er tydelig at hun ikke har ressurser til å ta seg av hunden. Man trenger ikke ty til vold når man har tid, energi, tålmodighet til å håndtere uønsket atferd korrekt. Men å gi henne god samvittighet for det som (for hunden, selv om det kanskje ikke er hennes hensikt) er gode valg, det kan smøre henne opp for forslag om å overdra eierskap. Legg gjerne også vekt på hvor godt hunden er for deg, hva den bidrar i ditt liv (den gjør at jeg kommer meg ut på tur, den gjør at jeg lærer mye om meg selv, jeg føler meg bedre når den er her). Med tid vil det føles riktig at du fortsetter å ha hunden, og forsikringsmessige og praktiske grunner gjør det nødvendig at du eventuelt overtar eierskap. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) Det vil altså si at man får muligheten til å omplassere hunden dersom eier er med på det, ellers blir det avliving som er tingen.Kjekt, langt flere dyreplagere burde bli avlivet. Endret 7. september 2016 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 For å være helt ærlig tror jeg ikke du har nok å gå på her til å få skrevet hunden over på deg gjennom politi/lovgivning. Høres ikke ut som at forholdet er så godt til å begynne med, og jeg kan nesten garantere at dette vil få motsatt effekt enn ønsket. Etter en eventuell refs ser jeg for meg at hun setter seg fullstendig på bakbeina og nekter å høre på fornuft og nekter deg tilgang til hunden overhodet. Det er BRA at hun har fokus på seg selv og fokus på sitt liv - der hun gjør det kjempebra. Det er det jeg er i tvil om også. Politiet er dog pliktige til å ta affære og med 4 vitner så ser jeg for meg at det blir litt mer kjøtt på beinet enn bare meg som sier, "hun er slem mot hunden, hun har ikke tid". Forholdet er ikke bra nei. Jeg er ikke uvenner med henne sånn sett, men jeg misliker henne så sterkt at det grenser mot hat. Siden jeg er "snill" så har vi på en måte et bra forhold da hun ikke er vanskelig å be hvis jeg ber om en tjeneste. Hun er en slik person at hun setter seg på bakbeina før refs hvis hun bestemmer seg for at svaret blir nei. Eventuell refs vil med stor sannsynlighet påvirke i positiv retning. Hun har ikke fokus på seg selv slik normale mennesker har. Hun er ekstremt aggresiv mot diverse familiemedlemmer så sant hun ikke vil ha noe. Hun driver med psykisk terror. Hun gjør det ikke kjempebra i sitt eget liv, hun er en sosial taper og det er hennes skyld. Hun er slem mot alle og takler ikke noen argumenter som er imot henne. Jeg kan ikke beskrive henne godt nok til at det er forståelig. Hadde dere kjent henne og sett hvordan hun driver på så hadde de aller fleste sagt at hun er et av de verste menneskene de har møtt. Det er faen i meg ikke løgn engang. Vi i familien snakker ofte om hvor aggresiv og ondskapsfull hun er, hun er rett og slett i sentrum pga ondskapen hennes. Jeg er trist Anonymous poster hash: 11118...a97 Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) For å være helt ærlig tror jeg ikke du har nok å gå på her til å få skrevet hunden over på deg gjennom politi/lovgivning. Høres ikke ut som at forholdet er så godt til å begynne med, og jeg kan nesten garantere at dette vil få motsatt effekt enn ønsket. Etter en eventuell refs ser jeg for meg at hun setter seg fullstendig på bakbeina og nekter å høre på fornuft og nekter deg tilgang til hunden overhodet. Det er BRA at hun har fokus på seg selv og fokus på sitt liv - der hun gjør det kjempebra. Det er det jeg er i tvil om også. Politiet er dog pliktige til å ta affære og med 4 vitner så ser jeg for meg at det blir litt mer kjøtt på beinet enn bare meg som sier, "hun er slem mot hunden, hun har ikke tid". Forholdet er ikke bra nei. Jeg er ikke uvenner med henne sånn sett, men jeg misliker henne så sterkt at det grenser mot hat. Siden jeg er "snill" så har vi på en måte et bra forhold da hun ikke er vanskelig å be hvis jeg ber om en tjeneste. Hun er en slik person at hun setter seg på bakbeina før refs hvis hun bestemmer seg for at svaret blir nei. Eventuell refs vil med stor sannsynlighet påvirke i positiv retning. Hun har ikke fokus på seg selv slik normale mennesker har. Hun er ekstremt aggresiv mot diverse familiemedlemmer så sant hun ikke vil ha noe. Hun driver med psykisk terror. Hun gjør det ikke kjempebra i sitt eget liv, hun er en sosial taper og det er hennes skyld. Hun er slem mot alle og takler ikke noen argumenter som er imot henne. Jeg kan ikke beskrive henne godt nok til at det er forståelig. Hadde dere kjent henne og sett hvordan hun driver på så hadde de aller fleste sagt at hun er et av de verste menneskene de har møtt. Det er faen i meg ikke løgn engang. Vi i familien snakker ofte om hvor aggresiv og ondskapsfull hun er, hun er rett og slett i sentrum pga ondskapen hennes. Jeg er trist Anonymous poster hash: 11118...a97 du burde snakke med en advokat, loven kan tolkes på mange forskjellige måter, det er en grunn til at de har en bra lønn for arbeidet... Endret 7. september 2016 av Janbanan123 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Bestemmelsen du siterer sier jo at politiet kan ta den i midlertidig forvaring. Du ønsker en varig endring, og det krever eiers samtykke. Det følger jo av samme bestemmelse, to hakk senere. Jeg vet, det er det som er litt vrient. Jeg hadde håpet på at en av dere advokatene hadde litt erfaring og kunne bekrefte at siste utvei ikke er avliving. Det er desverre, pga slik min søster er, antagelig veldig vanskelig å få til noe frivillig. Hva skjer ved et avlivingsvedtak egentlig? Vil det være nok tid eller mulighet til å få hunden over på meg etter at det er fattet? Jeg tviler på at hun vil la hunden bli avlivet hvis det er et alternativ å registrere den på meg. Desverre så er en avliving mer ønskelig enn at hun beholder den Anonymous poster hash: 11118...a97 Jeg vet ikke, dessverre. Lenke til kommentar
zebrazett Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Det er det jeg er i tvil om også. Politiet er dog pliktige til å ta affære og med 4 vitner så ser jeg for meg at det blir litt mer kjøtt på beinet enn bare meg som sier, "hun er slem mot hunden, hun har ikke tid". Forholdet er ikke bra nei. Jeg er ikke uvenner med henne sånn sett, men jeg misliker henne så sterkt at det grenser mot hat. Siden jeg er "snill" så har vi på en måte et bra forhold da hun ikke er vanskelig å be hvis jeg ber om en tjeneste. Hun er en slik person at hun setter seg på bakbeina før refs hvis hun bestemmer seg for at svaret blir nei. Eventuell refs vil med stor sannsynlighet påvirke i positiv retning. Hun har ikke fokus på seg selv slik normale mennesker har. Hun er ekstremt aggresiv mot diverse familiemedlemmer så sant hun ikke vil ha noe. Hun driver med psykisk terror. Hun gjør det ikke kjempebra i sitt eget liv, hun er en sosial taper og det er hennes skyld. Hun er slem mot alle og takler ikke noen argumenter som er imot henne. Jeg kan ikke beskrive henne godt nok til at det er forståelig. Hadde dere kjent henne og sett hvordan hun driver på så hadde de aller fleste sagt at hun er et av de verste menneskene de har møtt. Det er faen i meg ikke løgn engang. Vi i familien snakker ofte om hvor aggresiv og ondskapsfull hun er, hun er rett og slett i sentrum pga ondskapen hennes. Jeg er trist Anonymous poster hash: 11118...a97 Selvsagt plikter de å gripe inn, men de vil gjøre det forholdsmessig. Forholdene du beskriver og det som underbygger påstandene er ikke så ille at politiet vil påtvinge skifte av eier. Det vil si at det tiltaket de eventuelt går inn med vil være en refs, men hun får fortsatt beholde bikkja - og hun vil da mest sannsynlig nekte deg adgang til hunden og da får du ikke hjulpet hunden likevel. Hva eller hvordan hun er er irrelevant. Jeg forstår at den rosen jeg skrev opp ikke er fortjent i hennes tilfelle, men det er ting som er positivt for hunden, uavhengig av om hun i det hele tatt tenker på eller bryr seg om hunden. Det jeg mente var at du skulle gi denne tilbakemeldingen til henne, og masse av den - uavhengig av om hun fortjener det eller ikke - fordi det tjener ditt mål - som er å hjelpe hunden. Det er et middel i en langsiktig plan om at hun også skal syntes at å overdra eierskap er en god ide (dette tar du selvsagt ikke opp med henne i begynnelsen, du bare roser denne atferden, så hun forbinder positive ting med at du har ansvar for hunden). Det er den smarteste måten å gjøre det på om, og jeg mener om fordi jeg ikke er sikker på din intensjon, det faktisk er hundens velferd du bryr deg om og ikke å "straffe henne" som du selv tok opp som et ikke-tema i åpningsinnlegget. Er dette hundens velferd vi snakker om, så har jeg tro på at du kan få det til - men gjør det smart. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 * Det jeg mente var at du skulle gi denne tilbakemeldingen til henne, og masse av den Det er den smarteste måten å gjøre det på om, og jeg mener om fordi jeg ikke er sikker på din intensjon, det faktisk er hundens velferd du bryr deg om og ikke å "straffe henne" som du selv tok opp som et ikke-tema i åpningsinnlegget. Er dette hundens velferd vi snakker om, så har jeg tro på at du kan få det til - men gjør det smart. Jepp. Glidemiddel rett og slett, har planlagt å bruke det. Intensjonen er ikke å straffe henne, da hadde jeg gjort det på andre måter enn å bruke hunden. Det er ikke store problemet for meg å "vippe henne over kanten" og gjøre livet hennes til et helvete på den måten. Med FB og effektiviteten den siden har for å spre rykter sammen med menneskers psykologi gir eksplosive resultater uten at noen eller noe trengs ved siden av. Jeg er rett og slett ikke interresert i å ha en hund i lang tid og få dratt den fra meg og hun har verken behov, kjærlighet eller tid nok til å ha en hund. Enden på visa er at det er det beste for alle parter, spesiellt hunden. Anonymous poster hash: 11118...a97 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Nok om det. Har planlagt godt hvordan jeg skal legge frem ting. Jeg er interresert i hvor grensa går for at politiet skal gripe inn på en mer alvorlig måte enn smekk på fingern, om det er mulig å avbryte avliving eller om politi/ mattilsynet kan gi et "tilpasset pålegg" (i mangel på bedre ord). Situasjonen er verre enn det jeg får inntrykk av når jeg leser mine egne innlegg. Anonymous poster hash: 11118...a97 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) For å være helt ærlig tror jeg ikke du har nok å gå på her til å få skrevet hunden over på deg gjennom politi/lovgivning. Høres ikke ut som at forholdet er så godt til å begynne med, og jeg kan nesten garantere at dette vil få motsatt effekt enn ønsket. Etter en eventuell refs ser jeg for meg at hun setter seg fullstendig på bakbeina og nekter å høre på fornuft og nekter deg tilgang til hunden overhodet. Det er BRA at hun har fokus på seg selv og fokus på sitt liv - der hun gjør det kjempebra. Det er det jeg er i tvil om også. Politiet er dog pliktige til å ta affære og med 4 vitner så ser jeg for meg at det blir litt mer kjøtt på beinet enn bare meg som sier, "hun er slem mot hunden, hun har ikke tid". Forholdet er ikke bra nei. Jeg er ikke uvenner med henne sånn sett, men jeg misliker henne så sterkt at det grenser mot hat. Siden jeg er "snill" så har vi på en måte et bra forhold da hun ikke er vanskelig å be hvis jeg ber om en tjeneste. Hun er en slik person at hun setter seg på bakbeina før refs hvis hun bestemmer seg for at svaret blir nei. Eventuell refs vil med stor sannsynlighet påvirke i positiv retning. Hun har ikke fokus på seg selv slik normale mennesker har. Hun er ekstremt aggresiv mot diverse familiemedlemmer så sant hun ikke vil ha noe. Hun driver med psykisk terror. Hun gjør det ikke kjempebra i sitt eget liv, hun er en sosial taper og det er hennes skyld. Hun er slem mot alle og takler ikke noen argumenter som er imot henne. Jeg kan ikke beskrive henne godt nok til at det er forståelig. Hadde dere kjent henne og sett hvordan hun driver på så hadde de aller fleste sagt at hun er et av de verste menneskene de har møtt. Det er faen i meg ikke løgn engang. Vi i familien snakker ofte om hvor aggresiv og ondskapsfull hun er, hun er rett og slett i sentrum pga ondskapen hennes. Jeg er trist Anonymous poster hash: 11118...a97 Huff, dette høres helt grusomt ut. Skjønner godt at du er trist og at dette er vanskelig for deg og de rundt deg som mener det samme. Jeg blir helt stresset av å tenke på hvordan hunden har det, og håper virkelig du får en ordning på det. Heier på deg som faen! Ta deg til kraftig mot, stå ved det og gi bånn gass! Du er tydeligvis den eneste personen som kan, og vil hjelpe denne hunden gjennom handling. Så gi alt, og bare husk hele veien at det er det rette å gjøre, og at du gjør det for å hjelpe en av menneskets beste venner. Om du går til myndigheter eller om du får løst dette med henne personlig må du se selv. Det viktigste er at du får hunden bort ifra henne, og tar vare på den. STÅ PÅ! Endret 7. september 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 * STÅ PÅ! Tusen takk Skal det. Kommer med oppdatering når ting skjer jeg så får vi se hva utfallet blir. Anonymous poster hash: 11118...a97 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå