torest Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Kundene står i kø - venter på prototyp-demo på Herøya Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Kanskje en god ide, men jeg ser utfordringen med slanger som hele tiden er i bevegelse p. g. a. bølger og strøm. Når sikkerhet skal være det aller viktigste, kommer det en tilleggsrisiko inn i bildet når en flytende konstruksjon skal taues ut til et skip og slangene kan skades av propellen eller selve taubåten. Slangene kan også feste seg i bunnen eller andre ting som flyter i sjøen. En flytende innretning er mer utsatt for vær og vind, men selvsagt bør nye ideer testes ut. Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Kanskje en god ide, men jeg ser utfordringen med slanger som hele tiden er i bevegelse p. g. a. bølger og strøm. Når sikkerhet skal være det aller viktigste, kommer det en tilleggsrisiko inn i bildet når en flytende konstruksjon skal taues ut til et skip og slangene kan skades av propellen eller selve taubåten. Slangene kan også feste seg i bunnen eller andre ting som flyter i sjøen. En flytende innretning er mer utsatt for vær og vind, men selvsagt bør nye ideer testes ut. Jeg svarer meg selv, da mye av det jeg så på som problem kan løses ved å lage noe som ligner dagens flytebrygger. Med andre ord en flytende kai, men da er det kanskje ikke så nytt likevel? Problemet med minus 165 grader er der så lenge noe skal bevege seg, og en bevegelig plastslange kan bli stiv som et stålrør når den legges i fryseren. Lenke til kommentar
aasATuio Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Eit interessant spørsmål er om desse ideane kan utnyttast til å gjera det enklare å bruke LNG i vanlege bussar og bilar, i staden for høgtrykkstankar med gass.. Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Kanskje en god ide, men jeg ser utfordringen med slanger som hele tiden er i bevegelse p. g. a. bølger og strøm. Når sikkerhet skal være det aller viktigste, kommer det en tilleggsrisiko inn i bildet når en flytende konstruksjon skal taues ut til et skip og slangene kan skades av propellen eller selve taubåten. Slangene kan også feste seg i bunnen eller andre ting som flyter i sjøen. En flytende innretning er mer utsatt for vær og vind, men selvsagt bør nye ideer testes ut. Jeg svarer meg selv, da mye av det jeg så på som problem kan løses ved å lage noe som ligner dagens flytebrygger.Med andre ord en flytende kai, men da er det kanskje ikke så nytt likevel? Problemet med minus 165 grader er der så lenge noe skal bevege seg, og en bevegelig plastslange kan bli stiv som et stålrør når den legges i fryseren. En god tommelfingerregel er å alltid lese artikkelen før man hopper til kommentarfeltet for å ytre sin galle over hva som er galt med det man kan gjette seg til utfra overskriften. Det kan nemlig hende at det som plager deg allerede er adressert "Det som ikke gjør teknologien så enkel likevel, er at flytende naturgass er nedkjølt til -163 grader. – Det er en rekke utfordringer knyttet til hydrodynamikk, mekanikk, og lave temperaturer som i tur og orden har blitt løst, sier Christophersen." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå