Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvitevarer, merker og funksjonalitet?


Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av nye hvitevarer og ønsker derfor tips på hvilke merker og hvilke funksjonalitet en må ha og hva som er kjekt å ha. 

 

Det jeg har fått for meg er at gode merker er bosch, siemens og miele? 

Ang funksjonalitet er det eneste jeg kan tenke meg kjøleskap med ventilasjon for å unngå ising. 

Noe annet jeg bør vurdere?

 

Ang prisklasse vill jeg ha noe som er av god kvalitet og greit priset, altså ikke det dyreste men noe som holder seg bra og har greie priser. 

 

Jeg skal ha: Ovn, platetopp, oppvaskmaskin og kjøleskap. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min liste når jeg skulle handle var sånn omtrent følgende:

 

Må ha:

Ovn med pyrolyse

Platetopp med induksjon

Kjøleskap med lavt støynivå

Kjøleskap med vifte

 

Bør ha

Ovn med dampfunksjon

XXL oppvaskmaskin

Oppvaskmaskin med bestikkskuff

Oppvaskmaskin med lavt støynivå

 

Er du opptatt av støynivå på kjøleskap så se etter en med digital/linear kompressor (i praksis toppmodellene til LG og Samsung).

Lenke til kommentar

Hvor lenge skal du bo der du skal montere hvitevarene? Sjelden smart å blåse av 20k pr Miele-enhet hvis man nettopp har flyttet inn i en 45m2 leilighet med planer om å kjøpe større innen få år. Merkostnaden får du aldri tilbake. 

 

Kjøleskap eller kombiskap? De fleste sier kjøleskap når de egentlig mener kjøl&frys. NoFrost er tingen da isåfall. 

 

Åpen kjøkken-stue-løsning? Da vil du definitivt ha en oppvaskmaskin og kjøleskap med lavt støynivå. 42-43dB på oppvaskmaskin er akseptabelt i en stue

Lenke til kommentar

Hvor lenge skal du bo der du skal montere hvitevarene? Sjelden smart å blåse av 20k pr Miele-enhet hvis man nettopp har flyttet inn i en 45m2 leilighet med planer om å kjøpe større innen få år. Merkostnaden får du aldri tilbake. 

 

Kjøleskap eller kombiskap? De fleste sier kjøleskap når de egentlig mener kjøl&frys. NoFrost er tingen da isåfall. 

 

Åpen kjøkken-stue-løsning? Da vil du definitivt ha en oppvaskmaskin og kjøleskap med lavt støynivå. 42-43dB på oppvaskmaskin er akseptabelt i en stue

 

Nei det blir ikk miele her. Leiligheten vill nok bli brukt 1-5 år en plass, ganske usikkert egentlig. Men det er en helt ny leilighet og har derfor lyst på noe som er bra og virker, men ikke koster premium liksom. Så tenker siemens eller noe slik, forstår at det er grei kvalitet til greie priser. 

 

Det er åpen løsning og det blir kombiskap. Nofrost er ett must ja. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...