Beyma Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Heisann! Planlegger å reise rundt i 6 mnd og tenker hovedsakelig asia, afrika og sør amerika. Er det noen som har gjort noe tilsvarende og kan fortelle om budsjett? Andre tips tas godt i mot! Lenke til kommentar
wailer Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Jeg har reist flere ganger i 6mnd pluss, 7ganger faktisk. Budsjett er utrolig inviduelt. Spør du 100 backpackere i Asia så har alle 100 forskjellige budsjett og intereser de bruker penger på. Asia er helt klart billigst, og Afrika er dyrt, mye dyrere enn mange tror. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Jeg har reist flere ganger i 6mnd pluss, 7ganger faktisk. Budsjett er utrolig inviduelt. Spør du 100 backpackere i Asia så har alle 100 forskjellige budsjett og intereser de bruker penger på. Asia er helt klart billigst, og Afrika er dyrt, mye dyrere enn mange tror. Så da regner jeg med at du anbefaler det Men et ca budsjett? Et grovt overslag for 2 som reiser. Er 100k et godt utgangspunkt? Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Har aldri reist i seks måneder, men reiste gjennom øst-Europa i to måneder for et par år siden, da brukte jeg ca. 30 000. Jeg eier ikke økonomisk sans, så andre hadde sikkert klart å bruke mindre, men ja, 100k burde være et godt utgangspunkt. Hvor i Afrika hadde dere tenkt dere? Som sagt over her, det er dyrere enn du skulle tro, og visa kan være er byråkratisk mareritt så det er lurt å starte planleggingen tidlig. Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 (endret) Si litt mer om hva slags tur du ønsker deg. Organisert ekstremsport eller "loffe rundt"? Lokal transport eller taxi? Sigthseeing eller utforske på egen hånd? Endret 21. september 2016 av Olabukse3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå