LMH1 Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Samsung 950 Pro 256GB M.2 Intel® SSD 600p Series 512GB PCIe M.2 M.2 NGFF 80mm PCIe 3.0, x2, x4, 3D1, TLC, up to 1775/560MB/s read/writeDisse 2 er oppgradering til sata SSD, synd eldre hovedkort ikke støtter m.2\PCI-E boot. Eller kan brukes som cache SSD. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Har boota på PCIE siden socket 1366 jeg. Lenke til kommentar
Calimeister Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Samsung 950 Pro 256GB M.2 Intel® SSD 600p Series 512GB PCIe M.2 M.2 NGFF 80mm PCIe 3.0, x2, x4, 3D1, TLC, up to 1775/560MB/s read/write Disse 2 er oppgradering til sata SSD, synd eldre hovedkort ikke støtter m.2\PCI-E boot. Eller kan brukes som cache SSD. Men da hadde det jo passet bra å kjøpe et Mini-ITX hovedkort Det der så bra ut! Er det Samsungen av de to som er den raskeste? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Ja, men tror ikke du merker så veldig forskjell i oppstart og vanlig bruk. Kun på benchmark. Samsung har nok vært lengst på markedet så kanskje tryggest valg. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hjelper ikke noe særlig på OC med vannkjøling. Men det hjelper for støy - og som jeg sier luftkjølt SLI er ikke så fett, spesielt ikke i en trang kasse. For meg høres det ut som du bør gå for et ITX bygg, luftkjølt, med singel skjermkort. Det hjelper vel på temperaturer som er ønskelig hvis man skal overklokke skikkelig og kjøre hardt 24/7. Ikke det at det er verdt de kronene for andre enn entusiaster. Enig i ITX, luftkjølt og 1 GPU egentlig. Jeg lurer bare på hvorfor folk absolutt trenger/ skal ha så lite kabinett. Joa det ser fint ut, men eneste forskjellen er jo at det tar minimalt mindre plass i areal og er lavere. Men nå bryr ikke jeg meg om utseende så mye og det er ikke akkurat så mange i min omgangskrets som sier noe ala, "så fælt det ser ut med den store boksen på pulten din" eller "hvorfor gikk du ikke for ITX, det er jo såååå mye penere" Lenke til kommentar
Calimeister Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Ja, men tror ikke du merker så veldig forskjell i oppstart og vanlig bruk. Kun på benchmark. Samsung har nok vært lengst på markedet så kanskje tryggest valg. Jaha. Tror du jeg får det på et mini-itx med en GTX 1080 og en liten CPU vifte i en DAN case? Hjelper ikke noe særlig på OC med vannkjøling. Men det hjelper for støy - og som jeg sier luftkjølt SLI er ikke så fett, spesielt ikke i en trang kasse. For meg høres det ut som du bør gå for et ITX bygg, luftkjølt, med singel skjermkort. Det hjelper vel på temperaturer som er ønskelig hvis man skal overklokke skikkelig og kjøre hardt 24/7. Ikke det at det er verdt de kronene for andre enn entusiaster. Enig i ITX, luftkjølt og 1 GPU egentlig. Jeg lurer bare på hvorfor folk absolutt trenger/ skal ha så lite kabinett. Joa det ser fint ut, men eneste forskjellen er jo at det tar minimalt mindre plass i areal og er lavere. Men nå bryr ikke jeg meg om utseende så mye og det er ikke akkurat så mange i min omgangskrets som sier noe ala, "så fælt det ser ut med den store boksen på pulten din" eller "hvorfor gikk du ikke for ITX, det er jo såååå mye penere" Tar mindre plass, finere å se på og det er lettere å ta med. Kunne vært lett å tatt med den om man hadde den i en typ DAN case på jobben for så å ha på prosjektør osv. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Ja, men tror ikke du merker så veldig forskjell i oppstart og vanlig bruk. Kun på benchmark. Samsung har nok vært lengst på markedet så kanskje tryggest valg. Jaha. Tror du jeg får det på et mini-itx med en GTX 1080 og en liten CPU vifte i en DAN case? Ja tror det: Ofte er m.2 slot på baksiden av hovedkortet på ITX. M.2 slot er også mindre, eneste det mangler kabel og heatspreader mot støt slik rambrikker. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) 950 Pro på baksiden av et HK er vel ikke spesielt lurt. Det vil bli ekstremt varmt. Mente disse ITX kortene med M.2 på baksiden får litt pepper for nettopp dette. Edit: Videre er vel båndbredden på M.2 slot'n ikke nok til å gi full støtte for de raskeste M.2 SSD'ene? Kan være det smarteste valget for en M.2, som skal på baksiden av et HK, vil være en variant med noe lavere hastighet som utvikler mindre varme. Billigere er de jo også. Endret 7. september 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hei! Jeg har da tenkt å oppgradere PCen min jeg kjøpte engang i 2011, som da kostet rundt 17 000,- kr. Grunnen til dette er på grunn av lanseringen av Battlefield 1, og da klarer jeg bare å kjøre det på ca. 60 fps på laveste kvalitet. Spiller også CSGO og LOL og får derav 300 fps + -. Trenger også nytt kabinett, akkurat nå bruker jeg ikke kabinett i det hele tatt men har brukt CoolerMaster HAF X tidligere, men syns det er for stort å tungt. Hvilken skjermoppløsning spiller du i? Er det kun BF1 som går for tregt for deg? BF1 er egentlig ikkje så veldig krevende spill. Eg spiller BF1 i 1920*1200 med alt på Ultra. Har selv en gammel PC med følgende: CPU: 2500K @ 4,0 GHz. Har selv Noctua-kjøler, og kunne sikkert ha overklokket mye mer, men det har ikkje vært nødvendig. GPU: GTX 1060. Minne: 8GB 1866 MHz Hvis du ikkje spiller i veldig høy oppløsning så er det antakelig nok å bare bytte skjermkortet og eventuelt overklokke CPUen litt. Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Siden du har 2600K så vil du også få bedre ytelse enn meg som har 2500K Eg har jo også bare GTX 1060, så du behøver nok ikkje GTX 1080 i SLI Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Jeg la 2x 1080 i handlekurven hos komplett når jeg "bygde" pc'en for en ut par uker siden, men angret meg i siste liten og avbestilte det ene. MANGE tusen spart og jeg kan uansett spille det som er av spill på høyste kvalitet i lang lang tid fremover. Pengene jeg sparte brukte jeg på Logitech Z906 og en Corsair K95 tastatur og mus. Fikk til og med noen kroner til overs og da ble det en kasse med Erdinger Weissbier på det svenske polet Lenke til kommentar
Calimeister Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Ja, men tror ikke du merker så veldig forskjell i oppstart og vanlig bruk. Kun på benchmark. Samsung har nok vært lengst på markedet så kanskje tryggest valg. Jaha. Tror du jeg får det på et mini-itx med en GTX 1080 og en liten CPU vifte i en DAN case? Ja tror det: Ofte er m.2 slot på baksiden av hovedkortet på ITX. M.2 slot er også mindre, eneste det mangler kabel og heatspreader mot støt slik rambrikker. Ah! Ser sykt bra ut istedet for de "store" SSDene. 950 Pro på baksiden av et HK er vel ikke spesielt lurt. Det vil bli ekstremt varmt. Mente disse ITX kortene med M.2 på baksiden får litt pepper for nettopp dette. Edit: Videre er vel båndbredden på M.2 slot'n ikke nok til å gi full støtte for de raskeste M.2 SSD'ene? Kan være det smarteste valget for en M.2, som skal på baksiden av et HK, vil være en variant med noe lavere hastighet som utvikler mindre varme. Billigere er de jo også. Akkurat, tror jeg fant et som skulle ha full støtte. Skal sjekke. Vil det bli over dobbelt så rask ettersom at lese/skrive hastigheten er såpass? Hei! Jeg har da tenkt å oppgradere PCen min jeg kjøpte engang i 2011, som da kostet rundt 17 000,- kr. Grunnen til dette er på grunn av lanseringen av Battlefield 1, og da klarer jeg bare å kjøre det på ca. 60 fps på laveste kvalitet. Spiller også CSGO og LOL og får derav 300 fps + -. Trenger også nytt kabinett, akkurat nå bruker jeg ikke kabinett i det hele tatt men har brukt CoolerMaster HAF X tidligere, men syns det er for stort å tungt. Hvilken skjermoppløsning spiller du i? Er det kun BF1 som går for tregt for deg? BF1 er egentlig ikkje så veldig krevende spill. Eg spiller BF1 i 1920*1200 med alt på Ultra. Har selv en gammel PC med følgende: CPU: 2500K @ 4,0 GHz. Har selv Noctua-kjøler, og kunne sikkert ha overklokket mye mer, men det har ikkje vært nødvendig. GPU: GTX 1060. Minne: 8GB 1866 MHz Hvis du ikkje spiller i veldig høy oppløsning så er det antakelig nok å bare bytte skjermkortet og eventuelt overklokke CPUen litt. Siden du har 2600K så vil du også få bedre ytelse enn meg som har 2500K Eg har jo også bare GTX 1060, så du behøver nok ikkje GTX 1080 i SLI Stemmer! Tror det er fordi at skjermkortet mitt er såpass gammelt at driveren ikke støttes i BF1. Har driverversion 15.3 og man må vel ha 16.3 for å starte det. Men jeg søkte det opp på Google og da var det bare å endre noen tall i registret for å lure BF1 til å tro jeg hadde bedre version enn i realitet. Jeg la 2x 1080 i handlekurven hos komplett når jeg "bygde" pc'en for en ut par uker siden, men angret meg i siste liten og avbestilte det ene. MANGE tusen spart og jeg kan uansett spille det som er av spill på høyste kvalitet i lang lang tid fremover. Pengene jeg sparte brukte jeg på Logitech Z906 og en Corsair K95 tastatur og mus. Fikk til og med noen kroner til overs og da ble det en kasse med Erdinger Weissbier på det svenske polet Ja, mulig det blir bare tull med 2 ettersom det ikke blir noen "dobbel" effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå