Gå til innhold

Forsvunnet skrivebord og programmeny!

mogga

Anbefalte innlegg

Både skrivebord og programmeny oppgavelinjen er forsvunnet. Jeg kan kjøre alt fra windows oppgavebehandling, men det er jo litt tungvint. Det eneste som kommer opp på skjermen etter oppstart er bakgrunnsbilde. Det hjelper ikke å trykke på windowstaster eller noe annet. Den eneste måten jeg får startet programmer på er ctrl-alt-del og oppgavebehandling. Jeg prøvde også systemgjenoppretting uten resultat. Er det noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du trykker Ctrl+Alt+Del og klikker "Ny oppgave" og skriver "C:\Windows\Explorer.exe" (forutsatt at du har windows på C:\Windows, og ikke WINNT da skriver du jo det) Da skal alt komme opp igjen.

Problemet ditt er at noe(n) har messa opp registrien din. og dette må fixes. ... hadde samme problem en gang, og brukte GANSKE så mye tid på å få det opp, men det gikk :w00t: - selv om det hadde nok gått kjappere å reinstallert :thumbup:

Lenke til kommentar

Når jeg skriver C:\windows\explorer så skjer det ingenting. Det er en merkelig feil. I prosesser i oppgavebehandling så står det at explorer.exe kjører. Jeg har også greid å "tvangskjøre" det på et vis. Hvis jeg starter et innstallasjonsprogram og velger start på nytt uten å avslutte programmet så kommer alt frem igjen, da avslutter nemlig ikke maskinen, men når jeg starter maskinen på nytt så er alt vekk neste gang igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...