Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus Strix GTX 1070 OC - skjermkortdriver krasjer, etc

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en kompis som kjøpte seg et nytt skjermkort for ca 1mnd siden, skjermkorter funker ikke som det skal, og det vet vi nå. For i dag så byttet han hovedkort og SSD, og det er fortsatt samme problem. Jeg har grei erfaring med PC, og har prøvd å finne ut hva som forårsaker driverkrasj.

Det som skjer er at skjermkortdriver krasjer, vifter i PCen går i turbo modus, og det høres ut som et jetfly inne på rommet hans. Skjermer blir svarte og det er her viftene går i jetfly modus.

Kjørte 3Dmark, Catzilla for så gjenskape driver krasjen, 3Dmark kan kjøres 3-4 runder med alt på max uten eller med krasj. Catzilla får han bare kjørt i 720p krasjen skjer når testen nesten er ferdig gang på gang. Fyrte opp Wow, og kunne spille 2 min, så krasjet skjermkortdriver. Han har prøvd å google problemet, og mener det kan være at kortet har for lav volt kontra klokken på OC mode. Han fikk også opp at PSU kan være problemet siden 12v viser over 12v eller under 12v (11v). Skjermbildet han viste meg, viser 12,197v vil ikke si at dette er unormalt. Han har en XFX 1250W Gold PSU vis jeg ikke husker feil. Mener å husker at Seasonic laget noen av XFX PSU.

Noen mener også at skjermkorter har en ustabil overklokk, han justerte opp volt, og samtidig justerte ned klokken på skjermkortet. Han har prøvd forskjellige ting. Skjermer blir svarte, og viftene går i jetfly modus. Alt av USB har strøm osv...

I dag har han byttet hovedkort, og problemet oppstår enda. 

Han har installert siste driver fra nVidia.

https://www.expert.no/data/datakomponenter/grafikkort-gpu/asus-strix-geforce-gtx-1070-oc-8gb/p-387286/ Er dette skjermkortet han kjøpte.

Jeg mener nå at han fått et defekt skjermkort.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@CaZpeR Vi skal opp på Expert og be om et nytt kort, eller be de teste dette. Kompisen min satt til i dag tidlig å holdt på med PCen, og la inn Win10 på nytt, og han det er samme håpløse greiene. Skjermer blir svarte, og viftene går i jetfly modus.

@skripis DDU er testet ut, nå sitter han på en nyformartert PC. Og akkurat de samme problemene oppstår enda. Han har 2 x GTX 770 som funker fint i PCen, men ikke GTX 1070 som er på samme driver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...