Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

P-III 600 Katmai

Muffinman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Muffinman skrev (2002-02-26 19:31):

Vet at denne cpu`en er lite egnet til overklokking, men er det noen som har erfaring med dette? Har planer om å øke FSB-hastigheten fra 100 til 112 mhz, noe som bør resultere i 672mhz... Har gjort det samme med en 500 mhz@560, og dette gikk fint.

Anyone....?

Tja det enkleste er jo bare å prøve... sette opp volten hvis det ikke er helt stabilt osv, kan jo prøve med kraftigere kjøleribbe/vite også.

Lenke til kommentar

Har et gammelt Asus p2b-s kort som ikke har justering for vCore, så mulighetene er begrenset.Å bytte kjøling på denne cpu`en er vel egentlig lite aktuelt da den i utgangspunktet ikke er en særlig varm prosessor, og at OC vil bli moderat.

Har lest på forumet at Katmai-prosessorene er dårlige overklokkere grunnet at L2-cachen har egen klokke og at det blir problemer med dette hvis man setter opp fsb for høyt. Noen som har nøyaktige opplysninger til et nysgjerrig hode??

Lenke til kommentar

Jeg hadde en PIII 600 Katmail på et Aopen AX63PRO kort.

Denne fikk jeg ikke til å gå særlig stabilt over 630 mhz :sad:

det gikk greit i ca 5 min i 660 mhz, men så klikka det hale tiden.

jeg prøvde med å justere opp volten, men til ingen nytte.

hadde rene bygg-tørkeren over cpu, men nei.

du må nok bare slå det til ro med at det IKKE er en overklokkings vennlig prosessor :sad:

Jeg lette mye etter info om det å overklokke denne også, men fant samme svar over alt... og det var at den var heller dårlig til å overklokke.

sorry mac!

Lenke til kommentar

Cpu`en er kommet i slot`en, og har så langt gått stabilt med UD-agent samt div benchmarks på 112/672. Kanskje dette ikke er en Katmai CPU? Den er merket Malaysia, og 600/100/2.05/512. Hvordan identifisere en Katmai?

Spørsmål(som også blir postet under kjøling osv): Jeg synes Cpu`en går litt varmt, så jeg kunne godt tenke meg å påføre skikkelig kjølepasta (as3).

Hvordan er kjøleribba festet, hva er god metode for å løsne den, og må jeg evt bruke lim i hjørnene for å montere den igjen(har termisk lim)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...