Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei, flytta inn i studentbolig nå sist Torsdag (1/09-16) og la merke til allerede andre dagen at det var en burgunderrød bille over stuen, tenkte ikke noe mer på det fordi jeg har veranda. Så i dag, etter vi hadde flyttet inn den helt nye senga våres (som er greit dyr) så krydde det av veggedyr på morgenkåpen min som jeg hadde lagt i hjørnet på soverommet. Over sengen, i sprekkene, så er det veggedyr over alt og de er store. Jeg tror de har sugd blod og kost seg masse i natt. 

Hva er mine rettigheter som leietaker? Jeg må jo fryse ned absolutt alt av klær, sofaen min og senga mi. Ikke har jeg et sted å bo og jeg studerer! Jeg mister jo masse forelsninger, pensum og jeg har jo ikke et sted å sove med samboeren min. 

Er det noen som kan noe om dette med skadedyr og hva som er på utleiers plikt? Når vi flyttet inn så stinket det mat-os i hele leiligheten - Leiligheten var gjennomsyret og luktet thai-kjøkkken - og det var ikke ordentlig vasket her. Det utleier har poengtert i reglementet sitt er at de leier inn vaskefirma på leietakers regning (altså hun som bodde her tidligere..) om det ikke er vasket bra nok. 

Føler meg skikkelig uvel og har eksamen om under en måned. 

Hva er rettighetene mine? 

- Vi må fryse ned alt av møbler i to dager på under 20 minus 

- Skadedyr kontrollen sa dette må ordnes omgående når jeg ringte de og sendte bilder 

- Det er helseskadelig 

- Hotellet som student boligen også driver har fått klager på veggedyr

Man kan ikke bo sånn som det her!

Anonymous poster hash: 5583c...36d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar bare at du leier på Anker(siden det er hotell også). Er vel SiO som administrerer dette her, så gå inn på nettsidene deres->min side og klag.