Gå til innhold

Hva skal jeg gå neste år?


alex100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Jobbe med data (IT-ansvarlig eller noe sånt).

- Drive med handel og business

 

wow det var noen orginale ønsker!

 

Anbefaler uansett elektro, det består ikke av 70% matte, litt matte er det jo men den er ikke vanskelig. Problemet er at matte går igjenn i 60% av fagene men det lærer en lett. vist en da er lur kan en ta vk 1 elektro , så kan en velge mellom lærlingplass og allmenfaglig påbygging. Vist en da går som lærling kan en tjene litt penger og spare en god del når en selv skal bygge hus :p. Når en da er ferdig med læretida kan en starte på allmenfaglig påbygging, gjør en det etter læretida slepper en unna med ett halvt år. Da står man likt med de som tok allmenn bare du har ett fagbrev og har brukt 2 år mer (somregel tar de fleste på allmenn ett friår og sitter i kassa på rema :p , da er de bare ett år foran deg!). Vist en så vil utdanne seg videre til noe innenfor ikt eller handel må det vere en kjempefordel med fagbrev gruppe L (iallefall som ikt greier)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg lurer også på hva jeg skal gå neste år.

 

Tror kansje det blir almenn, men er ikke sikker på om jeg orker det. Er ganske skole lei. :thumbdown:

Men rett i nærheten (800 m.) bygges det en ny vg. skole. Og der skal det være trådløst nettverk og bærbare pc'er til alle elevene. :D

 

Så lurte på om noen har erfaringer eller tanker om hvordan det vil være? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg fått bøkene og sånn, og skal nå velge en av grunnkursene som jeg skal finne mer om. Skal velge Almenn, økonomiske og administrative fag. Har lyst å finne mer ut om IKT-Driftsfag som VK1 og VK2. Er dette seriøst noe å satse på? Hva kommer jeg borti når jeg går her? Lærer jeg noe særlig nytt?

 

Edit: Og hva kan jeg utdanne meg videre som? Og hvilke jobber kan jeg få?

 

Ueland: Jeg lurer fortsatt på hvordan du har klart å ta både Salg og Service og IKT-Driftsfag.

Endret av alex100
Lenke til kommentar

Men nå har jeg lest og fundert litt, og komt frem til at kanskje ikke IKT-Driftsfag er så lurt likevel. Det virker som om jeg ikke lærer så mye, og jeg ikke får så alt for meget ut av det.

 

Det er mulig jeg velger "Administrasjon og <noe annet" i stedet.

Men det hadde jo vert en fordel å fått IKT-Driftsfag på papirene mine da.

 

Er det mulig for meg å ta bare eksamen viss jeg kan stoffet, og få det på CV'en min? Er det en fordel i det hele tatt?

Endret av alex100
Lenke til kommentar

Jeg gikk almenn med Data fordypning som det heter i 2 år. Dette er bare piss. 80% av tiden driver vi med Access, hva skak vi med det?! Det kan muligens, under tvil argumenteres for at man da lærer generelt om databaser, men en times kurs en gang ville gitt den samme kunnskapen..

Lenke til kommentar
Men nå har jeg lest og fundert litt, og komt frem til at kanskje ikke IKT-Driftsfag er så lurt likevel. Det virker som om jeg ikke lærer så mye, og jeg ikke får så alt for meget ut av det.

 

Det er mulig jeg velger "Administrasjon og <noe annet" i stedet.

Men det hadde jo vert en fordel å fått IKT-Driftsfag på papirene mine da.

 

Er det mulig for meg å ta bare eksamen viss jeg kan stoffet, og få det på CV'en min? Er det en fordel i det hele tatt?

Tull å påstå at du ikke lærer noe, det finnes dem som ikke lærer noe på høyskolen men dem går der for det, gå på det_du_ønsker å gå på :thumbup: på vgs nivå er det ikke så mange fag som har yrkesrettet it utenom ikt og og et fag på elektro?

Lenke til kommentar

Problemet med IKT er at man lærer lite databehandling, men masse Microsoft produkter. Nå skal det da sies at vi hadde en rævva lærer i nettverk (omtrent det eneste nyttige faget bortsett fra maskinvare).

 

Men, det er lett å få gode karakterer, og du har masse ledig tid til å kunne lære det du selv vil. Vi hadde åpent klasserom på kveldene, da kunne man lære masse, selv om det ble litt vel masse spilling istedenfor. Og i prosjektene kan du virkelig lære endel, bare ikke løs oppgavene på enklest mulig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...