afdsgdfsghrede Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Hei, Er så smått begynt å tenke på å bytte ut min 2010 BMW 520 i en litt rimeligere stasjonsvogn til ca. 200-250k. Etter å ha sett en del på diverse forumer og hva som ligger på finn.no tror jeg det blir enten Ford Mondeo eller VW Passat, men om det er noen andre gode forslag er det bare å komme med det. Jeg er litt skeptisk når det gjelder VW da nesten alle jeg kjenner som har hatt VW har hatt utfordringer med bilene pga. noe som virker å være knyttet til været på Vestlandet. Eksempelvis rust er noe som har gått igjen hos flere. Jeg er ikke så veldig kresen på hva jeg skal ha. Det viktigste er egentlig at bilen ikke faller fra hverandre rett etter jeg har kjøpt den. Hvis den ikke er svindyr å ha på service er også dette et pluss. De eneste tingene jeg skal ha er: - Automat - Bluetooth til telefon og musikk - Ryggesensor Så, hva er deres erfaring med Passat/Mondeo, evt. andre biler som anbefales? Setter pris på alle innspill Lenke til kommentar
toffo Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Passat ruster over hele landet, ikke bare på vestlandet ;-) Da er faktisk konsernsøsken Skoda Superb et bedre valg ser det ut til. De har blitt lakkert ordentlig... Sånn ut av hodet og et kjapt Finn-søk: De nyere Mondeo har vel fortsatt et brukandes rykte. Volvo V60, litt mindre bagasjeplass enn Passat/Mondeo, men har fått temmelig godt rykte for lite feil og problemer Avensis er vel som alltid et trygt og dørgende kjedelig valg Ellers har du vel outsidere som Citroën C5, Peugeot 508, Opel Insignia eller Mazda 6 som heller ikke er dårlige biler og kan være gode kjøp når det første verditapet er tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå