Gå til innhold

Hvilket parti stemmer/hadde du stemt på?

Hvilket parti støtter du?  

100 stemmer

1. 1. Hvilket parti støtter du?

• AP
      12
    • V
      7
    • H
      10
    • KrF
      1
    • FrP
      23
    • RV
      12
    • DPP
      1
    • SV
      27
    • SP
      3
    • Andre
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skattelette funker veldig bra. I USA har økonomien fått fart igjen, med en vekst i BNP på beregnede 8,4 % i 3. kvartal. Så bra har det ikke vært siden Reagen i 84.

Men når skal dere få det inn i huene deres - Norge er ikke USA! Norge er et lite land med 4.5 millioner innbggere spredt utover et stort areal, hvis minste fylke i folketall arealmessig er større enn Danmark....

Lenke til kommentar
Skattelette funker veldig bra. I USA har økonomien fått fart igjen, med en vekst i BNP på beregnede 8,4 % i 3. kvartal. Så bra har det ikke vært siden Reagen i 84.

Men når skal dere få det inn i huene deres - Norge er ikke USA! Norge er et lite land med 4.5 millioner innbggere spredt utover et stort areal, hvis minste fylke i folketall arealmessig er større enn Danmark....

Men kjære vakre vene, hvorfor skal ikke Norge kunne klare 8,4 % vekst når USA kan? Har det overhodet noe med topografien å gjøre? den eneste forskjellen jeg kan tenke meg er økonomien. I USA står forbrukere for 70% av økonomien, i Norge noe lavere. Når man senker renta og gir skattelette, øker kjøpekraften til folk radikalt. Ingenting i veien for at Norge ikke kan gjøre dette, men her vil effekten være neo mindre, kanskje 6-7% vekst.

Tror ikke verken amerikanerne eller irakere vil at Irak skal bli 53. staten i USA.

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
hva mener du med det? konstant vekst i produksjon & konsum?

hvem tjener og taper på denne veksten?

hvordan står det til med arbeidernes rettigheter og velferd i statene?

Filene peker oppover. Besøk forøvrig www.hegnar.no eller www.stocklink.no for å se hvilke piler. Knsum og produskjon øker. Men først og fremst ettersprøselen etter råvarer, noe som vil si at fabrikkene etterspør materialer. Dette betyr vanligvis at det vil bli kraftig oppgang om 6-9 mnd, da disse kommer ut på markedet. Staten og alle amerikanere tjenr på det, arbeidsløsheten synker og skatteinntektene øker. Ingen taper på økonomisk vekst, med unntak av partier på ytterste fløy og kriminelle organisasjoner. Jeg tror arbeidere flest i USA er fornøyde med tingens tilstand. En vanlig familie har 2 biler, tv'er, hvitevarer, penger til college og en tur til Disneyland hvert år. Det er ikke påvist noen sammenheng mellom arbeidernes rettigheter og hvor godt de har det. Tror med fordel mange arbeidere hadde tjent på å ha lokale oppgjør, slik at de bedrifene som går godt kan betale mer i lønn, og de som går dårlig kan hodle igjen.

det at det kuttes i velferdstiltaken betyr ikke at penge blir borte. Fol kfår beholde mer av inntekten sin selv, og det er vel et fett om det er staten som sløser og så betaler for medisiner eller du selv. Det er dine og mine penger uansett.

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
Ingen taper på økonomisk vekst

tar jeg feil når jeg sier at flere amerikanske store selskaper flytter til utlandet, misbruker arbeidere i sør, fortjenesten havner i usa og denne bidrar til den såkalte veksten?

Det er ikke påvist noen sammenheng mellom arbeidernes rettigheter og hvor godt de har det.

virkelig?

og det med kutt i velferdstiltak er jeg kategorisk uenig i.

Endret av heraldo
Lenke til kommentar

Vet du hva, dette med lokale oppgjør tror jeg FiskePinnA kanskje har litt greie på, og det er vist at dette gir mer fornøyde ansatte og det gir bedre lønnsomhet for bedriften. Både fordi man ikke trenger å gi veldige lønnsøkninger til de som ikke bidrar, og også fordi aarbeiderne blir mer interresert i å gjøre det bra.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...