Gå til innhold

Hvilket parti stemmer/hadde du stemt på?

Hvilket parti støtter du?  

100 stemmer

1. 1. Hvilket parti støtter du?

• AP
      12
    • V
      7
    • H
      10
    • KrF
      1
    • FrP
      23
    • RV
      12
    • DPP
      1
    • SV
      27
    • SP
      3
    • Andre
      4

Anbefalte innlegg

Ikke fortell meg at AKP kom ut av NKP igjen? Splittelse, splittelse, splittelse....

Nei, men om jeg ikke husker helt feil så ble AKP startet av SUF etter at SUF(ml) ble kastet ut av SV. noe i den dur. Forsåvidt så ble SV skipet pga splittelse i AP omkring NATO spørsmålet om jeg ikke husker riv ruskende galt.

AKP fikk ikke stille til valg fordi navnet lignet veldig på NKP, så derfor ble RV startet som en allianse mellom AKP og uavhengige sosialister. RV var AKPs valgparti i mange år, men rundt 1990 ble RV helt uavhengig av AKP.

Omtrent alle partier til venstre for AP springer ut ifra AP ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke fortell meg at AKP kom ut av NKP igjen? Splittelse, splittelse, splittelse....

Nei, men om jeg ikke husker helt feil så ble AKP startet av SUF etter at SUF(ml) ble kastet ut av SV. noe i den dur. Forsåvidt så ble SV skipet pga splittelse i AP omkring NATO spørsmålet om jeg ikke husker riv ruskende galt.

AKP fikk ikke stille til valg fordi navnet lignet veldig på NKP, så derfor ble RV startet som en allianse mellom AKP og uavhengige sosialister. RV var AKPs valgparti i mange år, men rundt 1990 ble RV helt uavhengig av AKP.

Omtrent alle partier til venstre for AP springer ut ifra AP ;)

Jepp, jeg er enig med Olsen i dette - splittelsene i AP har dannet disse partiene. Og AKP(m-l) startet som utbrytere fra SUF(m-l) på 1960-tallet (Øgrim, Steigan og Sjiue).

Jeg vipper mellom Venstre og Arbeiderpartiet, selv.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

"Store deler av SV er alt for likt RV, selv om det altså finnes enkelte hederlige unntak. Det vil ellers bli lagt stor vekt på å boikotte personer som har tilknytning til det uopplyste pengevelde i privat og offentlig sektor. Folkebevegelsen for boikott av Fr.p, RV og andre autoritære har vedtatt at det generelt er mest frihetlig å stemme Venstre og Senterpartiet ved kommunevalget 2003. Det finnes unntak i spesielle tilfeller."

http://www.anarchy.no/anarchy/boikott.html

Jeg deler deres syn

Endret av heraldo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...