Gå til innhold

Hvilket parti stemmer/hadde du stemt på?

Hvilket parti støtter du?  

100 stemmer

1. 1. Hvilket parti støtter du?

• AP
      12
    • V
      7
    • H
      10
    • KrF
      1
    • FrP
      23
    • RV
      12
    • DPP
      1
    • SV
      27
    • SP
      3
    • Andre
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jada .. altdi bra å betale 5 ganger så mye for strømmen nå som da staten eide det ..

og la oss ikke glemme sist vinter .. hvor det dobblete seg 15 ganger på det verste..

la oss ikke gleme Telenor som dobblet prisene etter de ble private.. og som "eier" telenettet i norge (mye av det da) men vil ikke gjøre det staten beordrer de om ..

og hva med FRP/høyre sitt forslag om å privatisere vannverkene .. så nå må vi plutselig betale literpris på vannet vårt også! og jeg vedder 100 spann på at prisen vil dobble innen et år

(forutsett at de får det igjennom da)

og hva med alle de titalls tusen som har fått sparken på all privatiseringen?

og alt dette har blitt bygd opp av "folkets" skattepenger for å bli solgt til spotpriser og deretter maksimalt melket at et fåtallsvelde.

Lenke til kommentar

At kommune har ansatt for mange suppehoder som ikke klarer å selge krafverkene til markedspis kan vi takke politikerne. Allikevel tror jeg at vi er tjent med privatisering. Nå har vi mange aktører, så nå kan vi gå til den som tilbyr billigst strøm. Grunnen til at strømmen var billig før, var at staten sponset mye av kraftutbygging og vedlikehold. Idag betaler vi markedspris, og slik bør det være. Tilbud og etterspørsel. Hvis ikke skjønner at strøm er dyrere om vinteren og klarer å legge til side noen kroner, så har man igrunn driti seg ut. Norge selger kraft om natten, og importerer om morgene og kvelden på vinterstid. Kull og oljekraftverken i resten av europa går på halv maskin om natten, de kjøper de overskudds strøm fra Norge. Markedskreftene og fornuften rår markedet.

Lenke til kommentar
Ingen spotpriser, men det er mer lønnsomt å la noen som kan sakene, holde på med dem.

vel .. jeg jobber i bravida ..

alle sjefene (utenom nye konsernsjefen) er gamle Telenor folk .. derfor går Bravida til ****** .. for de får det ikke inn i den trange skallen sin at de ikke har hele budsjettet til telenor å kose seg med .. de bruker og bruker penger på dritt og tar på seg gigant prosjekt og leker seg mens vi såvidt får betalt ..

et lite bilde av hvor ille det er med slikt .. nye konsernsjefen har sparket alle på hovedkontoret i stockholm.. bare så vi får lønn .. igen av de som satt der gjorde noe produktivt .. men siden de var fra Telenor fikk de jobb der ...

privatiserte selskap blir styrt av en lukket krets av venner som ikke vet forskjelden på 1million og 1 milliard..

Lenke til kommentar
Markedskreftene og fornuften rår markedet.

Tror også at Adam Smith rår din tankegang (med Thomas Hobbes i underbevisstheten) :)

Ikke galt tippet det. Og jeg ser ingen grunn til ikke å være stolt av det. Adam Smith utformet jo moderne sosialøkonomi og er den dag idag like aktuell. Adam Smith 4 eva'. :thumbs:

Ayn Rand
Ingen har vondt av en dose objektivisme i kvardagen. Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
Men vi er en del av det internasjonale strømmarkedet! Spotpris er gøy! Men fastpris er enda bedre! Har på Hafjell og hjemme, fastpris fra Hafslund. 34 øre eller noe! Ha, det kan en del se langt etter!

Ha !

Dere har vel så diger hytte og så enormt hus at derre betaler industritariff tenker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...