Gå til innhold

Klarer ikke klone MicroSD-kort

Skarphol

Anbefalte innlegg

Hei!

Maskinen min funker, så dette er kanskje ikke rett forum, men jeg tar sjansen likevel.

Jeg har en RaspberryPi, og ønsker å klone minnekortet for backup i tilfelle jeg klarer å ødelegge et eller annet.

MicroSD-kortet jeg bruker er et 16GB kort, og det er ikke særlig mange filer inne på det, jeg tror det ville gått fint med et 8GB kort.

Jeg bruker "Win32DiskImager" til å ta en kopi av MicroSD-kortet, og fila som lagres på PC'en min er på 15 558 144kB.

Når jeg skal skrive denne fila til et annet 16GB MicroSD-kort får jeg beskjeden fra Win32DiskImager: "Write Error: Not enough space on disk: Size: 31116288 sectors  Availabele: 30318592 sectors  Sector size: 512"

Er det noen som vet hvorfor det nye 16GB kortet ikke har plass til å klone det gamle kortet? Har jeg gjort noe feil når jeg har formattert det nye kortet?

Håper noen er kjent med denne problemstillingen!

Vennlig hilsen

Alf Øivind

PS, jeg gikk inn og editerte tallet for det nye kortet nettopp. Hadde skrevet tallet for et 8GB kort...

Endret av Skarphol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, jeg gikk og kjøpte et kort som er identisk med det kortet jeg forsøkte å klone, og da gikk det helt greit!

Jeg trodde virkelig ikke at det var forskjellig størrelse på kort som oppgis å være 16GB, men det er det altså.

Takk for hjelpen!

Vennlig hilsen

Alf Øivind 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...