rofl2 Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Jeg hadde en Sony Walkman for noen år tilbake men var toskete nok til å ødelegge USB-kontakten med å åfrsåke å presse in en feilaktig kontakt. Ville nå kjøpe en ny men fikk hos Expert beskjed om at det nå bare er mulig å ta opp musikk, jeg formoder han mente opptak via en eller anne trådløs teknologi. Men det skulle visst være mulig å kopiere musikk ut, antakelig via USB. Dette høres jo helt sprøtt ut for meg og vil høre om de er noen som vet mere om dette? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Høres ut som personen hos Expert var langt fra en ekspert... Men hva slags Sony Walkman er det du spør om, og hva slags bruksområdet? Bare en MP3-spiller eller noe annet/mer? Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 5. september 2016 Forfatter Del Skrevet 5. september 2016 (endret) Alt jeg ønsker å gjøre er å overføre MP3-filer fra min pc via USB til spiillereren, og spille dem av og lytte til musikken i en hodetelefon. Altså et ganske beskjedent formål;) Jeg husket feil, det var Olympus recordere det handlet om hos Expert. Jeg har en ganske gammel slik men den er ikke trådløs i hvert fall. Har bare brukt den til opptak. Men jeg hadde en Sony,og den var helt suveren hetl ti jeg tok rotta på porten. Jeg kjøpte en Philps i farten bare for å ha noe, men fikk ikke tak på hvordan bruke den. Hadde ikke tid til å granske all den fine skriften. Jeg har en Sony verdensradio fra 80-tallet, den er helt enestående, det finnes ikke maken.Men uten DAB+ er det ikke så mye jeg kan bruke den selv om den dekker fra langbølge (150KHhz?) til 30MHz. AM, CW & SSB, + FM radio som de nå vil ta fra oss. Men den er suveren som vekkerklokke. Endret 6. september 2016 av rofl2 Rettet opp mislykket svar som var lagt inn i sitat. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 (endret) Alle Sony Walkman MP3-spillere og andre vanlig MP3-spillere kobles med USB til PC for overføring av filer. Hvis du blander inn Olympus recorder, så tipper jeg det er snakk om diktafon og da er det snakk om opptak fra innebygget eller ekstern mikrofon. Endret 6. september 2016 av Mr D Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 (endret) Alle Sony Walkman MP3-spillere og andre vanlig MP3-spillere kobles med USB til PC for overføring av filer. Hvis du blander inn Olympus recorder, så tipper jeg det er snakk om diktafon og da er det snakk om opptak fra innebygget eller ekstern mikrofon. Skal sjekke når jeg kommer hjem, der er jo litt snodig når man kan både laste ned og slette, at man ikke også skal kunne laste opp Endret 8. september 2016 av rofl2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Dette kan gjøres med alle mp3 spillere. Plugger den i pcen å kopierer musikken over på spilleren. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 10. september 2016 Forfatter Del Skrevet 10. september 2016 Dette kan gjøres med alle mp3 spillere. Plugger den i pcen å kopierer musikken over på spilleren. Ja, alt annet ville jo være helt bak mål! Hvis en dings, uansett ha den er beregnet til, hvis den (også) skal spille mp3 bør den ha en måte hvormed man kan lade den med - mp3! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Korrekt, og det er slik det fungerer. Forøvrig vil jeg sterkt annbefale å bare abbonere på f.eks Spotify på mobiltelefonen. Da har man omtrent all verdens musikk tilgjengelig til en hver tid, og slipper å styre med mp3 filer. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 10. september 2016 Forfatter Del Skrevet 10. september 2016 Korrekt, og det er slik det fungerer. Forøvrig vil jeg sterkt annbefale å bare abbonere på f.eks Spotify på mobiltelefonen. Da har man omtrent all verdens musikk tilgjengelig til en hver tid, og slipper å styre med mp3 filer. Du har et poeng der, men jeg har et repertoar av musikk håndplukket etter min smak som jeg har hørt på igjennom seksti år, og jeg trenger ikkes stort annet. Dvs. musikk fra sent '20 tall til '50 tallet. Alt før '27 var direkte innspilt, mekanisk fra en diger trakt og låter ikke noe særlig. Da elektkronikken kom i bruk fra '27 var det et kvantesprang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå