stowne Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Hei,Jeg vurderer å kjøpe denne kontinentalsengen fra Jysk: http://jysk.no/soverom/kontinentalsenger/basic/madrass-basic-c5-150x200Lurer på om noen vet hvordan kvaliteten er når den er såpass billig? Er disse sengene gode å ligge på?Takk! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Ikke kjøp en seng du ikke har prøveligget. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Jeg vurderte den også når jeg trengte ny seng, så jeg snakket en del med selgeren og han sa senga er bra, men den er mest som gjesteseng og lignende, om man bruker den som vanlig seng blir den slitt ganske fort. Altså, en fin seng å sove sporadisk i, men ikke til daglig bruk. Nå kom dette som sagt fra selgeren, hvor mye vekt man skal legge på det vet jeg ikke, men der virker jo logisk. Jeg kjøpte forresten en av de dyrere gold-sengene i stedet Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 (endret) Det er jo mulig han har rett, men det er også mulig det er noe han sier for å få deg over på et dyrere produkt. Etter forbrukerkjøpsloven skal senga være helt fin i minst fem år, så det er ikke store risken kvalitetsmessig. Men det å kjøpe seng er et himla styr, så jeg ville nok prøveligget først. Endret 5. september 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
stowne Skrevet 6. september 2016 Forfatter Del Skrevet 6. september 2016 Har planer om å prøveligge, men tenkte å høre hva andre mente først uansett, siden jeg ikke har spesielt mye erfaring med kjøp av seng. I tillegg sier jo ikke prøveligging så mye om kvaliteten foruten hvor god den er å ligge i i begynnelsen. Takker for alle svar. :-) Jeg har ikke råd til en plus eller gold seng akkurat nå, men sparer heller til en slik enn å kjøpe en seng som blir fort slitt. Tar forøvrig gjerne imot tips til senger fra andre butikker i samme prisklasse! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Sjekk finn.no før du kjøper nytt. Masse fine senger der, som folk selger fordi de skal flytte, eller av andre årsaker. Mye overpriset ræl også, selvsagt, men den som leter på finn.no skal finne. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 (endret) Har noe liknende fra en annen møbelbutikk, billigste greiene. Min er helt grei så lenge man ikke er "kresen" på senga, med en bra overmadrass så hjelper det. Når det er sagt så har et par i familien kjøpt dyrere greier, snakker 30-40.000,- og de har sagt at det er "som å sove på skyer". Problemet med billige madrasser er at de ofte synker raskere og kan bli litt pløsete. Jeg er dog fornøyd med min enda og sover ikke dårligere enn når den var ny, er vel 4-5 år nå. Edit; Det kommer altså an på hva man vil ha ut av senga. En seng er også en investering da en skikkelig kvalitetsseng vil vare i 25 år lett. Det er et graderingssystem som sier hvor mye madrassen synker i løpet av X år, de dyre synker et par cm på 5 år eller noe slik, ble jeg fortalt en gang Endret 6. september 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Jeg synes egentlig det er litt rart. Vi kjører rundt i biler til mange hundre tusen, men møbelet vi bruker kanskje mest av alt? Tilbud på Jysk. Eller Ikea. En god madrass er en av de få tingene det er verdt å stifte gjeld for. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Kjøpte en gjesteseng på jysk for en stund tilbake. Etter en stund ble fjærene i min "vanlige" seng ødelagt så jeg kastet den ut å brukte jysk sengen i mellomtiden. Dette er snart 1 år siden og jeg bruker fortsatt jysk sengen rett og slett fordi den er ganske god å sove i Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Hva innebærer det å prøveligge en seng? Låner man sengen hjem et døgn eller tar man seg en lur i butikken? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Man legger seg i den i butikken og kjenner om "mykhetsgraden" er slik man vil. Det hadde dog vært artig å fått med seg senga hjem i et døgn eller tre Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Flere andre har ordninger der man kan kjøpe senga og levere tilbake innen f.eks 3 måneder om sengen ikke passer. Vil tippe man da må kjøpe en tilsvarende eller dyrere seng. IKEA har dette, der man kan prøve en ny om den man har kjøpt ikke passer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå