Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Erfaringer med Jysk basic senger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderte den også når jeg trengte ny seng, så jeg snakket en del med selgeren og han sa senga er bra, men den er mest som gjesteseng og lignende, om man bruker den som vanlig seng blir den slitt ganske fort.

Altså, en fin seng å sove sporadisk i, men ikke til daglig bruk.

Nå kom dette som sagt fra selgeren, hvor mye vekt man skal legge på det vet jeg ikke, men der virker jo logisk. Jeg kjøpte forresten en av de dyrere gold-sengene i stedet :)

Lenke til kommentar

Det er jo mulig han har rett, men det er også mulig det er noe han sier for å få deg over på et dyrere produkt. Etter forbrukerkjøpsloven skal senga være helt fin i minst fem år, så det er ikke store risken kvalitetsmessig. Men det å kjøpe seng er et himla styr, så jeg ville nok prøveligget først. ;)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Har planer om å prøveligge, men tenkte å høre hva andre mente først uansett, siden jeg ikke har spesielt mye erfaring med kjøp av seng. I tillegg sier jo ikke prøveligging så mye om kvaliteten foruten hvor god den er å ligge i i begynnelsen.

Takker for alle svar. :-)

Jeg har ikke råd til en plus eller gold seng akkurat nå, men sparer heller til en slik enn å kjøpe en seng som blir fort slitt. Tar forøvrig gjerne imot tips til senger fra andre butikker i samme prisklasse!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sjekk finn.no før du kjøper nytt. Masse fine senger der, som folk selger fordi de skal flytte, eller av andre årsaker. Mye overpriset ræl også, selvsagt, men den som leter på finn.no skal finne.

Lenke til kommentar

Har noe liknende fra en annen møbelbutikk, billigste greiene. Min er helt grei så lenge man ikke er "kresen" på senga, med en bra overmadrass så hjelper det. Når det er sagt så har et par i familien kjøpt dyrere greier, snakker 30-40.000,- og de har sagt at det er "som å sove på skyer".

Problemet med billige madrasser er at de ofte synker raskere og kan bli litt pløsete. Jeg er dog fornøyd med min enda og sover ikke dårligere enn når den var ny, er vel 4-5 år nå.

Edit; Det kommer altså an på hva man vil ha ut av senga. En seng er også en investering da en skikkelig kvalitetsseng vil vare i 25 år lett. Det er et graderingssystem som sier hvor mye madrassen synker i løpet av X år, de dyre synker et par cm på 5 år eller noe slik, ble jeg fortalt en gang :)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...