NoWaX Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 (endret) Hei kjære forumvenner! Jeg fant ikke et bedre alternativ plasseing enn å legge mitt spørsmål under denne kategorien. Jeg holder på å skal summere mndr mellom to datoer og funnet en fuksjon i excel som heter datedif. Problemet mitt er at jeg har en norsk versjon (Microsoft Professional excel 2010) og ifølge funksjonshjelperen min oversettes denne funksjonen til: DATODIFF(startmnd,Sluttmdn,"m") Jeg har prøvd denne funksjonen i flere formater, fasonger og versjoner av excel, men får stadig samme feilmelding. Jeg lurer på om dette er en dårlig oversettelse for denne eller om det er flere som har samme problemet? Jeg legger ihverfall med et bilde på feilmeldingen i håp om at noen der ute kan gi meg et godt svar på hva jeg gjør galt. Hilsen Excel "guru" Endret 5. september 2016 av NoWaX Lenke til kommentar
Clock Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Funksjonen fungerer greit i norsk Outlook 2016, men jeg må bruke ; som separatortegn i stedet for , 1 Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Hei. Dato og excel er en egen kunst. Jeg er ikke så veldig flink på det. men du kan teste å se om denne formelen gjør det for deg. =12*(ÅR(B2)-ÅR(A2))+MÅNED(B2)-MÅNED(A2) Også kan du ta en titt på denne. Var den jeg brukte som grunnlag før jeg satte sammen formelen veldig handy å ha. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1684351 Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå