Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva betyr grunnlønn i forbindelse med timelønn?

Tsukeo

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nylig jobb i kommunen som sommerhjelp på en lokal kirkegård, og i følge arbeidskontrakten skal jeg få ~10k i grunnlønn, men også 140kr/timen. 

Hva betyr grunnlønn i denne sammenheng? Får jeg 10k i tillegg til timene jeg har jobbet?

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnlønn er et ord som vanligvis brukes for å si hva man "i utgangspunktet" tjener (i løpet av en uke, måned, år, etc), før man har fått eventuelle tillegg for overtidsarbeid og lignende.

Du vil sannsynligvis få 140 kr/timen.

10 000 kroner vil sannsynligvis være månedslønnen din hvis du jobber så mange timer per måned som det er avtalt. Alternativt er det en månedslønn hvis du jobber full stilling (typisk 40 timer i uken).

Lenke til kommentar

100% med 140,- timen vil tilsvare 21 000 brutto hvis vi bruker 20 arbeidsdager i måneden. 10 000 vil da tilsvare ca 52%.

Jeg finner ingenting om hvordan grunnlønn med timelønn funker på Google. Eneste jeg kan tenke meg er at du får en fast lønn for opp til 19 timer arbeid, og hvis du jobber mer enn det så får du 140,- pr time.

Hvis du har jobbet 100% (7,5 timer pluss en halvtime ubetalt pause) hver dag, så håper jeg at du ikke får kun 10 000.

Lenke til kommentar

Jeg snakket med de på jobb, og de sa de bare opererte med timelønn. Jeg har regnet ut at jeg tjener ~24 000kr (jobbet tre dager ekstra)

Synes bare da det var rart at det sto grunnlønn på 10 000, lurte egentlig bare på hva som var ment med dette.

Tar det forresten veldig lang tid å få lønning/lønnsslipp fra kommunen? Jeg var ferdig med jobb den 23.08 (og timelisten ble levert inn den 25.08), men har enda ikke fått noen av delene, jeg har sendt mail til sjefen min på den jobben, men har heller ikke fått svar. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...