Ivan Drago Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Skal ha en router til å dele ADSL, bør være 10/100mbits switch, lett å sette opp og billigst mulig. Hvilken bør jeg velge ? Hva med UNEX 4 porter til 999 hos http://www.psdata.no ? Eller denne hos komplett : http://komplett.no/k/k.asp?r=1&action=info...atID=19&GrpID=2 Eller finnes det noen andre i samme prisklasse ? Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Jeg vil gå så langt som og kalle deg idiot hvis du ikke går gor SMC Barricade 7004 Broadband Router. Den er riktignok litt dyrere men penga er absolutt vært det. Både jeg og 4 venner har den og vi er kjempefornøyd. Denne routeren støtter også nå noen Upnp funksjoner!!! Løp og kjøp!!!11 BobboZ Lenke til kommentar
jason Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Athlon Power: Ka pokker e det for et svar på en som spør etter råd, vel og bra er nok denne routeren et bra valg, men å gå så langt som å kalle en bruker av forumet en idiot når han poster et helt ok spørsmål er helt på jordet. Hvis du ikke har bedre ting fore kan du la være å svare. Eller spare oss andre for slikt tull med å poste dine innlegg under "søppel". Klarer du ikke å formulere dine svar så la heller være. Bedre å holde kjeft å la folk tro du er en idiot enn å åpne kjeften for så å fjerne enver tvil. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Godt sagt Jason, kan ikke bli mer enig. SMC routeren er uansett et godt valg, og det er ikke mange kronene ekstra for denne. Du finner gode priser på SMC routeren inne på prisguiden _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-02-26 20:44 ] Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Uten at jeg skal kalle deg idiot :smile: så kan jeg absolutt ikke anbefale Billion Bipac 640se. Selv hadde jeg en slik en, og den virka ikke med Telenor Alcatel ADSL modem. Etter hva jeg har hørt, så skal dette være fikset idag (Ny serie har visst kommet av denne modellen). Jeg har ikke mye bra å si om den :razz: Selv om den er grusomt enkel å sette opp, så er den som prisen, billig. Har selv byttet den inn i denne: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...19&GrpID=2&s=pl Den er helt utrolig kjekk og liten. Mye bedre (etter hva jeg mener) iforhold til Billion Routeren. Koster noen hundrelapper mer, men det er den på ALLE måter verdt. Den Unex saken har jeg ingen formening om :smile: Men jeg kan på det varmeste anbefale SMC. _________________ Asus P4T-E 1,9Ghz P4 256mb Rambus :sad: 45gb x 2 Ibm Gxp75 Ati Radeon 8500 64mb Retail (no mod) Sb Live! Enlight Fileserver Tower 22" monochrome monitor + no stæsj [ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-02-26 20:47 ] Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Ok sorry sorry jeg brukte kanskje litt feil ord. Sorry!!! Men jeg vil abouslutt anbefale den routeren jeg henviste til i min første post. Den har fått mange kåringer og vil uansett være det beste valget så lenge du skal ha noe under 1500 kr. BobboZ [ Denne Melding var redigert av: Athlon Power på 2002-02-26 20:53 ] Lenke til kommentar
HGL Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Har en SMC router og er meget fornøyd. Anbefaler SMC på det sterkeste. Lenke til kommentar
HGL Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Har en SMC router og er meget fornøyd. Anbefaler SMC på det sterkeste. Veldig enkel å sette opp og funker bra. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Selv har jeg en D-Link DI-804, og jeg må si meg storfornøyd. Jeg kan ikke svare på om denne er bedre/dårligere enn andre routere i samme prisklasse, men jeg tviler sterkt på at du vil bli misfornøyd. Den koster forøvrig 1286,- hos quad.no, og du kan lese mer om produktet her: http://www.dlink.no/products/details.asp?Nr=158 Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Har den unexen (nettopp fått den) og den er sykt lett å sette opp. Sliter med å få nettverket til å funke dog, alle 3 pcene kommer lett på nett, men jeg får bare LAN til å virke mellom de to W98 pcene, XPpcen vil ikke finn de :sad: Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Jeg har faktisk hatt to slike SMC barricade routere i mitt liv. Den første funka i 2 dager. Den andre funka aldri. Men med tanke på at så mange andre har så fine erfarninger med den virker den forsåvidt grei. Det eneste negative jeg kan komme på er at den er stygg som satan og har et veldig "billig" preg over seg. Jeg har en ZyXEL p314. Den ligger cirka en høvding over SMC i pris. Til gjengjeld får du et penere utseende og mer blinkende lys :wink: Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 23:54, m-kane skrev:Har den unexen (nettopp fått den) og den er sykt lett å sette opp. Sliter med å få nettverket til å funke dog, alle 3 pcene kommer lett på nett, men jeg får bare LAN til å virke mellom de to W98 pcene, XPpcen vil ikke finn de :sad: Kanskje jeg skal gå for den da, den er jo tross alt billigst. Det problemet du nevner med XP og win98 har vel mer med nettverksinnstillingene i windows enn selve routeren ? Bruker du ADSL ? Funker den med telenor ADSL ? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: Kanskje jeg skal gå for den da, den er jo tross alt billigst. Det problemet du nevner med XP og win98 har vel mer med nettverksinnstillingene i windows enn selve routeren ? Bruker du ADSL ? Funker den med telenor ADSL ? Jada, bruker den med Telenor ADSL. Går som hakka møkk. Konfigurering er en lek. Eneste problemet er det jeg har skrevet over, men du har rett, det er ikke routeren sin feil :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå