Mulder Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Jeg lurer på om noen kan gi meg riktig retning å gå i når det gjelder å sette opp en kostnadseffektiv løsningen for backup av filer. Jeg ønsker å ha en filserver for alle arbeidsfilene på kontoret (photoshop, 3D, etc.), hvor jeg setter opp en NAS på 10 TB med den type RAID som gjør at en disk kan kræsje, og NAS'en holder seg oppe likevel. Samtidig ønsker jeg å sette opp en identisk NAS som oppdaterer og speiler NAS'ene hjemme i hus. Det er dugelig fiber i begge ender, så selv en 10 GB synk skulle gå ganske raskt på natten. Det hadde også vært hyggelig med toveis-speiling så jeg kunne jobbet på NAS nr. 2 fra hjemmekontoret. Er det noen som kan anbefale type NAS som har best software for å gjøre dette? Og om det er en god ide i det hele tatt, eller om jeg egentlig bør velge en annen løsning? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Jeg har tidligere satt opp en slik løsning med QNap-NAS og BitTorrent Sync mellom NASene. Det er innebygget funksjonalitet i QNAP på det også, men jeg var ikke veldig fornøyd med den løsningen (primært behov for å sette opp port forwarding, og dermed behovet for å følge med hvis IP-adresser ble byttet etc.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå