Gå til innhold

Hvor er det best å kjøpe briller?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er student, og etter mange timer på lesesal med hoppende bokstaver innser jeg at jeg trenger briller. Hvor er det billig, men bra? Jeg bor i Oslo, så er null problem med tanke på utvalg. Jeg har tidligere gått til øyelege, så vet at synet ikke er perfekt, men det skal ikke være så altfor komplisert.
Føler likevel at valgmulighetene i brilleverdenen er utrolig store, så om noen har skaffet seg en god oversikt hadde jeg satt stor pris på det! Er ikke så opptatt av merker og hva som er moteriktig, så lenge de ser fine ut på meg og jeg får god hjelp til en ok pris!

Håper noen har noen tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på om det er stor variasjon i pris på synsundersøkelse, dette ligger vel på rundt 500-650,- rundt omkring? Husk å be om å få med deg en brilleseddel etter synsundersøkelsen. Da tar du bare med deg den om du vil shoppe briller en annen plass. 

Min siste brille kjøpte jeg på Kaibosh - ikke veldig fancy innfatning, men de duger helt fint til den prisen. 

https://www.kaibosh.com/

Lenke til kommentar

Dersom dette er din første brille så gjør du helt sikkert lurt i å handle i fysisk butikk. Jeg bruker briller litt av og på, og jeg driver og legger de igjen overalt - så jeg kjøper sikkert 2-3 briller i året på nett :)

Dersom du primært skal bruke brillen når du leser, ser tv eller jobber på pc så er mitt tips å finne en brille som er stor slik at du slipper å se innfatningen.I butikk så kommer de til å forsøke å selge deg billig innfatning, men dyre glass. Glass som er behandlet for anti-refleks er et must, men resten av alternativene pleier jeg aldri å kjøpe.

Kan hende at du behøver noe mer fancy enn det jeg har. Dersom du eksempelvis har skjeve hornhinner eller lignende så koster det plutselig ganske mye for en hel brille. 

Lenke til kommentar

Tror synet mitt skal være Ganske rett frem og greit, med lik styrke på øynene sist jeg var hos øyelege. Det begynner dog å bli en stund siden.
Så, å kjøpe "billige" glass, altså med bare anti-reflex, er kanskje lurt? Det er jo lesebriller jeg skal ha.
Noen med erfaring rundt hvilke butikker som er best?

Lenke til kommentar

Kan hende at du behøver noe mer fancy enn det jeg har. Dersom du eksempelvis har skjeve hornhinner eller lignende så koster det plutselig ganske mye for en hel brille.

Det koster ikke mer for glass for skjeve hornhinner.

Det er jo lesebriller jeg skal ha.

Glass for lesing har ikke samme styrke som for avstand. Så du må be om å få lesebrillestyrke også når du tar synstesten.

Hvor dyre glass du skal ha er avhengig av styrken (de billigste glassene blir veldig tunge ved høye styrker). Du trenger neppe høy styrke, dermed er de billige glassene bra nok.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...