Gå til innhold

Sårbarhet kan gi angripere full tilgang til bredbåndsrutere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inteno kvalifiserer så vidt som søppel, hvorfor skal de absolutt blande routing med modem?

Fordi kunden vil ha det enkelt, og fordi fleirtalet av kundar ikkje ser forskjeld på modem, ruter, brannmur, switch og aksesspunkt.

Men du? Kva for alternativ er det som ikkje er søppel?

Såg ein snutt her om dagen, der ein "ekspert" kasta Cisco sin brannmur i søpla, fordi det var den einaste plassen den kunne duga til noko. Kva for utstyr er det som faktisk held mål?

Lenke til kommentar

Asus\netgear etc?

Og professjonelle router rettet mot bedriftmarkedet.

Men det er urimlig stive i pris.

Ville heller valgt det selv en å bli tvunget til utstyr fra internetlevrandøren.

Men det er jo kjent problem firmware særlig eldre routere er en sikkerhetsrisiko.

Netgear gir ofte kun 1-2 år før det sluttes med oppdateringer til routeren.

Asus har lengere med merlin build.

Lenke til kommentar

Ngt\inteno skulle gått planken ! Min DG150B ble levert med default admin passord, default user passord, default support passord, , sistnevnte får jeg ikke engang endret! ALLE i HELE verden hadde kun trengt å skrive ipen min i en nettleser for å få tilgang til routeren min ,,, admin tilgang ! skamme seg Nextgentel ! Di skylder meg forøvrig penger,, det har di gjort i snart et halt år,, er bare 150 kroner men ,, har blitt lovt flere ganger at di skal betales tilbake, men NEIDA , NEXTGENTEL ER LØGNERE OG TYVER !

Lenke til kommentar

Ngt\inteno skulle gått planken ! Min DG150B ble levert med default admin passord, default user passord, default support passord, , sistnevnte får jeg ikke engang endret! ALLE i HELE verden hadde kun trengt å skrive ipen min i en nettleser for å få tilgang til routeren min ,,, admin tilgang ! skamme seg Nextgentel ! Di skylder meg forøvrig penger,, det har di gjort i snart et halt år,, er bare 150 kroner men ,, har blitt lovt flere ganger at di skal betales tilbake, men NEIDA , NEXTGENTEL ER LØGNERE OG TYVER !

Bra å se at du beholder roen i turbulente tider.

Lenke til kommentar

Skulle kansje vert bedre på ro dog ! 2 timer etter post her på digi går Nextgentel inn å rebooter routeren min (sansynligvis flasher ny firmware) , får iallefall ny login skjerm på routeren men ingen av di gammle passordene jeg satt self fungerer lengere, eller di gammle admin passordene,, eller engang user kontoen.... Får pokkeren ikke skrudd av eller på wifi engang ! Skal sies jeg fikk forandret support kontoe passordet jeg tidligere nevnte jeg ikke fikk endret , kan faktisk hende at routeren hadde noe innebygde crontaber som merket det siste passordet (support kontoen) ble endret og satte igang mot tiltak så ikke ngt ble sperret ute. Like fullt, like teit gjort av ngt.

Hva er straff for internett leverandør ved berøvelse av tilgang til router ?

RAKKERE ! Planken !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...