Gå til innhold

Utvalg går inn for overvåking av all datatrafikk ut og inn av Norge

Anbefalte innlegg

...Uansett får dere nok slå de småforvirrede hoder sammen å koke opp noe langt bedre enn sludder som her lires av.

Hvorfor tyr du til personangrep (Ad Hominem)?

Ikke helt tilfeldig at man klippet ut akkurat den delen av posten slik at man skiftet fokus til noe helt annet vel? :) Jeg syntes dette var ett naturlig krasst tilsvar på en slik hårreisende sammenlikning av norske motstandsfolk med islamske terrorister jeg da.

Så etter side opp og side ned med poster fulle av forklaringer, så er det ikke utypisk ufin debatteknikk dere bedriver heller ved å kaste seg over den ene ad hominemen man fant.. :) Nok om det.

Du har kanskje ét direkte ad hominem, men du har jo ikke noe substans i kommentarene dine. Det er bare avsnitt etter avsnitt med hersketeknikker. Det vil du sikkert benekte, så la meg eksemplifisere. Dette er de 5 hersketeknikker (Wikipedia):

Usynliggjøring

Eksempel fra deg:

men så må man heller kaste bort tia på disse type fantasifulle problemstillinger om at det er ett uavhengig statsmonster som prøver å voldta oss

Latterliggjøring

Å gi meg styrke, to stykker som begge klarte det gamle kunstykket

Vi får ta ungsomskole pensum en gang til

Han her, regner med på måten han skriver at han er under 16 år så skal ikke kritisere ham altfor hardt.

Uansett får dere nok slå de småforvirrede hoder sammen å koke opp noe langt bedre enn sludder som her lires av.

Tilbakeholdelse av informasjon

Ikke aktuell problemstilling for en nettdebatt.

Fordømmelse uansett hva du gjør

Ikke helt tilfeldig at man klippet ut akkurat den delen av posten slik at man skiftet fokus til noe helt annet vel?

Påføring av skyld og skam

Altså det er vel noe bortimot rørende naivt, samtidig som det jo er direkte farlig og undergravende for kampen imot dette faenskapet

I tillegg har man stråmann angrep:

MEN det er nå en ting, det som er enda mye verre er å rosemale sadistiske Islamister

Og ikke minst tidligerenevnte ad hominem.

Merk også at jeg kunne sitert enda mer over, men tenkte det fikk være nok. Tror nesten hver eneste setning du liret ut av deg kan plasseres som en dårlig debatteknikk, noe du klandrer oss for. Men, det er heller ikke ukjent at folk prøver å projisere sine egne mangler på andre.

Edit: Bare for å legge til, siden det ble kommentert i kommentaren over. Ja, påpeke dårlig debatteknikk kan også være hersketeknikk. E.g. latterliggjøring og påføring av skyld og skam. Men, med vondt skal vondt fordrives.

Endret av IM0T45WW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt tilfeldig at man klippet ut akkurat den delen av posten slik at man skiftet fokus til noe helt annet vel? :) Jeg syntes dette var ett naturlig krasst tilsvar på en slik hårreisende sammenlikning av norske motstandsfolk med islamske terrorister jeg da.

Så etter side opp og side ned med poster fulle av forklaringer, så er det ikke utypisk ufin debatteknikk dere bedriver heller ved å kaste seg over den ene ad hominemen man fant.. :) Nok om det.

Hva er mest ufint: drive med personangrep eller påpeke at andre bedriver med personangrep?

Høna eller egget? Vi er nok ikke er helt samstemte i og med at jeg som mange andre ser det som veldig mye verre å fremme Islamistiske terroristsvin som tapre motstandsfolk enn hva det er å påpeke hvor stor tosk vedkommende som lirer av seg dette er. Man bommer grovt om man da i ettertid går etter han som med rette slo ned på galskapen i klare ordelag. Alvorlighetsgrad og skyldfordeling etter at jeg bruker begrepet "småforvirret" der han fremmer islamske terrorister, så setter du altså fokus på kritikern som den skyldige part her? Den er god....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Høna eller egget? Vi er nok ikke er helt samstemte i og med at jeg som mange andre ser det som veldig mye verre å fremme Islamistiske terroristsvin som tapre motstandsfolk enn hva det er å påpeke hvor stor tosk vedkommende som lirer av seg dette er. Man bommer grovt om man da i ettertid går etter han som med rette slo ned på galskapen i klare ordelag. Alvorlighetsgrad og skyldfordeling etter at jeg bruker begrepet "småforvirret" der han fremmer islamske terrorister, så setter du altså fokus på kritikern som den skyldige part her? Den er god....

Personangrepet ditt kom vel først, og så har vi jo i tillegg de andre tingene du klarer å lire av deg. Når dette så blir påpekt så inntar du offerrollen.

"Den er god..."

Lenke til kommentar

Personangrepet ditt kom vel først, og så har vi jo i tillegg de andre tingene du klarer å lire av deg. Når dette så blir påpekt så inntar du offerrollen.

"Den er god..."

Det er alltid herlig hvordan liberalister som ikke skal la seg innfinne i overformynderi av noe slag hvor lover og regler skal høvles til beinet, brått blir paragrafryttere når det gangner egen sak? :D

Fantastisk, gleder meg til mange flere gode debatter jeg, men forhåpentligvis med kanskje enda litt mer selvinnsikt på lur ;)

Lenke til kommentar

Det er en vesensforskjell mellom å bruke vold mot militære styrker som okkuperer ditt land, og å målrettet drepe sivile for å oppnå politisk fordeler. Det finnes meg bekjent islamister eller muslimer eller borgere fra kulturer som tradisjonelt har vært dominert av islam langs et kontinuum mellom de to ytterpunktene. Det er antagelig slik at motstanderne (f eks vesten) finner det opportunt å stemple alle som "terrorister". Det er en hevdvunnen strategi som brukes for å rettferdiggjøre mottiltak.

Uansett så kan vi ikke godta vilkårlig store inngrep i vår frihet i bytte mot vilkårlig små bedringer i sikkerhet.

Lenke til kommentar

"Den er god..."

Det er alltid herlig hvordan liberalister som ikke skal la seg innfinne i overformynderi av noe slag hvor lover og regler skal høvles til beinet, brått blir paragrafryttere når det gangner egen sak? :D

Fantastisk, gleder meg til mange flere gode debatter jeg, men forhåpentligvis med kanskje enda litt mer selvinnsikt på lur ;)

Siden du igjen tyr til hersketeknikker svarer jeg med det eneste språket du kan. Din forståelse av liberalister er på nivå med en seksåring. Nå er jeg dog anarko-kapitalist. Siden du ikke vet hva det er, så er det frihet fra herskere. Så når du da kommer med dine hersketeknikker så er du noe vi ikke vil ha. Det er ikke noe paragrafrytteri. Vi bare lar oss ikke pille på nesen av folk som prøver å herske over oss ved å umyndiggjøre oss og vår mening.

Flere gode debatter? Du har jo fremdeles tilført noe substansielt til debatten  :lol:

Arguing with an idiot is like playing chess with a pigeon. It knocks over the pieces, craps on the board and struts around like it won the game
Endret av IM0T45WW
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Arguing with an idiot is like playing chess with a pigeon. It knocks over the pieces, craps on the board and struts around like it won the game

Fint sitat. Ellers så har du jo denne:

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

- Mark Twain

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Og dette har hjulpet Sverige betydelig? Dette er ment for å ta helt vanlige personer for helt andre årsaker som ikke utgjør noen sikkerhetsmessig trussel. F.eks. folk som nevner på forum at de har fått hagearbeid utført svart :)

Drapsmenn som kommuniserer, vil vel benytte end2end crypto og tilsvarende metoder - finnes flere slike enkle apps og open source allerede som "totalovervåkningen" ikke vil avdekke...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...