Gravitass Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 "Materialet skal ikke kunne brukes som bevis i straffesaker, heter det." Og hva er vitsen når de ikke kan fengsle folk for det de eventuelt oppdager? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Hvem skal overvåke staten da? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Hvem skal overvåke staten da? Kontrollkomiten. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Hvem skal overvåke staten da? Kontrollkomiten. De overvåker ikke staten, de bare tar seg et møte eller to når det har skjedd noe som kommer frem i media. Lenke til kommentar
IM0T45WW Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Helt utrolig at folk her ikke forstår. Dette handler ikke om terrorisme. Det handler om kontroll av Nordmenn. Sett bort fra Breivik, som ikke er terroristen de tenker på når de snakker om terrorisme, så har det ikke være en ENESTE terroraksjon i Norge. Det er en økende trend med terroraksjoner i Europa. De er en direkte konsekvens av en destruktiv politikk som politkerne selv står bak. De bomber land til H., og tar i mot flyktninger. Hvis Russland hadde bombet Norge til H. og du hadde lyst å kjempe tilbake, hva ville du gjort? Du reist til Russland som flyktning og planlagt et angrep. Denne politikken er HELT HINSIDES! Nå skal de bekjempe deres selv-forskyldte terror med overvåkning av OSS? Når skal folk få øynene opp for at Staten er en mafia. Den driter i deg som person. Den har ingen respekt for deg. Du er en brikke i et internasjonalt spill. Staten er ikke den gode beskyttende mor. Staten er den alkoholiserte voldelige faren, og det er 5 millioner mennesker i Norge som lider av stockholm-syndrom. You are a slave, Neo. 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Kontrollkomiten. De overvåker ikke staten, de bare tar seg et møte eller to når det har skjedd noe som kommer frem i media. Tull. Men staten er vel et feil begrep. det er ikke staten som skal overvåke og bruke dataene. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Helt utrolig at folk her ikke forstår. Dette handler ikke om terrorisme. syndrom. You are a slave, Neo. Tja... tror nok flertallet av det norske folk er uenig med deg. Men, du er vel den eneste i Norge som forstår. Tror vi trenger kontroll på deg også. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Kontrollkomiten. De overvåker ikke staten, de bare tar seg et møte eller to når det har skjedd noe som kommer frem i media. Tull. Men staten er vel et feil begrep. det er ikke staten som skal overvåke og bruke dataene. Det meste i dette landet er en del av staten. Til og med Telenor er en del av staten. Lenke til kommentar
IM0T45WW Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Helt utrolig at folk her ikke forstår. Dette handler ikke om terrorisme. syndrom. You are a slave, Neo. Tja... tror nok flertallet av det norske folk er uenig med deg. Men, du er vel den eneste i Norge som forstår. Tror vi trenger kontroll på deg også. Det fantes også en tid da praktisk talt alle var kristne. Ateismen begynte også med en håndfull folk som forsto. Folk vil innse sannheten om staten også på sikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Så dette er veien inn i diktaturet, anført av de seminazistiske liksompolitikerne vi har. Kjøpt og betalt av amerikansk næringsliv. Og så skal den latterlige løgnen om "terror" brukes som unnskyldning enda en gang? Kjære politikere, vi VET at når vi angriper og bomber noen, og de skyter tilbake, så er det IKKE terror. Det er en motstandsbevegelse. Vi har ingen terrortrussel, vi har arabisk millorg, islamsk "gutta på skauen", alle uskyldige vi har bombet og plyndret tilbake til steinalderen har begynt å ta tilbake. Hvorfor ikke? Det er da ingen forskjell på en bilbombe i europa, og en en europeisk bombe fra et fly? Begge deler dreper hundrevis av uskyldige. Vi har opplevd noen få bomber og grusomheter, landene vi har angrepet har levd med titalls slike massakre, HVER DAG i 15 år nå. (Og det er den foreløpige enden på en lang vise - les historie). Det finnes ingen terrortrussel, slutt å bomb uskyldige så slutter de å bombe tilbake. Terror er kun den skapte unskyldningen for å innføre et Stalinistisk-1984-regime hvor kontrollen er total. OG det morsomme er at FRP-idiotene kommer til å rope "frihet" hele veien... "Siv Heil"! Kunne ikke skrevet det bedre selv!! To likes. Når man drar til andre land og slipper bomber i hodet på de som bor der, da bør man ikke bli spesielt overrasket om disse før eller siden begynner å ta igjen. Det er, som du sier, ikke terror men den andre siden som tar igjen; det er motstandskamp. For meg så virker det som om 'terror' nå brukes som virkemiddel for å legitimiere alle mulige slags drakonsike lover der vi som borgere mister stadig flere friheter. Løsningen for å få slutt på 'terroren' er egentlig rimelig enkel: slutt å dra til andre land for å krige. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 (endret) ...Som privatperson har man ikke så mye å skulle bekymre seg for...Hvis du ønsker å gjøre karriere som politiker eller byråkrat og noensinne har gjort noe som helst som egner seg dårlig i media (utroskap, rusmidler, privat lefling med politisk ukorrekte ideologier...) så bør du holde deg inne med dem som har kontrollen over databasen. For all del ikke foreslå kutt i midlene til hysj-hysj tjenester, eller innskrenkninger i deres friheter. https://en.wikipedia.org/wiki/J._Edgar_Hoover https://en.wikipedia.org/wiki/Petraeus_scandal Hvis du er en privatperson som ønsker at landets ledere skal velges ut som de "beste" fra en stor pool av relativt normale, oppegående mennesker som står relativt fritt til å gjøre de valgene som er bra for folket så bør du være veldig bekymret. Jeg er helt inneforstått med at vi må ha en viss overvåkning for å få "tilstrekkelig" sikkerhet i samfunnet, men jeg er skeptisk til om våre ledere og opinionen forstår hva de begir seg ut på når de tilsynelatende ukritisk er villig til å akseptere store reduksjoner i friheten mot en vilkårlig liten, udokumentert bedring i sikkerheten. Hvis man skal ha overvåkning så må man ha en effektiv motvekt. Det å overvåke meg må ha en økonomisk, politisk eller personlig kost for den eller de som velger å overvåke meg. Statlig utnevnte grupper eller dommere later til å være lite effektivt. Jeg tenker meg at absolutt alle søk gjort av hysj-hysj gjengen loggføres og innen 5 (?) år etter at søket er gjort så vil navnet til den/de som har gjort søket bli offentliggjort til personen(e) som er omfattet av søket og/eller til offentligheten (med tilstrekkelig anonymisering av de som omfattes av søket). Hvis en ansatt finner det fornuftig å søke på "Mette Marits pengebruk i ferien" så skal han med andre ord vite at dette vil kunne skape avisoverskrifter lenge før han pensjonerer seg. (eksempelet under er rett nok en privat ansatt): http://www.aftenposten.no/norge/Slottet-ba-om-sjekk-av-rutiner-366524b.html Hvis ekskjæresten din monitorerer SMSen din for å holde oversikt over kjærlighetslivet ditt så vet han/hun at du får loggene om 5 år og kan velge å gå ut i media. https://en.wikipedia.org/wiki/LOVEINT Hvis statlige aktører ønsker å putte mine private data som de har fått ved å spionere på meg inn i en læringsalgoritme for å trene opp deteksjon av kriminell oppførsel så kan man tenke seg at det koster 100,- (overført til et godt formål, som rent vann i U-land). Det vil sette en reell kostnad ved å bruke mine data, og fram til hysj-hysj-budsjettet blir uendelig så vil det lønne seg for gjengen å prioritere data-bruk som har noe for seg, heller enn å slenge alle matvarene opp i taket og se hva som blir hengende. For problemet med eksponensiell vekst i båndbredde, regnekapasitet, lagringskapasitet og sensor-innhenting er at evnen til å innhente og behandle stadig mer om min person, til en fast kostnad, øker over alle grenser, mens den mengden informasjon som gjør at "jeg er meg" er en konstant. Mao vil myndighetene (gitt nevnte eksponensielle vekst) etterhvert kunne vite "alt" om meg og hvordan jeg interakterer med samfunnet selv innenfor et endelig budsjett. Tenk om de ville bruke like mye ressurser på å skaffe energi og rent vann til alle slik at var litt mindre å krige om Tiltredes. -k Endret 6. september 2016 av knutinh 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 (endret) Så dette er veien inn i diktaturet, anført av de seminazistiske liksompolitikerne vi har. Kjøpt og betalt av amerikansk næringsliv. Og så skal den latterlige løgnen om "terror" brukes som unnskyldning enda en gang? Kjære politikere, vi VET at når vi angriper og bomber noen, og de skyter tilbake, så er det IKKE terror. Det er en motstandsbevegelse. Vi har ingen terrortrussel, vi har arabisk millorg, islamsk "gutta på skauen", alle uskyldige vi har bombet og plyndret tilbake til steinalderen har begynt å ta tilbake. Hvorfor ikke? Det er da ingen forskjell på en bilbombe i europa, og en en europeisk bombe fra et fly? Begge deler dreper hundrevis av uskyldige. Vi har opplevd noen få bomber og grusomheter, landene vi har angrepet har levd med titalls slike massakre, HVER DAG i 15 år nå. (Og det er den foreløpige enden på en lang vise - les historie). Det finnes ingen terrortrussel, slutt å bomb uskyldige så slutter de å bombe tilbake. Terror er kun den skapte unskyldningen for å innføre et Stalinistisk-1984-regime hvor kontrollen er total. OG det morsomme er at FRP-idiotene kommer til å rope "frihet" hele veien... "Siv Heil"! Kunne ikke skrevet det bedre selv!! To likes. Når man drar til andre land og slipper bomber i hodet på de som bor der, da bør man ikke bli spesielt overrasket om disse før eller siden begynner å ta igjen. Det er, som du sier, ikke terror men den andre siden som tar igjen; det er motstandskamp. For meg så virker det som om 'terror' nå brukes som virkemiddel for å legitimiere alle mulige slags drakonsike lover der vi som borgere mister stadig flere friheter. Løsningen for å få slutt på 'terroren' er egentlig rimelig enkel: slutt å dra til andre land for å krige. Å gi meg styrke, to stykker som begge klarte det gamle kunstykket å dra igang disse gamle flosklene av noen logikkbrister inn i denne tråden også, liberalistene fornekter seg visst aldri. Enhver mulighet for å svartmale sin egen stat og viser med det nok en gang at man ikke helt har skjønt hvordan dette landet fungerer. Vi får ta ungsomskole pensum en gang til: Staten er det norske folk og det norske folk er staten. Og hvem er det? Jo det er deg og meg det. Systemet kalles parlamentarisme og spirer ut av ett velfungerende indirekte demokrati. Slå det opp en gang for alle! MEN det er nå en ting, det som er enda mye verre er å rosemale sadistiske Islamister som en "motstandsbevegelse" og sammenlikne disse religiøse terrorister med Milorg?? Altså det er vel noe bortimot rørende naivt, samtidig som det jo er direkte farlig og undergravende for kampen imot dette faenskapet. Det som er synd er at jeg syntes også dette er ett hodeløst forslag som vi ikke skal godta, men så må man heller kaste bort tia på disse type fantasifulle problemstillinger om at det er ett uavhengig statsmonster som prøver å voldta oss alle, selvtekt her altså... Det hele blir en pinlig skivebom om målet er at man faktisk skal få til en enighet om å respektere norske borgeres privatliv og datatilsynet sine prosedyrer og anmerkninger rundt dette, det trengs da en litt mer moden tilnærming enn en "fuck staten" og "snut er ut" type ting. Uansett, jeg velger igjen å sitere Marlinspike (takk til Imsvale for linken i signaturen sin:) som man aldri kommer unna når man igjen beveger seg inn i denne type shenanigans: "If everyone’s every action were being monitored, and everyone technically violates some obscure law at some time, then punishment becomes purely selective." - Moxie Marlinspike Endret 6. september 2016 av Thoto79 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Vi får ta ungsomskole pensum en gang til: Staten er det norske folk og det norske folk er staten. Og hvem er det? Jo det er deg og meg det. Systemet kalles parlamentarisme og spirer ut av ett velfungerende indirekte demokrati. Slå det opp en gang for alle! Tja, det er jo dessverre slik at oligarki er en meget naturlig evolusjon av et parlamentarisk demokrati, særlig i de tilfeller der makt blir overført til byråkratiet. Så blir spørsmålet når det bikker over, og hvor lang tid det tar før dette går opp for folk flest. Selv mener jeg at vi på mange områder ikke lenger kan si "det norske folk er staten", men må si "det norske folk er statens inntektskilde"... Lenke til kommentar
IM0T45WW Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Å gi meg styrke, to stykker som begge klarte det gamle kunstykket å dra igang disse gamle flosklene av noen logikkbrister inn i denne tråden også, liberalistene fornekter seg visst aldri. Enhver mulighet for å svartmale sin egen stat og viser med det nok en gang at man ikke helt har skjønt hvordan dette landet fungerer. Eller kanskje de har skjønt noe du ikke har skjønt. Noe du ikke en gang har skjønt at du ikke har skjønt. /deep Vi får ta ungsomskole pensum en gang til: Staten er det norske folk og det norske folk er staten. Og hvem er det? Jo det er deg og meg det. Systemet kalles parlamentarisme og spirer ut av ett velfungerende indirekte demokrati. Slå det opp en gang for alle! Får vel ta ordboken jeg da: de organer som organiserer, styrer et land være ansatt i s-en / betale skatt til s- og kommune / s-en må støtte utsatte næringer Eller wikipedia: En stat er et sett institusjoner som innehar autoritet til å lage regler som styrer folket i ett eller flere samfunn og har indre og ytre suverenitet over et bestemt territorium. Kanskje DU rett og slett skulle tatt ungdomskolen på ny. MEN det er nå en ting, det som er enda mye verre er å rosemale sadistiske Islamister som en "motstandsbevegelse" og sammenlikne disse religiøse terrorister med Milorg?? Altså det er vel noe bortimot rørende naivt, samtidig som det jo er direkte farlig og undergravende for kampen imot dette faenskapet. Hva er din teori da? Vent. La meg gjette. Nøyaktig den samme som du får dyttet inn i skallen din hver eneste dag via propaganda-apparatet? La meg stille deg et enkelt spørsmål? Tror du virkelig at terroristene er radikale muslimer som spenger seg i luften i Jihad i håp om å komme til himmelen å få sine 99 jomfruer? Hvis ja, eller delvis ja: Ville muslimer som var så radikalisert at de var villig til å ofre livet sitt for Jihad bruke alkohol, kokain og andre narkotika som er strengt forbudt i koranen? For mange gjør nemlig det. De snakker dog ikke så høyt om det i media. Hvorfor? Fordi med en gang man finner ut av det, så finner man ut at noe skurrer. Det hele blir en pinlig skivebom om målet er at man faktisk skal få til en enighet om å respektere norske borgeres privatliv og datatilsynet sine prosedyrer og anmerkninger rundt dette, det trengs da en litt mer moden tilnærming enn en "fuck staten" og "snut er ut" type ting. Dette sier en hel del om hvor mye du har satt deg inn i andre filosofier enn den enerådende filosofien som staten praktiserer og påtrykker folk i det uendelige. Statens filosofi er ikke eneste rette filosofi, men ikke forvent at staten skal lære deg noe som helst om noen andre. De må du finne ut av selv. Nå kunne jeg selvfølgelig sitert George Carlin, men det er så mye bedre å høre han si det (Litt ut av kontekst siden han snakker om finansielle eliten i USA. Den passer dog utmerket bra for staten i Norge) https://youtu.be/4jQT7_rVxAE?t=65 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) Å gi meg styrke, to stykker som begge klarte det gamle kunstykket å dra igang disse gamle flosklene av noen logikkbrister inn i denne tråden også, liberalistene fornekter seg visst aldri. Enhver mulighet for å svartmale sin egen stat og viser med det nok en gang at man ikke helt har skjønt hvordan dette landet fungerer. Har du kanskje tenkt over at det er du som ikke skjønner hvordan landet fungerer? Ellers så er det vel ingen her som svartmaler sin egen stat, det eneste som ble gjort var vel å påpeke at det å slippe bomber i hodet på andre mennesker sjeldent er en god oppskrift for fred. Vi får ta ungsomskole pensum en gang til: Staten er det norske folk og det norske folk er staten. Og hvem er det? Jo det er deg og meg det. Systemet kalles parlamentarisme og spirer ut av ett velfungerende indirekte demokrati. Slå det opp en gang for alle! Følg oppfordringen til IM0T45WW: ta ungdomsskolen en gang til eller bruk litt tid på å sette deg inn i fakta. MEN det er nå en ting, det som er enda mye verre er å rosemale sadistiske Islamister som en "motstandsbevegelse" og sammenlikne disse religiøse terrorister med Milorg?? Altså det er vel noe bortimot rørende naivt, samtidig som det jo er direkte farlig og undergravende for kampen imot dette faenskapet. Hvem har rosemalt voldsmennesker og sammenliknet de med Milorg? Det som er synd er at jeg syntes også dette er ett hodeløst forslag som vi ikke skal godta, men så må man heller kaste bort tia på disse type fantasifulle problemstillinger om at det er ett uavhengig statsmonster som prøver å voldta oss alle, selvtekt her altså... Det hele blir en pinlig skivebom om målet er at man faktisk skal få til en enighet om å respektere norske borgeres privatliv og datatilsynet sine prosedyrer og anmerkninger rundt dette, det trengs da en litt mer moden tilnærming enn en "fuck staten" og "snut er ut" type ting. Hvorfor går du i forsvarsposisjon hver gang noen kritiserer staten? Er du litt hårsår fordi at kritikken kan være velberettiget? Uansett, jeg velger igjen å sitere Marlinspike (takk til Imsvale for linken i signaturen sin:) som man aldri kommer unna når man igjen beveger seg inn i denne type shenanigans: "If everyone’s every action were being monitored, and everyone technically violates some obscure law at some time, then punishment becomes purely selective." - Moxie Marlinspike Det er et bra ordtak, men er det ikke omtrent sånn dagens lovvverk fungerer? Det finnes jo i dag tusenvis av lover og reguleringer i samfunn, noe som gjør det helt umulig å vite når man bryter loven. Joda alle vet at man kan bli straffet for å kjøre for fort, skade noen eller kjøpe for mye sprit på taxfree'en; men hvor mange vet at man kan bli straffet for følgende Du kan straffes for andres netthets. Du kan straffes for å kjøpe tyvgods (selv om du ikke vet at det er tyvgods). Og så har du jo disse finingene da: Du er kriminell men vet det ikke selv. Endret 7. september 2016 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) MEN det er nå en ting, det som er enda mye verre er å rosemale sadistiske Islamister som en "motstandsbevegelse" og sammenlikne disse religiøse terrorister med Milorg?? Altså det er vel noe bortimot rørende naivt, samtidig som det jo er direkte farlig og undergravende for kampen imot dette faenskapet. Hvem har rosemalt voldsmennesker og sammenliknet de med Milorg? Han her, regner med på måten han skriver at han er under 16 år så skal ikke kritisere ham altfor hardt. Kjære politikere, vi VET at når vi angriper og bomber noen, og de skyter tilbake, så er det IKKE terror. Det er en motstandsbevegelse. Vi har ingen terrortrussel, vi har arabisk millorg, islamsk "gutta på skauen", alle uskyldige vi har bombet og plyndret tilbake til steinalderen har begynt å ta tilbake. Hvorfor ikke? Uansett får dere nok slå de småforvirrede hoder sammen å koke opp noe langt bedre enn sludder som her lires av. Endret 7. september 2016 av Thoto79 Lenke til kommentar
IM0T45WW Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 MEN det er nå en ting, det som er enda mye verre er å rosemale sadistiske Islamister som en "motstandsbevegelse" og sammenlikne disse religiøse terrorister med Milorg?? Altså det er vel noe bortimot rørende naivt, samtidig som det jo er direkte farlig og undergravende for kampen imot dette faenskapet. Hvem har rosemalt voldsmennesker og sammenliknet de med Milorg? Han her, regner med på måten han skriver at han er under 16 år så skal ikke kritisere ham altfor hardt. Kjære politikere, vi VET at når vi angriper og bomber noen, og de skyter tilbake, så er det IKKE terror. Det er en motstandsbevegelse. Vi har ingen terrortrussel, vi har arabisk millorg, islamsk "gutta på skauen", alle uskyldige vi har bombet og plyndret tilbake til steinalderen har begynt å ta tilbake. Hvorfor ikke? Uansett får dere nok slå de småforvirrede hoder sammen å koke opp noe langt bedre enn sludder som her lires av. Når man går tom for argumenter, så hagler personangrepene. Ikke noe annet å forvente av en person som deg. Du kan jo høre på denne damen da. Hun er godt over 16 år. Faktisk så har hun brukt 10 år som tidligere felt agent for CIA i midtøsten. Hun sier ikke hvor gammel hun er men jeg tror ikke hun begynte som 6-åring. https://www.youtube.com/watch?v=TnEKEfkdrOU Det er du som er forvirret. Men det er ikke så rart når nyhetene og spinn-doktorene ikke klarer å gi mening av hendelser på en slik måte at de er i tråd med den offisielle "sannhet". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 ...Uansett får dere nok slå de småforvirrede hoder sammen å koke opp noe langt bedre enn sludder som her lires av. Hvorfor tyr du til personangrep (Ad Hominem)? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) ...Uansett får dere nok slå de småforvirrede hoder sammen å koke opp noe langt bedre enn sludder som her lires av. Hvorfor tyr du til personangrep (Ad Hominem)? Ikke helt tilfeldig at man klippet ut akkurat den delen av posten slik at man skiftet fokus til noe helt annet vel? Jeg syntes dette var ett naturlig krasst tilsvar på en slik hårreisende sammenlikning av norske motstandsfolk med islamske terrorister jeg da. Så etter side opp og side ned med poster fulle av forklaringer, så er det ikke utypisk ufin debatteknikk dere bedriver heller ved å kaste seg over den ene ad hominemen man fant.. Nok om det. Endret 7. september 2016 av Thoto79 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Ikke helt tilfeldig at man klippet ut akkurat den delen av posten slik at man skiftet fokus til noe helt annet vel? Jeg syntes dette var ett naturlig krasst tilsvar på en slik hårreisende sammenlikning av norske motstandsfolk med islamske terrorister jeg da. Så etter side opp og side ned med poster fulle av forklaringer, så er det ikke utypisk ufin debatteknikk dere bedriver heller ved å kaste seg over den ene ad hominemen man fant.. Nok om det. Hva er mest ufint: drive med personangrep eller påpeke at andre bedriver med personangrep? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå