Gå til innhold

iPhone til bunns i nordisk undersøkelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Telefonenes rekkevidde er motsatt propesjonal med utbyggingen av nettet. Rett og slett fordi de aller fleste kjøpere stort sett befinner seg veldig nær sendere (bymiljø).

Utfordringen forsterkes av at produsentene forsøker å tekke forbrukere med egenskaper som er mer "markedsførbare", slik som pris, skjermoppløsning og mengde lagrisngsplass. Hvor det meste egentlig har lite med telefoni å gjøre.

Dette gjelder forsåvidt samtlige produsenter, jeg tror ikke Apple er værre eller bedre enn andre.

Lenke til kommentar

Moderne mobiltelefoner har ikke spesielt mye med telefoni å gjøre. Det er mange år siden jeg putta telefonappen i en mappe sånn at jeg fikk plass til de funksjonene jeg faktisk bruker, og om iPhone hadde kommet uten telefoni i dag hadde jeg fortsatt kjøpt den. Vil man ha tak i meg er jeg på mail, messenger, skype og hangouts. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Moderne mobiltelefoner har ikke spesielt mye med telefoni å gjøre. Det er mange år siden jeg putta telefonappen i en mappe sånn at jeg fikk plass til de funksjonene jeg faktisk bruker, og om iPhone hadde kommet uten telefoni i dag hadde jeg fortsatt kjøpt den. Vil man ha tak i meg er jeg på mail, messenger, skype og hangouts. 

Hehe, fint for deg at du klarer deg uten "telefon" funksjonalitet i iphonen din, men det finnes nok de som er avhengig av å ha ordentlig dekning. Du kommer heller ikke langt med mail, messenger, Skype og hangouts om du ikke har 3G/4G dekning.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Enig. Jeg gleder meg til den dagen da det blir sosialt, eller kanskje snarere profesjonelt akseptert å ikke være tilgjengelig på telefon. Praktiserer allerede det ved å aktivere do not disturb gjennom hele ferien. Epost o.l. sjekker jeg da når jeg har tid/vilje. 

Ringing er generelt noe jeg synes er motbydelig hva kommunikasjon angår. Det er vel den eneste kommunikasjonsmetoden som slipper unna å ha en varsling som driver på til du gjør noe med det eller motparten gir opp. Tipper Messenger hadde overlevd lenge om den hadde vibrert til du så meldinga, og da skal det sies at det har kommet mer intelligent ut av Messenger siste tiden enn av telefonsamtaler jeg har fått. 

Men nå betyr ikke det at det ikke skal være antenner som fungerer i de greiene. 

Lenke til kommentar

Neida, svaret mitt var ment til han som bekymret seg over at telefonidelen ikke var så viktig lenger, ikke til at moderne telefoner har for dårlig dekning.

Det er jo en tradeoff. God dekning krever stor ekstern antenne. Kundene krever små pene telefoner uten. Selv holder jeg meg i byen og er happy med tilstanden pr i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg kjører Ookla Speedtest med ujevne mellomrom. Hvor mange Mbit/sek må jeg måle for å ha OK samtalekvalitet? Eller er det ingen sammenheng?

Lenke til kommentar

Hvordan blir det bedre med meldingssending når antennen ikke gir deg dekning?

Lenke til kommentar

Ipod heter det. langt rimeligere enn iphone

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg har opplevd manglende dekning på mange år nå. Er det virkelig et stort problem for mange? Hadde jeg opplevd å miste datadekningen stadig vekk hadde jeg jo selvsagt brydd meg om hvilken telefon som er best på det, men når alle modeller alltid er på uansett ser jeg ikke poenget med å bry meg. Det er nok av variable som faktisk har noe å si på bruken, om ikke man skal bry seg om de teoretiske også. 

Lenke til kommentar

Hyttetur, skogstur, jakt, båt. Alle tilfeller hvor jeg opplever dårlig dekning. I byen er det flere bygg som blokkerer signaler og jeg opplever dårlig dekning. Til og med i eget hus. Og jeg bor nesten under en antenne. Ja, dette er fremdeles viktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forsåvidt, sier ikke at det er uinteressant (og bedre dekning er alltid bra), men tror ikke jeg ønsker meg en svær telefon med ekstern antenne selv om det ville gitt bedre dekning... 

Heldigvis finst det ein masse telefoner uten svær ekstern antenne som har betre dekningsmottak enn ein iPhone.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Manglende dekning går ut over daglig bruk. Om jeg har tre eller fire streker på måleren gjør det ikke. 

Edit: Bor man et sted med dårlig dekning eller er mye ute i skog og mark bør man åpenbart vurdere om en iPhone gir god nok dekning eller om man skal gå for noe annet. For jeg tror ikke dekningen vil bli bedre med tiden, Apple kommer ikke til å begynne med plasttelefoner eller eksterne antenner. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke, jeg tipper du og mange andre faktisk hadde kjøpt den selv om den kom som et tomt skall også. Logoen er jo fin?

Kjøper man en mobil, så er det selvsagt for å ha mulighet til å ringe og ta imot samtaler (på best mulig måte). Alt det andre du nevner er selvsagt noe en forventer i dag, men det er vel og merke en mobil-telefon de fleste kjøper.

Jeg synes det blir vel patetisk å forsvare Apples bunnplassering i en slik mobil-TELEFON test.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En smartphone er for mange ikke primært en telefon, men en liten datamaskin med trådløs tilgang til Internett. Jeg ringer ca to-tre samtaler i måneden, og da kan jeg helt fint bruke Skype. For meg er ikke telefonidelen viktig på noen som helst måte. At antennene er gode nok til at jeg får god tilgang til Internett er selvsagt viktig.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...