AnonymDiskusjon Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Hei, Jeg skal selge min OBOS leilighet snart, men lurte på om siden det er OBOS om jeg må bruke deres megler eller om jeg kan bruke andre? Hvis jeg kan bruke andre vil det lønne seg, og bare ta den som tar minst betalt for salget? Antar det er potensielt flere tusen kroner i forskjell...? Anonymous poster hash: b48e6...9f9 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Du kan bruke den megleren du vil. Bare sjekk Finn, flust av OBOS-leiligheter til salgs av forskjellige meglere. Selv om du kanskje sparer en del tusen på den billigste megleren, så kan det være at en dyrere megler vil få en høyere pris enn en billigere megler. Ville ha snakket med at par forskjellige meglere, og tatt en vurdering som ikke bare var basert på pris. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. september 2016 Forfatter Del Skrevet 5. september 2016 Takk for tilbakemeldingen. Hva er det en bør se etter når man velger en megler? Anonymous poster hash: b48e6...9f9 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Takk for tilbakemeldingen. Hva er det en bør se etter når man velger en megler? Anonymous poster hash: b48e6...9f9 De burde ha et knippe resultater å vise til. Spør hva de har solgt og hvor mye de har solgt det for. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Husk å få utlyst/avklart forkjøpsrett på forhånd. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Du trenger ikke bruke OBOS eiendomsmegling for å selge OBOS-leilighet. Gå for en megler som selger relativt mye i ditt segment. Se på lignende annonser som ligger ute på finn for tiden, og send en mail til noen av dem om at du vurderer å selge og gjerne vil ha et møte. Spør dem om hva de mener du bør gjøre før du selger, og hvordan prosessen vil gå for seg. Kjenn litt på magefølelsen, er dette en person du kommer til å kommunisere godt med når dere skal selge? Så får du et pristilbud, og der kan du sammenligne. Hvis det er store forskjeller får du veie magefølelsen og kjemien mot prisen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Jeg innhentet tilbud fra 2 meglere, og fant ut at jeg ville bruke den litt dyrere megleren. Denne megleren fikk jeg litt god kjemi med, og det virket som han ville ta seg tid til at det skulle bli bra. Den andre megleren var mer sånn snakke over meg type, som ville bare få unnagjort arbeidet, da ble jeg litt stressa. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Borettslagsleiligheiter i attraktive områder vil normalt sett være rellativt greie å få solgt utan meklar også. Jo fleire gongar boligen har bytta eigar før, jo lettare er det å få solgt den sidan mesteparten av dokumentasjonsarbeidet er gjort monge gongar før. Men det blir sjølvsagt alltid ein balansegang mellom kor mykje du sparer ved å ikkje bruke meklar kontra kor mykje meir ein meklar kan få for boligen. Særlig i eit treigt boligmarked kan det være fornuftig å bruke ein meklar som kjenner markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå