Gå til innhold

Trenger jeg nytt skjermkort?


Morten2311

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc

   Cooler Master Hyper 212 Evo (CPU kjøler)    Fractal Design Define R5 (Sort) (Kabinett)    Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC25600/3200MHz CL16 2x8GB (DDR4-minne)    Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 (Hovedkort)    EVGA SuperNOVA G2 750W (Strømforsyning)    Intel Core i7 6700K 4,0GHz Socket 1151 Box without Cooler (Prosessor)

 

 

Spørsmålet er trenger jeg nytt skjermkort? Jeg skal ikke spille noe mer en dota 2 kanskje på pcen, men for det meste ta opp spill fra konsoll på den med elgato, og video editere + programmering og spill utvikling i 2D + se filmer.

 

Har allerede ett radeon HD 5850 fra 2010, og i7 6700k har jo også integrert grafikk kort. Hvis jeg skal begynne å game pcen kan jeg jo bare kjøpe senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5850 har jeg 2 av. Og merket ved South Park the stick of truth at det lugget litt og måtte stille ned grafikken.

Tror ikke du skal forvente full instillinger/FPS.

Men bedre enn det integrerte er det nok.

 

Nå er vel et 750Ti eller lignende et godt kjøp om du bare skal spille litt, også koster det jo heller ikke så mange kronene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

5850 har jeg 2 av. Og merket ved South Park the stick of truth at det lugget litt og måtte stille ned grafikken.

Tror ikke du skal forvente full instillinger/FPS.

Men bedre enn det integrerte er det nok.

 

Nå er vel et 750Ti eller lignende et godt kjøp om du bare skal spille litt, også koster det jo heller ikke så mange kronene.

Ja har faktisk sett litt på det. Koster jo ikke mer enn 1200 ish så mulig jeg går for det til jeg føler ett behov for gtx 1070 eller lignende i framtiden, men konsoll er der jeg spiller mest.

Lenke til kommentar

 

Du trenger ihvertfall ikke betale 1100kr for 2x8gb DDR4 ram.

Trenger jo en del ram når man programmerer av og til da :p + Ekstra mange faner i chrome!

Det ble vel heller siktet til at det RAM-settet der er latterlig dyrt uten å gi noe merkbart igjen for pengene? 16GB DDR4-sett får du ned mot 700 kroner. Jeg ville gått for 2400-2800mHz (mer er overpriset, mindre er unødvendig tregt) og ikke høyere timings enn CL15. Ut over det er merke og annet ("kjøling" osv) stort sett uviktig.

Lenke til kommentar

 

 

Du trenger ihvertfall ikke betale 1100kr for 2x8gb DDR4 ram.

Trenger jo en del ram når man programmerer av og til da :p + Ekstra mange faner i chrome!

Det ble vel heller siktet til at det RAM-settet der er latterlig dyrt uten å gi noe merkbart igjen for pengene? 16GB DDR4-sett får du ned mot 700 kroner. Jeg ville gått for 2400-2800mHz (mer er overpriset, mindre er unødvendig tregt) og ikke høyere timings enn CL15. Ut over det er merke og annet ("kjøling" osv) stort sett uviktig.

 

Hmm, nå har jeg allerede bestilt da :p Fikk de for 1000 så kunne vel spart 300. Jaja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...