Gå til innhold

«Ship of the Year» kåres denne uken. Dette er favoritten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vestlandet har altså nok av elektrisk overskuddskraft, og nok av lavthengende forurensning mellom fjellene.

Men kan ikke benytte  Hydrogen-drift, som vil føre til 0,-  lokal forurensning, fordi det ikke er så effektivt som batteri og diesel (!)

 

?

Mye mer penger i å sende strømmen til kontinentet på linjer betalt av norske forbrukere og skattytere...

 

 

Men vil ikke batterier med flytende elektrolytt (flow battery på Wikipedia) være ideelle i en skipssammenheng, der man kanskje kan ha behov for ballast likevel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nydelig båt! Skulle gjerne sett en fergevariant også, beregnet på lengre fergesamband enn der Ampere-klassen går.

 

Batteriet tilsvarende 6 Teslaer (600 kWh, ukjent kW) får kanskje litt ufortjent mye plass i rampelyset sammenlignet hovedframdriftsytstemet på totalt ca 1800 kW (med ukjent tank-kapasitet). Batteridriften kan vel ikke stå for særlig mye av totalen. Bare av nysgjerrighet, er denne en "unplugged" hybrid eller har den mulighet for lading av batteriene via landstrøm?

Lenke til kommentar

Vestlandet har altså nok av elektrisk overskuddskraft, og nok av lavthengende forurensning mellom fjellene.

Men kan ikke benytte  Hydrogen-drift, som vil føre til 0,-  lokal forurensning, fordi det ikke er så effektivt som batteri og diesel (!)

 

?

 

Hydrogen er mer effektivt enn diesel, problemet er alle trykktankene og lite mulighet for å fylle hydrogen hittil

Lenke til kommentar

Batteridrift på båter er fremtiden helt klart. Her har vi jo ikke de samme plass og vektbegrensningene som i personbiler.

 

Men i all verden for et design.. hva er det de tenker på?? Båten ser ut som den er designet for å havare katastrofalt ved en viss bølgestørrelse.

Lenke til kommentar

Batteridrift på båter er fremtiden helt klart. Her har vi jo ikke de samme plass og vektbegrensningene som i personbiler.

 

Men i all verden for et design.. hva er det de tenker på?? Båten ser ut som den er designet for å havare katastrofalt ved en viss bølgestørrelse.

 

Alt havarerer ved en viss bølgestørrelse, den tanken gis det kred for. De er observang...!

 

Første linje i Deres komentar må derimot klasifiseres som svert mangelfull.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vestlandet har altså nok av elektrisk overskuddskraft, og nok av lavthengende forurensning mellom fjellene.

Men kan ikke benytte  Hydrogen-drift, som vil føre til 0,-  lokal forurensning, fordi det ikke er så effektivt som batteri og diesel (!)

 

?

Hydrogen er mer effektivt enn diesel, problemet er alle trykktankene og lite mulighet for å fylle hydrogen hittil

 

Ja, det går ikke an å legge inn vann i et hus før man har bygget  vannledninger.

Dette vet  man jo, og gjelder enter det er bensin, elektrisitet eller Hydrogen.

Man kan heller ikke selge batteri-elektriske ( bortsett fra for kjøring  til butikken) eller Hydrogen-elektriske biler  før stasjonsnettet er utbygd til strekkelig. ( Og omvendt; høna eller egget.)

Men elektrisitet og Hydrogen kan være kortreist. Diesel må hentes langt under i jorda eller på andre siden av kloden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vestlandet har altså nok av elektrisk overskuddskraft, og nok av lavthengende forurensning mellom fjellene.

Men kan ikke benytte  Hydrogen-drift, som vil føre til 0,-  lokal forurensning, fordi det ikke er så effektivt som batteri og diesel (!)

 

?

Hydrogen er mer effektivt enn diesel, problemet er alle trykktankene og lite mulighet for å fylle hydrogen hittil

 

Ja, det går ikke an å legge inn vann i et hus før man har bygget  vannledninger.

Dette vet  man jo, og gjelder enter det er bensin, elektrisitet eller Hydrogen.

Man kan heller ikke selge batteri-elektriske ( bortsett fra for kjøring  til butikken) eller Hydrogen-elektriske biler  før stasjonsnettet er utbygd til strekkelig. ( Og omvendt; høna eller egget.)

Men elektrisitet og Hydrogen kan være kortreist. Diesel må hentes langt under i jorda eller på andre siden av kloden.

Ferdig snakka..!

 

Kred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Givetvis flödesbatterier som någon föreslår.

 

Jag anser att massproduktion av "flytande villatomter" 15x40m kommer få en stor marknad, varför inte i Norge med er erfarenhet av komplicerade flytande betongkonstruktioner?

 

Kjell Inge var är du?

 

Med modern teknik kan en flytande villatomt med många hundra års underhållsfri drift byggas billigare än motsvarande strandtomt i Oslo eller Stockholm för den delen).

 

Vatten mat och energiomvandling kan och kommer ske privat p.g.a ohemula skatter, det enda som behövs är en trådlös snabb uppkoppling och det kommer med, inom få år blir de kvarvarande operatörerna globala.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...