Nénmacil Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hei Jeg trenger en kode til min hjemmeside som gjenkjenner brukerens nettleser. Jeg trenger denne koden fordi siden min har problemer i nettleseren opera, av den grunn ønsker jeg heller at det skal komme en tekst på skjermen som forteller at siden ikke støtter opera. Jeg håper dere kan hjelpe meg med dette problemet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 navigator.appName gir deg browsernavnet. Klarer du å lage scriptet selv da? Men for å være helt ærlig: lag en side som virker i opera - det er 100 ganger bedre En god webdesigner klarer å lage sider som virker i alle browsere. Den eneste forskjellen på opera og IE er behandlingen av srollbarer og margin + padding. ellers er det bare det faktum at IE godtar grisekode som skille de Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Denne siden kan nok ikke fungere like bra i begge nettleserene grunnet stilen jeg har valgt å bruke på siden. Kommandoen fikk jeg til å fungere ja, men har et siste spørsmål: Hvordan får jeg en side til å bli videresendt i JavaScript?. Eksepmel: <script language="JavaScript"> if (navigator.appName=="Opera") { document.write("Denne siden fungerer ikke i Opera..") } if (navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer") { -- Videresend siden til index2.php -- } </script> Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 top.location = "index2.php"; Ble litt nyskjerrig på den stilen din. Hva er det med som gjør at den ikke virker i opera? Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Ta en titt selv på denne stilen som er brukt på denne siden. Hvis du sammenlikner følgende kode i IE og Opera vil du helt klart se forskjellen. Det er mulig det kan ordnes på en annen måte?. - subnett.css - border-style: dotted; Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Nå må jeg innrømme at jeg ikke har opera, men den så helt fin ut i mozilla Ser heller ingenting i stilarket ditt som tilsier at det skal bli stygt i opera. Det validerer tilogmed (bortsett fra scrollbargreiene) Men hvis du sier at det ikke virker så får jeg tro på deg Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Hvordan fungerer tabellene i Mozilla? Blir noen av dem forskyvet eller noe lignende?. Men tilbake til temaet, vet du (eller noen andre) hvordan siden kan videre sendes til en annen side? (som vist i koden lenger opp). Lenke til kommentar
pekle Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Opera har bittelitt større mellomrom mellom dei vertikale dottane enn dei horisontale. Ellers såg det prikk (pun intended) likt ut i Opera 7.23 og IE6. Det er iallfall ikkje god nok grunn til å stenge ute Opera. Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hvordan fungerer tabellene i Mozilla? Blir noen av dem forskyvet eller noe lignende?. Men tilbake til temaet, vet du (eller noen andre) hvordan siden kan videre sendes til en annen side? (som vist i koden lenger opp). Helt klin lik. Skrev jeg ikke top.location ="URL"; lenger opp i tråden? Det er i alle fall den enkleste måten å redirecte på Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 sorry, fikk ikke med meg den koden. Takker for svar. Jasså, så den fungerer "nesten" i Opera?. Sitter i Opera 7.11, men da merker jeg stor forskjell på hjemmesiden i fra IE6. Skal prøve å fikse på de tabellene.. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Ta en titt på følgende screenshots: 1. Internet Explorer 6.0 2. Opera 7.20 Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Eh, Torjørn, tror det er avklart jeg azone: Synes ikke det var så store forskjellen jeg. Bedre med litt forskjell enn at du kjører en syr dialogboks som forteller opearbrukere at du ikke kan lage gode websider (litt på spissen, ikke ment som diss) Lenke til kommentar
robgar Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Slik <script language="JavaScript"> if (navigator.appName=="Opera") { document.write("Denne siden fungerer ikke i Opera.."); } if (navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer") { document.location="index2.php"; } </script> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 å sjekker for teskststring er ikke en full god måte å gjøre det på, det er bedre å sjekke hva nettleseren kan og ikke kan i javascript, finnes masse eksempler på det på google. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 fikk ikke noe til å virke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå