Nik Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Hei, Har en Synology DS 411j som jeg vil ta backup av til annen harddisk. Koblet derfor en ny Toshiba 2 TB USB 3 harddisk til Synology for å kopiere data fra Synology ut på Toshiba. Dette går, men i en hastighet på 15-20 Mb/s. Det betyr altså at det går en dag eller 2 for å få tømt data. Hva kan være galt? Jeg bruker vanlig kopi funksjon via Synology og data går derfor ikke ut på nettet, men rett fra Synology til Toshiba via USB. Men er ikke 15 Mb/s elendig? Selv om ikke Synology skulle ha USB 3 så er vel dette veldig tregt? Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 (endret) Avhenger av RPM på diskene også. Men er vel i laveste sjiktet sv hastighet. Kan du prøve en annen USB-port eller PC? Endret 5. september 2016 av Dreamfault Lenke til kommentar
Nik Skrevet 5. september 2016 Forfatter Del Skrevet 5. september 2016 Samme resultat, er bare 2 USB porter, men nå har den stått hele dagen og fikk gjort seg ferdig. Men fikk trent tålmodigheten min, så får se det som en bonus :-) Takk for svar forresten! Lenke til kommentar
Svar Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Synology DS 411j har bare USB2. USB2 klarer en 40-50MB max, men kommer ann på andre faktorer også.(teoretisk 480Mbit =60MB/sec, men det skjer ikke i praksis) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå