Gå til innhold

Usikker - hvilken av disse to bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny pc nå i september/oktober, å jeg var bestemt meg for en av disse:

https://www.komplett.no/product/895029/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/msi-gt72vr-173-fhd-matt-g-sync

Og

https://www.komplett.no/product/853772/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/asus-rog-g752vy-173-fhd-matt-g-sync

Har hørt mye bra om begge, men er jæklig usikker :-(

Er ikke SÅ nøye på gpu'n, mer fokus på byggekvalitet, software, kjøling etc etc.

Takk for tips :-)

PS: Diskusjon om stasjonære pc'er er unødvendig da jeg skal ha laptop pga mobilitet ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er vel klar over du får langt mere valuta for pengene f.eks:

Multicom Kunshan P775 (konfigurator)17.3" Matt IPS-skjerm G-Sync, Intel® Core™ i7-prosessor, GTX 1070/1080 (Pascal)

Selv er jeg usikker på denne, kvalitet hva hjelper det hvis en laptop holder 5-10 år får man aldri byttet den.

Men er enig hvis noe spilling er nok å ødlegge maskinen, usikker på overklokkbare cpuer på laptoper støyer noe voldsomt.

Og ryker fort ved en del overklokking.

Lenke til kommentar

Ok, dette bunner vel egentlig ut i; MSI eller Asus, må være 17toms skjerm, max 20k :-)

Mest vekt på bra kjøling og byggkvalitet, deretter ytelse.

'Stasjonær er helt uaktuelt?

En  liten og kjekk bærbar til skolebruk og en langt bedre stasjonær er noe jeg personlig liker.

Du får som regel langt bedre valgmuligheter når man velger stasjonær.

Lenke til kommentar

Stasjonær er totalt utelukket, ellers hadde jeg skaffa meg en sånn istede.. Har ikke "ett dedikert gaminghjørne":-) Blir også mye styr å drasse med seg når man bor 50/50 hos dama xD

Tror ikke hu blir så begeistra om jeg kobler opp en rigg ved stuebordet :')

Endret av Duriello
Lenke til kommentar

Stasjonær er totalt utelukket, ellers hadde jeg skaffa meg en sånn istede.. Har ikke "ett dedikert gaminghjørne":-) Blir også mye styr å drasse med seg når man bor 50/50 hos dama xD

Ser den ja.

Da hadde jeg personlig trolig valgt et 1060 basert maskin , kombiner det med en grei prossesor, SSD og ok skjerm så har du det ganske så klart.

Til laptop hadde jeg også styrt unna 1070 , ikke fordi det er dårlig men hovedsakelig pga strømforbruk , kjekkere å ha en time ekstra med spilling på litt lavere innstillinger enn å måtte gi seg tidlig om den ikke kan lades.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...