Shuttle Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 heia,har bestilt meg nytt hovedkort,må jeg innstalere xp på nytt?For kjeringa spiller mye the sims,og enda jeg innstalerte spillet på en annen disk ligger det enda noen filer på c disken,kan noen please hjeøpe meg med dette,eller har noen seriøse tips,på forhånd takk Lenke til kommentar
diversity Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 hvis du har alt på en hdd.. tror jeg ikke dette skulle være noe problem..! Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 jeg har sims på en annen disk,og windows på c disken,men sist gang jeg formaterte maskin,da forsvant savegames til sims og alt Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 savegames lagres vell i mine dokumenter, som ligger i c: Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) savegames lagres vell i mine dokumenter, som ligger i c: niks de lagres i mapper kalt userdata1, userdata2 osv. i sims mappa. så det at de forsvant høres rart ut Endret 26. november 2003 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Nei ligger ikke dær Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Ja, det er bare til å lage en sikkerhetskopi av det lagrede spillene som ligger i "mine dokumenter" og så kan du reinnstallere både Sims og Windows XP så mye du bare orker :-) Edit: Samboeren min spiller mye Sims også og hun har lagret alle spillene sine i Mine dokumenter. Dette er noe som spillet har gjort for henne og ikke noe som hun har gjort selv. Merkelig at det ikke er slikt i din versjon. De fleste nye spillene kommer med den lagringsfunksjonen nå til dags. Endret 26. november 2003 av dacourt Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Ja har 8 sånne userdata filer.men da jeg innstalerte xp på nytt sist gang,var userdata dær enda,men spillet ville ikke starte Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Ja men ligger ingen ting til sims i mine dokumenter Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Dersom du kun innstallerte XP sist, uten å innstallerer Sims på nytt, så er det ikke så merkelig at spilllet ikke vil starte. Du er også nødt til å innstallerer spillet på nytt dersom det skal fungere. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Dette har det vært flere tråder om. Etter min mening er det ikke nødvendig å reinstallere XP etter et bytte av MB. Men det er vel kanskje å anbefale å gjøre det. Har bytta MB 3 ganger uten å reinstallere XP, funker som bare det. Husk å avinstallere alt SW som har med ditt eksisterende MB, er vel det viktigste. V Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Når man bytter hovedkort er hovedregelen at man MÅ innstallere Windows på nytt. Jeg vet om noen som sier at det kan gå bra i enkelte tilfeller dersom chipsett er det samme. Jeg har selv prøvd å trosse dette et par ganger, men det har aldri gått bra her. Det blir alt for mye tull med drivere, mange blåskjermer, mange "unknown devices" eller "device not functioning properly" og generellt grusomt ustabilt. Finn heller ut hvor alle savegames lagres og lagre filene en annen plass under reinnstallasjonen. Husk også å ta vare på alle bokmerker, epost, snarveier og andre brukerfiler du har på C: (PS: Det er lurt å unngå å bruke C: til brukerfiler til neste gang.) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Slett først alle HK drivere, bytt HK og installer nye HK drivere. Hvis du får krøll så kjør reparering med XP CDèn.... Edit : dette kan du gjøre hvis du absolutt vil beholde/berge filene på C: men ellers har Simen 1 rett... Endret 26. november 2003 av jarmo Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Er det noen spesielle plasser alle driverene til hovedkort og sånt ligger på c disken,håper noen kan svare på det også Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Er det noen spesielle plasser alle driverene til hovedkort og sånt ligger på c disken,håper noen kan svare på det også Du kan fjerne de fra: kontrollpanel/fjern programmer. Da må du vite hvilke HK drivere(navnet på chipset)du har.. Det finner du ut med AIDA32, se siggen min. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det er igrunnen bare tull å fjerne hk driverene for å deretter legge dei inn igjen. Det letteste er å skifte hk, deretter starte opp med xp cden i cdromen. Deretter booter du fra cd, velger "install xp" deretter "repair" når den finner ut at xp allerede er installert på den harddisken. Når du velger dette får du ein "clean" installasjon av bare systemfilene til xp. Alle programmer osv du har installert vil fungere 100%, og ingen av dine lagrede filer vil bli slettet fra harddisken. (Det vil se ut som ein ny installasjon av xp, men den skriver bare over gamle filer. OBS, vist den spør om du skal formatere hardisken, så har du valgt feil) Iallefall synest eg dette er ein mye lette måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det er igrunnen bare tull å fjerne hk driverene for å deretter legge dei inn igjen. Det letteste er å skifte hk, deretter starte opp med xp cden i cdromen. Deretter booter du fra cd, velger "install xp" deretter "repair" når den finner ut at xp allerede er installert på den harddisken. Når du velger dette får du ein "clean" installasjon av bare systemfilene til xp. Alle programmer osv du har installert vil fungere 100%, og ingen av dine lagrede filer vil bli slettet fra harddisken. (Det vil se ut som ein ny installasjon av xp, men den skriver bare over gamle filer. OBS, vist den spør om du skal formatere hardisken, så har du valgt feil) Iallefall synest eg dette er ein mye lette måte å gjøre det på. Kun hvis han har samme chipsettet på HK... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Det er igrunnen bare tull å fjerne hk driverene for å deretter legge dei inn igjen. Det letteste er å skifte hk, deretter starte opp med xp cden i cdromen. Deretter booter du fra cd, velger "install xp" deretter "repair" når den finner ut at xp allerede er installert på den harddisken. Når du velger dette får du ein "clean" installasjon av bare systemfilene til xp. Alle programmer osv du har installert vil fungere 100%, og ingen av dine lagrede filer vil bli slettet fra harddisken. (Det vil se ut som ein ny installasjon av xp, men den skriver bare over gamle filer. OBS, vist den spør om du skal formatere hardisken, så har du valgt feil) Iallefall synest eg dette er ein mye lette måte å gjøre det på. Kun hvis han har samme chipsettet på HK... Hva er egentlig "samme chipsettet"? Har et MSI KT3 Ultra 2 kort. Kan jeg bytte til f.eks et ASUS A7N8X uten reinstall av XP? EDIT: Har AMD XP2000+ nå. Endret 26. november 2003 av bdd Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Kun hvis han har samme chipsettet på HK... Hva er egentlig "samme chipsettet"? Har et MSI KT3 Ultra 2 kort. Kan jeg bytte til f.eks et ASUS A7N8X uten reinstall av XP? Chipsettet er to brikker på hovedkortet. Hvis de er det samme på det gamle og det nye hovedkortet så har du samme chipsett og dermed mye større sjanse for å lykkes med å oppgradere hovedkort uten å innstallere Windows på nytt. De to hovedkortene du nevner har hhv. VIA KT333-chipsett og Nvidia Nforce2 chipsett. Altså forskjellig chipsett. Prøv deg frem med metoden jarmo nevnte (avinnstallerin av drivere, bytting av HK osv.) Er du heldig funker det. Lykke til! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Har nettopp hatt et nød-bytte av hovedkort fra P4 til Athlon. (unødvendig å si at det ikke ville boote). Tok en enkel "Repair install" på XP, det fungerte som en drøm. Beholdt alt som det var. Eneste som skjer er at service pack og updates må legges inn på nytt. Skal slutte å anbefale formatering og clean install av XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå