Gå til innhold

Selge bærbar pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med den CPU'en og SSD vil jeg si den er greit aktuell enda, jeg hadde nok fjernet/deaktivert både HDD og skjermkortet, men du burde klare å få iallefall 3k for den enda.

Hvorfor skal han fjerne/deaktivere HDD og skjermkort?

Støy og temp. Kanskje ikke noe sjokk at jeg er sterkt imot 'gaming' laptops :D

Lenke til kommentar

Med den CPU'en og SSD vil jeg si den er greit aktuell enda, jeg hadde nok fjernet/deaktivert både HDD og skjermkortet, men du burde klare å få iallefall 3k for den enda.

Hvorfor skal han fjerne/deaktivere HDD og skjermkort?

Støy og temp. Kanskje ikke noe sjokk at jeg er sterkt imot 'gaming' laptops :D

Ah.. Men nå skulle jo han ha hjelp til å selge sin da. Så hjelper ikke han så mye at du ikke liker hans maskin. ;)

Ellers må man jo ta de maskinene for hva de er. Det er fremdeles ikke noe som fortjener betegnelsen "desktop replacement", nettopp med tanke på støy. Men om man sitter på toget, så er støyen fra laptoppen det minste problemet. Hiver man på seg et sett med QC25, så blir det en fin tur. Og litt enklere enn å ta med seg den stasjonære på NSB "comfort". :p

Hei!

Vurderer å selge min to år gamle bærbare pc, men er litt usikker på om den er verdt noe i det hele tatt?

Her er link:

https://www.mpx.no/product/808359#

Brukt pris på slikt er litt vanskelig å beregne. Det kommer litt an på hvor lenge du er villig til å vente på å bli kvitt den også. Skal den vekk i løpet av en uke, så må du prise den deretter også. Har du tid å vente på den "perfekte" kjøperen. Så kan du få litt mer. Det er altså lurt å kikke på finn.no og se om du finner noe tilsvarende, og hvilken pris de ligger på. Ellers kan det også være nyttig å ta en titt på prisjakt.no og se hva tilsvarende koster nytt.

Her har jeg sortert minst 17" skjerm laptop'er, med minst like godt skjermkort som på din. Og som du ser, så er laveste pris da ~9000Kr. Men skal du ha i7 CPU som på din, så er det minst 10.500Kr man må opp i. Eller ~11K for denne som blir ganske riktig å sammenlikne med. Da tenker jeg 7,5K som Xmir fikk for sin bør være oppnåelig for din. Men du må kanskje være litt tålmodig/heldig. "ili" foreslår helt nede i 5K, som jeg mener burde gi laptop'en bein å gå på i løpet av dagen. Men 6-7K er da også slik at det bør gå rimelig greit å bli kvitt den.

Lykke til med salg! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...