Gå til innhold

Har defekt CD-disk som jeg prøver å hente rådata fra med MacBook

GungFu

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en CD-disk med noen bilder som jeg ønsker å prøve å hente ut - gjerne i form av "rådata" - som er defekt. Finnes det noe gratisprogram jeg kan bruke på MacBooken min som jeg kan kjøre denne CD-disken i for å forhåpentligvis redde innholdet ? jeg har tatt bort fettflekker, og det er noen riper i den, men ikke stygge dype riper. Noen forslag ?

vn03gn.png

Endret av GungFu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Easyrecovery for alt fra optiske disker til minnekort og harddisker. Funker på alt fra slettede filer til formatert eller fjernet partisjon.

Når det gjelder CD og DVD, så har jeg klart å gjøre disken lesbar igjen ved å pusse den en stund med papir eller kjøkkenklut med tannkrem på. Det inneholder et superfint slipemiddel.

Lenke til kommentar

Forsøk:

sudo dd bs=2048 if=/dev/diskX of=/some_dir/recoveryimage.dmg conv=noerror,sync

der diskX sannsynligvis er disk2 (fra bildet i innlegget ditt).

Du kan også bruke kommandoen "disktool list" for å finne "diskX".

Jeg må innrømme jeg er litt grønn, men hvor finner jeg "disctool list" ? Er det programmet "Disk Verktøy" ? Det er det jeg brukte for å få opp den listen (skjermbildet).

Jeg bruker Easyrecovery for alt fra optiske disker til minnekort og harddisker. Funker på alt fra slettede filer til formatert eller fjernet partisjon.

Når det gjelder CD og DVD, så har jeg klart å gjøre disken lesbar igjen ved å pusse den en stund med papir eller kjøkkenklut med tannkrem på. Det inneholder et superfint slipemiddel.

Finnes Easyrecovery i gratis eller prøveversjon, og er den safe i forhold til spam og andre skjulte programmer ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...