AnonymDiskusjon Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 I morgen blir det et infomøte angående midlertidig permisjon for å redusere bedriftens kostnader. På grunn av ujevn arbeidsmengde er det nylig opprettet en skiftordning som jeg er med på. Kommende uke skal jeg derfor jobbe det vi kaller kveldsskift, infomøtet er satt 2 timer før jeg egentlig skal møte på jobb i morgen. Naturligvis ønsker jeg å få med meg dette møtet da dette angår alle på arbeidsplassen (selv om jeg lite trolig blir valgt). Kan jeg kreve lønn/overtidsbetalt/kompensasjon for dette infomøtet? Anonymous poster hash: 5f242...d94 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Det kommer an på om det er frivillig eller pliktig oppmøte. Hvis sistnevnte så har du krav på lønn. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Det kommer an på om det er frivillig eller pliktig oppmøte. Hvis sistnevnte så har du krav på lønn. Nå husker jeg ikke ordrett hva som stod i meldingen, og det får jeg ikke dobbeltsjekket før jeg er på jobb i morgen, men jeg mener det var kalt en "invitasjon" til infomøte. Men så tenker jeg at et infomøte som gjelder deg som ansatt må jo regnes som pliktig? Anonymous poster hash: 5f242...d94 Lenke til kommentar
rillto Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) Det er nok frivillig om du vil ha infoen der og da. Pliktig/obligatorisk fremmøte må nok stå i innkallingen før du kan kreve lønn. Endret 4. september 2016 av rillto Lenke til kommentar
Populært innlegg Gamle ørn Skrevet 4. september 2016 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2016 Hvis det brenner på dass og det er fare for nedbemanning, så ville jeg muligens droppet å mase etter lønn for et infomøte som handler om nettopp det, nedbemanning. 10 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Hvis det brenner på dass og det er fare for nedbemanning, så ville jeg muligens droppet å mase etter lønn for et infomøte som handler om nettopp det, nedbemanning. Skulle til å skrive det sammme. Ville sterkt vurdert signaleffekten av et slikt lønnskrav før en tar det videre. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 TS Spørsmålet ditt tar du opp i plenum på infomøtet. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Så lenge du ikkje er innkalt til møtet, og det ikkje er avtalt i arbeidsavtalen eller tariffavtale at slike møter skal være betalt. Men kva møte skal det eigentleg være? Når du nevner at du sannsynligvis ikkje blir valgt, tenker du då at du blir valgt som ein av dei som blir oppsagt, eller meiner du valgt som i utpeikt som tillitsvalgt? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Men kva møte skal det eigentleg være? Når du nevner at du sannsynligvis ikkje blir valgt, tenker du då at du blir valgt som ein av dei som blir oppsagt, eller meiner du valgt som i utpeikt som tillitsvalgt? Det er informasjon til hele bedriften i kantina. Når jeg sier valgt så mener jeg plukket ut til midlertidig permisjon (ikke oppsigelse). Hvem som blir valgt ut er allerede avgjort, og den enkelte vil få vite dette sammen med avdelingsleder, muligens denne uken. Sjansen for at jeg blir plukket ut er liten basert på det jeg har fått vite fra før, jeg er ikke en del av målgruppen som er utsatt. Men i teorien kan hvem som helst bli permittert. Basert på det jeg ser her så kommer jeg til å droppe å møte opp, dagen blir lang nok uten dette møtet da jeg skal jobbe frem til midnatt, så kan jeg heller bruke tiden på andre nødvendigheter. Får vite det jeg trenger å vite når jeg møter til kveldsskiftet. Anonymous poster hash: 5f242...d94 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå