ANo__ Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Hei.Noen som har tatt opp fag som privatist, og har pugget/forberedt seg med selvstudier som kan anbefale best mulig måte å gjøre dette på? Jeg skal ta opp 2 fag dette semesteret som privatist, blant annet Naturfag Vg1. Jeg tenker å gjøre dette med selvstudier, ikke privatistskole eller liknende. Det jeg lurer på er om jeg da f.eks i naturfag må pugge hele boka, eller om læreplanen/kompetansemålene på utdaningsdirektoratet sine hjemmesider er det jeg kan pugge på?Link til læreplan/kompetansemål: http://www.udir.no/kl06/NAT1-03/Hele/Kompetansemaal/kompetansemal-etter-vg1-%E2%80%93-studieforberedende-utdanningsprogramHar også hørt noe om at man må gjøre et forsøk under eksamen i naturfag, er dette riktig? Å hva vil det innebære? Lenke til kommentar
Sofie Faye Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Hei. Noen som har tatt opp fag som privatist, og har pugget/forberedt seg med selvstudier som kan anbefale best mulig måte å gjøre dette på? Jeg skal ta opp 2 fag dette semesteret som privatist, blant annet Naturfag Vg1. Jeg tenker å gjøre dette med selvstudier, ikke privatistskole eller liknende. Det jeg lurer på er om jeg da f.eks i naturfag må pugge hele boka, eller om læreplanen/kompetansemålene på utdaningsdirektoratet sine hjemmesider er det jeg kan pugge på? Link til læreplan/kompetansemål: http://www.udir.no/kl06/NAT1-03/Hele/Kompetansemaal/kompetansemal-etter-vg1-%E2%80%93-studieforberedende-utdanningsprogram Har også hørt noe om at man må gjøre et forsøk under eksamen i naturfag, er dette riktig? Å hva vil det innebære? Dersom du ikke kan noe som står i boka, men er kompetansemål skal dette i prinsippet ikke kunne påvirke din karakter. Samtidig er det selvfølgelig en stor fordel å kunne stoff i boka, da dette gjerne henger sammen med andre ting. Forsøket er satt av tid til, 15 min, der du skal gjennomføre et "enkelt" forsøk - eller forklare(slik jeg kunne når jeg hadde Naturfag Vg1 ifjor). Mange gode forsøk i boka, se på disse. Lenke til kommentar
ANo__ Skrevet 21. september 2016 Forfatter Del Skrevet 21. september 2016 Hei. Noen som har tatt opp fag som privatist, og har pugget/forberedt seg med selvstudier som kan anbefale best mulig måte å gjøre dette på? Jeg skal ta opp 2 fag dette semesteret som privatist, blant annet Naturfag Vg1. Jeg tenker å gjøre dette med selvstudier, ikke privatistskole eller liknende. Det jeg lurer på er om jeg da f.eks i naturfag må pugge hele boka, eller om læreplanen/kompetansemålene på utdaningsdirektoratet sine hjemmesider er det jeg kan pugge på? Link til læreplan/kompetansemål: http://www.udir.no/kl06/NAT1-03/Hele/Kompetansemaal/kompetansemal-etter-vg1-%E2%80%93-studieforberedende-utdanningsprogram Har også hørt noe om at man må gjøre et forsøk under eksamen i naturfag, er dette riktig? Å hva vil det innebære? Dersom du ikke kan noe som står i boka, men er kompetansemål skal dette i prinsippet ikke kunne påvirke din karakter. Samtidig er det selvfølgelig en stor fordel å kunne stoff i boka, da dette gjerne henger sammen med andre ting. Forsøket er satt av tid til, 15 min, der du skal gjennomføre et "enkelt" forsøk - eller forklare(slik jeg kunne når jeg hadde Naturfag Vg1 ifjor). Mange gode forsøk i boka, se på disse. Jeg har skrevet ned alt fra boka som var relevant til læreplanen/kompetansemålene punktene, som jeg kan få på eksamen, så jeg da pugger på det, typ 60-70 egen skrevne sider istedet for å pugge over 400 i boka Også skal jeg på et kurs arrangert fra eksamensskolen hvor vi går over forsøk osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå