Gå til innhold

Hvilket spill anbefalles

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Jeg bare lurær litt, Spilte The Elder Scrolls Online endel før, elsket spillet.

Men har ikke spilt det på en stund. Og lurte på, finnes det andre spill av samme typen som er bedre?

Tenkte da på f.eks WoW? Eller er The Elder Scrolls Online like populært enda? WoW har jeg aldri testet, men etter hva jeg ser så er det mye av det samme?

Eller er det rett og slett andre jeg bør se etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket spill du liker best er jo rent subjektivt. Men det finnes mange alternativer til Elder scrolls online. 

Det meste kjent som du selv nevner er jo World of warcraft. 

Men final fantasy a realm reborn er også svært populært. Og mange liker Star wars the old republic. 

Det er mange andre spill også så det avhenger nesten litt av hva slags setting, historie, kampystem etc du liker. 

på mmorpg.com finner du en oversikt over de fleste mmorpg. 

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/show/all/sCol/rankHype/sOrder/desc

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har spilt, i rekkefølge fra minst til mest, Wildstar, Realm Reborn, Tera, SWTOR, WoW. Startet ESO for en måned siden, og vil si den største forskjellen er hvor fritt ESO er i forhold til de andre. Alt-tabber jeg tilbake i spillet nå så er jeg gjemt i et hjørne i et hus i Wrothgar, på innbruddstokt for å grinde litt cash for å kjøpe crafting mats til å oppgradere gear rarity. Builden jeg har er det jeg selv som har satt sammen, ikke en guide på nett over hva du må ha for ikke å bli verbalt angrepet i en dungeon. Jeg er i en sone som autoscaler slik at alle fra lv 1 til 550 (eller hva maks er) kan spille sammen, samtidig som jeg har insentiver for å levle videre (selv om jeg er over maks lv hvor det er endringer i gear lv). Om en måned blir det standard for hele spillet, ikke bare noen soner, og da blir det å gå tilbake i soner jeg levle over og gjør quest chains og liknende. 

Da jeg ga opp WoW i sommer hadde jeg ikke levlet i lv på halvannet år. Jeg hadde ikke endra skills på nesten like lenge, og gearet jeg hadde var stort sett det samme som de foregående månedene, da oppgraderinger var låst bak en tidsinvestering jeg ikke er villig til å godta - og der i gården har de gjort det veldig klart at de som setter opp spilling av spillet i kalenderen hver uke og planlegger livet rundt det er mer verdt enn de som dukker inn når de har tid. 95% av spillet var soner jeg hadde null insentiv av å gå i, og crafting hadde null verdi da forbipasserende biller dreit bedre items. Tross 50(?) knapper på skjermen var det klasser jeg hadde som ikke kunne løpe tross andre atletiske ferdigheter verdi en OL-medalje, og musa var til tider nærmest til pynt da det å sikte på ting du vil skyte ikke var oppfunnet. TAB ftw. 

Nå er det selvfølgelig folk som misliker ESO og liker WoW for akkurat de samme, men omvendte grunnene, og det er helt ok - men personlig er jeg drit lei spill som skal diktere hva og hvordan jeg skal gjøre ting når ESO nå har bevist at det er mulig å la folk få bestemme ting selv, om det så tar form i en stealth-healer med pet og pil og bue med lommetyveri som hobby og en fæl tendens til å gjøre seg om til en varulv i ny og ne. 

Lenke til kommentar

Takker for tips og nyttig info folkens. Har konkludert med at jeg ikke går for WoW.

Mulig jeg begynner å spille ESO igjen, regner med at dem også kanskje har rettet feilene som var med spillet i førsten?

Husker ikke konkret hva som var feil, men jeg mener å huske at det var noen problemer med spillet i førsten, mener det kanskje var klienten?

Lenke til kommentar

Har spilt ESO og jeg må bare si at WOW med Legion er ca 100 ganger bedre. Du burde så absolut gi et av tidenes beste mmorpg en sjanse. Ihvertfall nå som Legion er ute og som er så ekstremt bra. Du får en boost til level 100 så du kan begynne å spille i det nye området med en gang.

Du kan tilogmed prøve flere lv 100 karakterer før du bestemmer deg for å velge en. Du kommer ikke til å angre. 

Lenke til kommentar

Takker for tips og nyttig info folkens. Har konkludert med at jeg ikke går for WoW.

Mulig jeg begynner å spille ESO igjen, regner med at dem også kanskje har rettet feilene som var med spillet i førsten?

Husker ikke konkret hva som var feil, men jeg mener å huske at det var noen problemer med spillet i førsten, mener det kanskje var klienten?

Jeg var stor fan av Elder Scrolls i starten, men etter min mening begynte det gå nedover med Oblivion. Skyrim var en ren katastrofe på alle området unntatt grafikken. Selvsagt prøvde jeg ESO, og en stund likte jeg det veldig godt. Problemet for meg var selve spillet fort ble kjedelig, å lete etter de krystallene (eller hva det nå var) for å få skillpoints ble gørrkjedelig, selve klassene var meningsløse (hvorfor droppe systemet de hadde fra Morrowind, som faktisk funket?), og hver eneste hule jeg kom til hadde en boss og noen hundre botter nederst. Var en stund med i en guild der, men selv da ble det for kjedelig. Men dette var ved launch, og jeg vet de har endret en del siden da. Det hadde bra potensiale, og sidet det nå er gratis skader det jo ikke å prøve.

Aner fint lite om WoW (bare spilt det ca en måned), en liten stund etter Burning Crusade kom ut, men har hørt veldig mye positivt om den nye expansionen. Har liten tro på at den vil vekke et "dødt" spill til live igjen og gjøre WoW like populært som det engang var, men det er ikke en dum tid å starte på. Eller vende tilbake til.

Andre spill verdt å nevne:

1. DC Universe Online. Her snakker vi Superman, Batman og alle de der. Ulikt mange spill i denne sjangeren er dette er actionspill, ikke "turbasert" som i f.eks WoW. Du kan ikke stå i ro og trykke på en knapp for å vinne. Som i et signle-player actionspill må du faktisk sikte selv, og hoppe unna for å ikke bli skadet. Men noe av det jeg liker best er at du kan fly helt fra start (hvis du ikke velger å løpe veldig raskt eller hoppe høyt). Det er helt gratis å spille, men med noen store restriksjoner. Men det koster bare ca kr 70,- i måneden for et abonnent. Det har man råd til. :) En ting å merke seg her er at hele level-systemet er annerledes enn hva mange er vant med. Max level er bare 30, og det når man fint på en uke eller to. Man kan i tillegg betale for å starte på level 25. Men man har i tillegg en Combat Rating (CR) på utstyret sitt (kort fortalt regnes det som gjennomsnittet av hvor bra utstyr man har, om jeg ikke tar helt feil.) Når man er max level kan man fortsette å få bra utstyr, og dermed øke CR helt opp til 165, eller der omkring. Det kan fort ta mange måneder.

I tillegg har de et Legendary PvP og Legendary PvE system her, hvor man spiller som "ekte" folk fra DC-universet i PvP og dungeons. Man får en karakter gratis (Robin hvis man er helt, men usikker på hvem man får som skurk. Tror det er Harley Quinn.) Flere kan kjøpes for ekte penger hvis man har det travelt. Man får også penger som kun kan brukes til nye karakterer ved å spille Legendary PvP eller PvE. Det gjør at man ikke tjener noe som helst til "hovedspillet" ved å spille Legendary, men morsomt er det uansett. :)

2. Star Trek Online. Spilte det en god del i betaen og ved launch for rundt seks år siden, og selv om det var mye jeg ikke likte hadde det absolutt bra potensiale. Verdt å nevne siden det kom til konsoll i dag. Vet det er til PS4, og antar det er til XBone også. Usikker på PS360.

3. Neverwinter. Også et "actionspill" som DCUO, men satt til Dungeons & Dragons-universet. Helt gratis, men selvsagt kan man kjøpe mye valgfrie ting i spillet. Et av de første spillene noensinne hvor jeg nådde maks level og fortsatte å spille.

4. Marvel Heroes. Veldig kort fortalt lagde en av hovedfolkene bak Diablo 1 og 2 et nytt spill basert på Marvel-universet, gjorde det til et MMO og gav det ut gratis. Har spilt det i snart 1.000 timer. 'nough said. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jeg ville egentlig ikke valgt wow, selv om jeg har hatt mange positive opplevelser der og brukt minst tusen timer ingame. Forstå meg rett, spillet gir fortsatt magiske øyeblikk, men de er i mindre og mindre grad på grunn av spillet, og i stedet basert på spillerne du møter og spiller med.

Og de tror jeg du kunne hatt mer moro med i andre spill. Wow-lore er massiv og underholdende, men ikke nobelprisvinner i litteratur akkurat. Spillmekanikkene er velpolerte, men du merker veldig godt at det er actionbar-basert.

Hvis du går for det, velg i alle fall en class med høy mobilitet.

Edit:

Om det gir noen mening føles wow litt som å spille super mario 64. Det er mye godt innhold, men (i ganske stor grad) er det jo i fortiden.

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar

Hearthstone er veldig greit tidsfordriv og ikke minst fullt mulig å spille gratis (tar noen runder før man samler 700 poeng som trengs for hver solo-adventure og initielt endel matcher for å samle gode kort, men det går rimelig greit ).

Det har også fordelen at man ikke MÅ spille lange økter for å henge med, kan fint spilles når det passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...