aklla Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Jeg har to lagere i kjelleren som består av ren betong ut noe farge eller noe. Er det lurt å male denne? Tenker mtp. Både fukt og for å oppdag evt missfarging i muren på sikt, eller har det ikke noe å si? Hvilken maling bør jeg bruke? Lagerene er ganske mørke og kjipe nå, å male de hvite vil gjøre en god del Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Skal gå greit men bruk en silikatmaling den er ikke billig men den puster. 2 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Må bruke diffusjonsåpen maling,som nevnt ovenfor. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Regner med man få tak i dette i vanlige malerforetninger? Finner lite på nett, hva ca ligger pris på? Regner med at 10L holder Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Husk at ubehandlet betong suger maling. Hvor mange kvm skal du male. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Hvis veggen er fuktig tror jeg du vil slite med å male den. http://www.heydi.no/produkt.asp?VdaID=8 Er nok kanskje et bedre valg. BeskrivelseHey'di Hvit er en sementbasert, vanntett og diffusjonsåpen edelslemming til overflatebehandling av mur og betong. Hey'di Hvit blandes med vann og gir en dekorativ, hvit overflate. BruksområderInn- og utvendig på betong, puss, Leca, tegl og annet murverk. Fasader - sokkeletasjer - kjellervegger - piper - garasjer - havemurer m.m. Laveste anvendelstemperatur +6 ºC. 1 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Veldig enig i anbefalingen av Hey'di edelslemming. I ale fall hvis man klarer seg med fargene hvit og tre nyanser av grått. Pulver som kan blandes med litt vann til murpuss som fyller porer og groper i muren, eller den kan blandes med mer vann som slemming som smøres på med kost. Begge blandingsforholdene står på posen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 (endret) Regner med man få tak i dette i vanlige malerforetninger? Finner lite på nett, hva ca ligger pris på? Regner med at 10L holder Søkte bare på betongmaling og fant; http://www.malingretthjem.no/products/trestjerner-betongmaling-3l?gclid=CLOh6Zj4984CFcJJcgodMI8L1A Jeg har brukt epoxy på gulv på et verksted og det er ganske dyrt for å si det mildt http://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/maling-og-fugemasse/interiormaling/gulvmaling/betongmaling-500456/ Nå vet jeg ikke forskjellen på de to og er usikker på om noen av de er samme type som de over nevner, men god betongmaling er kostbart. Det er rart hvis du ikke får tak i på en malerforretning, men det kan jo hende de må bestille. Edit; Når jeg tenker etter så er vel alt av bra maling ganske dyrt. Endret 5. september 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. september 2016 Forfatter Del Skrevet 5. september 2016 Husk at ubehandlet betong suger maling. Hvor mange kvm skal du male. Ca 20 meter vegg tror jeg, 240 under taket. Veldig enig i anbefalingen av Hey'di edelslemming. I ale fall hvis man klarer seg med fargene hvit og tre nyanser av grått. Pulver som kan blandes med litt vann til murpuss som fyller porer og groper i muren, eller den kan blandes med mer vann som slemming som smøres på med kost. Begge blandingsforholdene står på posen.Tenker helt hvit, det er jo ikke noe oppholdsrom så det er greit å ha det helt hvit. Skal sjekke ut sånn slemme, men blir det en jevn flate av det? Vil ikke har sånn veldig ru flate. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Husk at ubehandlet betong suger maling. Hvor mange kvm skal du male.Ca 20 meter vegg tror jeg, 240 under taket. Veldig enig i anbefalingen av Hey'di edelslemming. I ale fall hvis man klarer seg med fargene hvit og tre nyanser av grått. Pulver som kan blandes med litt vann til murpuss som fyller porer og groper i muren, eller den kan blandes med mer vann som slemming som smøres på med kost. Begge blandingsforholdene står på posen.Tenker helt hvit, det er jo ikke noe oppholdsrom så det er greit å ha det helt hvit. Skal sjekke ut sånn slemme, men blir det en jevn flate av det? Vil ikke har sånn veldig ru flate. blir omtrent som vanlig maling,påføres med murerkost,trenger nok 2 strøk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Blir vel ikke som maling, men mye mer struktur. Jeg har slemmet både murer og elementpeis, og det var en ble annen struktur enn maling hos meg. Mulig dersom man blander tynnere enn det står på pakken? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 (endret) Finner lite på nett, hva ca ligger pris på? Regner med at 10L holder For å finne ut veggflaten tar du kvadratroten av gulvflaten og ganger summen du får med 9,6*. Veldig rundt regnet dekker en liter maling cirka 10 kvadratmeter men i ditt tilfelle vil den suge veldig mye mer, iallefall på det/de først(e) strøk(ene). *) Formelen er er forklart under. Jeg brukte den hele tiden da jeg jobbet i jernvarebutikk og gir en ganske god veiledning over hvor store veggflaten er. edit: i regnestykket under er det tatt for gitt at takhøyden er 2.4 meter, noe som er ganske vanlig på norske hus. Endret 5. september 2016 av ilpostino Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Bor du i nærheten av Ålesund har bruttern 80-100 liter silikat maling stående. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Ca 20 meter vegg tror jeg, 240 under taket. 20 meter vegg x 2,40 m takhøyde gir 48 kvm. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. september 2016 Forfatter Del Skrevet 5. september 2016 Hvor mye maling kan man regne med går med på 48 kvm? Denne funker vel? https://www.maxbo.no/murmaling-premium-mur-jotun-hvit-10l-p2198773 Ikke kjempebillig, men det holder jo forhåpentligvis noen år Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Dette er et bedre valg. https://www.maxmaling.no/utvendig-maling/murmaling/silikatmaling-beckers-10-liter-detaljer Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Her finner du litt info http://norentreprenor.no/silikatmaling-pa-fasader-av-murpuss/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå