Gå til innhold

Anbefale ny mobil

Teria

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min Sony xperia z3c i snart to år, og selv om jeg er veldig fornøyd med både batteritid og det meste annet føler jeg at det nå er på tide med noe nytt. 

Synes Sony xperia X og X performance er veldig fine, men greier ikke helt å bestemme meg om det er verdt det å kjøpe performance framfor xperia X. Ellers har jeg tenkt litt på Huawei, men jeg er litt redd jeg ikke blir fornøyd med en "Kina-mobil". Er det mye som er ulikt i systemet? Ting som låser seg og ikke virker?

Har hatt Samsung tidligere, og var fornøyd til jeg byttet til Sony- liker Sony-systemet mye bedre. Men det er mulig mye har skjedd siden sist jeg kjøpte mobil.

Jeg bruker mobilen ganske mye i løpet av en dag, så god batteritid er viktig. Vanntetthet er kjekt, men ikke et must. Trenger en mobil som er rask, lite feil og som bare fungerer som den skal. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min Sony xperia z3c i snart to år, og selv om jeg er veldig fornøyd med både batteritid og det meste annet føler jeg at det nå er på tide med noe nytt. 

Synes Sony xperia X og X performance er veldig fine, men greier ikke helt å bestemme meg om det er verdt det å kjøpe performance framfor xperia X. Ellers har jeg tenkt litt på Huawei, men jeg er litt redd jeg ikke blir fornøyd med en "Kina-mobil". Er det mye som er ulikt i systemet? Ting som låser seg og ikke virker?

Har hatt Samsung tidligere, og var fornøyd til jeg byttet til Sony- liker Sony-systemet mye bedre. Men det er mulig mye har skjedd siden sist jeg kjøpte mobil.

Jeg bruker mobilen ganske mye i løpet av en dag, så god batteritid er viktig. Vanntetthet er kjekt, men ikke et must. Trenger en mobil som er rask, lite feil og som bare fungerer som den skal. 

Syntes du skal lese deg opp på Huawei de er vel så gode som Sony om ikke bedre å ligger tett opp mot Samsung hvis du velger en av toppmobilene deres. Alle av de 3 kjører Android så du kjenner deg nok godt igjen i systemet samt bytte launcher idag er lett som en plett..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tror man må fokusere på funksjoner man MÅ ha og velge ut fra dette. 

Selv om de fleste telefonene har nogenlunde de samme funksjonene finnes det en og annen særegen ting. Personlig liker jeg gjentagende sms-varsel, dvs. at telefonen plinger hvert 5. minutt inntil sms er lest. Etter hva jeg har skjønt så er det bare LG og Samsung som har denne funksjonen (sist jeg sjekket). 

Ser jeg bort fra dette så vil jeg ikke ha Samsung pga. dårlig antenne/signal, og LG kan være litt hakkete. Når det kommer til samtalekvalitet så synes jeg Huawei gjør det bra og har bra antenne. De som har Sony blir ofte litt skarpe i stemmen å høre på.

Så er jo bildekvalitet viktig for noen, mens batteri er viktig for andre. Noen må ha minnekort og utskiftbart batteri. Noen kjøper telefon pga utseende og putter den inn i ett etui!

Gorillaglass og varsellys kan være greit å ha i tankene også, det samme med dual-sim.

Lenke til kommentar

Syntes du skal lese deg opp på Huawei de er vel så gode som Sony om ikke bedre å ligger tett opp mot Samsung hvis du velger en av toppmobilene deres. Alle av de 3 kjører Android så du kjenner deg nok godt igjen i systemet samt bytte launcher idag er lett som en plett..

Vi bruker billigtelefoner fra Huawei på jobben, med dårlig erfaring. Skjønner at det ikke kan sammenlignes, men er redd for at jeg ikke blir fornøyd. Men mobilene er veldig fine utseendemessig, billigere enn de mer kjente merkene og sikkert like bra. 

Liker bedre Sonys system enn Samsung, men ikke noe stort problem.

Tror man må fokusere på funksjoner man MÅ ha og velge ut fra dette. 

Selv om de fleste telefonene har nogenlunde de samme funksjonene finnes det en og annen særegen ting. Personlig liker jeg gjentagende sms-varsel, dvs. at telefonen plinger hvert 5. minutt inntil sms er lest. Etter hva jeg har skjønt så er det bare LG og Samsung som har denne funksjonen (sist jeg sjekket). 

Ser jeg bort fra dette så vil jeg ikke ha Samsung pga. dårlig antenne/signal, og LG kan være litt hakkete. Når det kommer til samtalekvalitet så synes jeg Huawei gjør det bra og har bra antenne. De som har Sony blir ofte litt skarpe i stemmen å høre på.

Så er jo bildekvalitet viktig for noen, mens batteri er viktig for andre. Noen må ha minnekort og utskiftbart batteri. Noen kjøper telefon pga utseende og putter den inn i ett etui!

Gorillaglass og varsellys kan være greit å ha i tankene også, det samme med dual-sim.

Batteritid, varsellys, bildekvalitet og at den tar bilder kjapt (fra man trykker på knappen til bildet blir tatt) er viktig for meg. Er det noen som ikke har varsellys foran? Minnekort og utskiftsbart batteri er ikke viktig. Men så er utseende viktig- ikke klumpete og tykk, og liker ikke at de er så runde i kantene som f.eks Samsungs galaxy s7.

Lenke til kommentar

Jeg har selv byttet til huawei P9 pluss og synes i daglig bruk minner mest om min gamle sony Z3 uten bakdeksel i glass som for meg knuste omtrent hele tiden.

Dvs stabil og uten behov for restarter hele tiden, den bare virker og programmene starter som de skal.

Etter jeg kasserte z3 gikk jeg til LG g4 (brukte for mye batteri) og samsung A7(2016) før jeg kjøpte P9 pluss.

P9 bruker lite batteri, er solid og tar gode bilder så jeg er fornøyd nå..

Lenke til kommentar

"Rask og lite feil" - og du anbefaler en Windows 10 mobile. 

Ikke er det stabilt, etter egen erfaring og fra mine kollegaer, og ikke har det et apputvalg som er innenfor i 2016. 

Tør å påstå at man skal være "spesielt interessert" dersom man skal bruke en Windows enhet som sin primærtelefon. Man må ha bestemt seg i forkant at man skal like det, og ha et bevisst forhold til hvilke apps man klarer seg med.

Lenke til kommentar

Hva med S7 Edge? Grei størrelse på skjermen, skal være bra batteri, rask og har stort sett det du trenger.
Er i samme situasjon som deg. Har LG G4, tenker oppgradering.
Er opptatt av ganske bra kamera, bra batteritid, må kunne bytte batteri og sd kort, og må være rask. Ikke mindre enn 5,5 tommer.

Lenke til kommentar

En ren google telefon er også et alternativ kanskje?

Hvilke telefoner kan vi forvente før årsskifte?

Noen store lanseringer som man tror kan bli knallbra?

Forhåpentligvis lanserer Huawei Mate 9 i løpet av året, hvis stor skjerm er noe trådstarter kan være interessert i. Google telefon er i grunnen et safe bet ift oppdateringer og levetid og som samtidig har god maskinvare generelt sett.

Lenke til kommentar

Har nå kikket litt på forskjellige mobiler. Liker Sony X performance- men synes denne kanskje er litt tykk i forhold til mange andre mobiler? Dessuten ganske dyr i forhold til Huawei p9. Liker p9 plus også, men den blir igjen litt dyr.

Huawei P9 er kjempefin, men blir ikke helt fortrolig med grensesnittet og tastaturet. Er det greit å innstallere en launcher? Min erfaring er at tredjepartsapper ikke alltid fungerer så godt, som regel fungerer det som er forhåndsinnstallert bedre. 

Lenke til kommentar

Har nå kikket litt på forskjellige mobiler. Liker Sony X performance- men synes denne kanskje er litt tykk i forhold til mange andre mobiler? Dessuten ganske dyr i forhold til Huawei p9. Liker p9 plus også, men den blir igjen litt dyr.

Huawei P9 er kjempefin, men blir ikke helt fortrolig med grensesnittet og tastaturet. Er det greit å innstallere en launcher? Min erfaring er at tredjepartsapper ikke alltid fungerer så godt, som regel fungerer det som er forhåndsinnstallert bedre. 

Jeg har P9 og er fornøyd. Holdt dog på å få panikk av tastaturet. Men lastet ned flere og prøvde meg til hvilken jeg likte best og er meget fornøyd.

Eneste som irritere meg er at jeg ikke kan velge å få opp kun "ny melding" feks i varsellinjen. Må enten ha at hele meldingen vises eller at ingenting vises. Men foruten om det er jeg fornøyd jeg altså. Hadde Iphone før dette, men de er jo litt vell dyre.

Lenke til kommentar

Nova Launcher og SwiftKey fikser biffen. Begge brødrene mine har Huawei og begge kjører dette uten problemer. P9 virker som et godt alternativ.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis lanserer Huawei Mate 9 i løpet av året, hvis stor skjerm er noe trådstarter kan være interessert i. Google telefon er i grunnen et safe bet ift oppdateringer og levetid og som samtidig har god maskinvare generelt sett.

Så noen sneak peaks på Mate 9, den så bare rå ut!

Mate er altså toppmodellen til Huawei og kan forvente å forbigå P9 pluss?

Når tror dere neste nexus kommer? Noen lekasjer?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Så noen sneak peaks på Mate 9, den så bare rå ut!

Mate er altså toppmodellen til Huawei og kan forvente å forbigå P9 pluss?

Når tror dere neste nexus kommer? Noen lekasjer?

Håper i allefall det, har nå utsatt å kjøpe mate 7 og mate 8 i vente på p9 pluss og så er sikkert mate 9 rett rundt hjørnet med oppgradert hw og usb c så blir nok å vente litt til :D

Skal vel lanserer i oktober de neste "nexus telefonene" og hvis ryktene stemmer så skal de hete "pixel" og ikke "nexus" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...