Hårek Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Det er en artikkel i Aftenposten i dag, om oppfattet dårlig DAB dekning i bil. Signalet falt ut ganske ofte på kjøretur mellom Kristiansand og Oslo. I papiravisen sier NRK's distribusjonssjef: "Ved kjøp av nye adaptere vil jeg anbefale modeller som har automatisk søkefunksjon". Han mener bortfall av signalet er brukerfeil, eller at radioen ikke er god nok. Det jeg lurer på er hva som kan menes med "automatisk søkefunksjon" her. Jeg kjenner til at radioer lar deg velge hvordan man søker etter stasjoner, manuellt eller automatisk. Men det er jo noe man gjør svært sjelden, har man fått inn NRK så søker man ikke på nytt når den faller ut. Det sies at NRK har syv frekvenser på DAB. Så da trengs "automatisk søkefunksjon". Men finnes det noen DAB adaptere som ikke selv søker hvis kanalen man hører på bytter frekvens? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Det jeg lurer på er hva som kan menes med "automatisk søkefunksjon" her. Det menes sannsynligvis "service following". Jeg tror Tiny C5 har dette, mens C3 ikke har det. 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Ja, det har du nok rett i. Rart at de kalte det "automatisk søkefunksjon", men slik er det jo alltid med aviser, man kan aldri stole på noe av det de sier. Er det noe teknisk så er det som regel feil. Teknisk Ukeblad bruker oversettelsen "automatisk frekvensskifte", det høres mye riktigere ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå