Gå til innhold

[Løst] Gaming PC til 25-30K

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke hatt gaming PC siden 2009 og lurer på om noen kunne være interresert i å komme med forslag til hva jeg burde kjøpe av komponenter med et budsjett på 25-30k.

Vil ha 2 skjermer der den ene bare skal være til utility. trenger alt bortsett fra mus og tast.

Kabinettet jeg vil ha er CM Storm Stryker Gaming Big Tower.

Håper noen vil ofre litt tid på å hjelpe meg.

Kl3v

Endret av Kl3v
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

25-30k blir komponenter langt over hva jeg er vant med, er det en spesiell grunn til at du vil ha en Gaming-PC til dobbelt pris av hva som er 'normalen'?

Han skal vel ha 2 skjermer inni den prisen?

Så om man skal ha 2 skjermer, så er plutselig 30k ikkje så veldig mye :)

cpu: 6700k

Minne: 3400-3600mhz 16GB

HK:  Asus z170 pro

Skjermkort: GTX 1080 Billigste versjon (Palit)

Strømforsyning: Evga g2 750-850w

Skjerm: Asus PG279Q 27" g-sync

Skjerm 2: 

Samsung 24" LED S24E650XW 1920x1200

Cpu kjøler: Corsair H115 eller H110

Lykke til :)

Alternativt X99 HK og cpu med Broadwell 6 kjerner cpu, om budsjettet liker det. Selv ville jeg anbefale det, siden 6 kjerner cpu har i noen nye spill fordel over 4 kjerner cpu.

Asus x99 strix hovedkort

Intel 6800k cpu

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, jeg ville ventet litt og tatt innspill herfra når nye pakker kommer: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

Hovedkort: Gigabyte GA-Z170 Gaming K3
Prosessor: Intel Core i5 6700K
Minne: 
Crucial Ballistix LT 2400MHz 16GB
Lagring: Samsung 850 EVO 500GB SSD
Strømforsyning: EVGA SuperNova G2 750W
Kabinett: Fractal Design Define S CM Storm Stryker Gaming Big Tower
Skjerm Gaming:
Skjerm Utility:
Skjermkort: 
Kjøler: 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

25-30k blir komponenter langt over hva jeg er vant med, er det en spesiell grunn til at du vil ha en Gaming-PC til dobbelt pris av hva som er 'normalen'?

Hvis du har lyst kan du godt sette sammen en pc til en noe lavere sum så har jeg mer å velge i.

Jeg er så udatert for øyeblikket at det kan godt være man kan få en hissig pc til under 20. Husker da jeg bygde pc i 2003 så kom den på 20k for bare kabinett med innmat den holdt tritt med det meste frem til ca 2009. ute etter noe som kan holde i en del år med få til ingen oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Hvis du har lyst kan du godt sette sammen en pc til en noe lavere sum så har jeg mer å velge i.

Jeg er så udatert for øyeblikket at det kan godt være man kan få en hissig pc til under 20. Husker da jeg bygde pc i 2003 så kom den på 20k for bare kabinett med innmat den holdt tritt med det meste frem til ca 2009. ute etter noe som kan holde i en del år med få til ingen oppgraderinger.

Det er vanskelig å si hva som skjer i fremtiden, og forutse teknologi er spesielt vanskelig.

Men jeg sitter fortsatt fornøyd og glad på en 2500K og et 970 kort, så om du ender opp med 6700k og et 1080 kort så tror jeg du er kommet godt ut av kjøpet. 

Husker selv at mitt første bygg i 2005 kom på den nette sum av 22,000,- Ting tyder på at noen ting har endret seg siden da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si hva som skjer i fremtiden, og forutse teknologi er spesielt vanskelig.

Men jeg sitter fortsatt fornøyd og glad på en 2500K og et 970 kort, så om du ender opp med 6700k og et 1080 kort så tror jeg du er kommet godt ut av kjøpet. 

Husker selv at mitt første bygg i 2005 kom på den nette sum av 22,000,- Ting tyder på at noen ting har endret seg siden da.

Vi får se hva det blir til. Er så mye å velge i og er ikke alltid jeg klarer å se hva som er best fordi jeg ikke skjønner alle spesifikkasjonene på komponentene og hva de vil ha å si osv. hehe

Endret av Kl3v
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...