Gå til innhold

MMORPG uten månedsavgift?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, men jeg jobber ikke.. :p Tjener 100 kr i måneden, og jeg har andre ting jeg å ha de til (ikke godteri, og brus)

Spis gulrot.

 

Neida. Men MMORPG er ikke så forskjellig fra andre ting her i verden. MMORPG er akkurat som iskrem. For å kunne bruke og ha glede av den deilige iskremen, må man ha fryseboks. Fryseboksen koster penger, men for å bruke fryseboksen må man både betale strøm, samt iskrem man kan ha i fryseboksen. Isen koster penger, og har man ikke penger, får man ikke is! Skjønner? Om du skal klare å skrape sammen en hundrelapp, vet ikke jeg, men du får verken rabbatt eller jobb her på forumet, dessverre. Jeg foreslår at du leter litt blant de gratise MMORPG-ene, og heller vurderer et MMORPG med månedsavgift når du har pengene som trengs.

 

Det er ikke lett det her med penger. Jeg har faktisk to hundre kroner til overs, men de har jeg jobbet hardt for, og kjøper meg istedet noen gode bøker. Sjekk med BA (som selger Dagbladet på søndager) og Media Distibusjon (som selger VG på søndager) i ditt område, så har du kanskje utrolige to hundre kroner i uka. :) (Vet ikke hvor gammel du er, men avisbud på søndager er sånn typisk fjortis-jobb, og er ikke veldig godt betalt, alltid.)

Lenke til kommentar

MMORPG er fremtidens spill og form for betaling. Spillprodusenter tjener ingenting på piratkopierte spill, men lite vits hvis det er et mmorpg. De fleste gjør nok som Funcom etterhvert, der man kan laste ned spillet istedefor der du tjener også på det.

Syns vi alle skal betale for gode mmorpg'er. :w00t:

Lenke til kommentar
(Vet ikke hvor gammel du er, men avisbud på søndager er sånn typisk fjortis-jobb, og er ikke veldig godt betalt, alltid.)

 

Hvor gammel jeg er? Står ikke fødselsdatoen i profilen min da?

Joda. Begge to sin (mente egentlig DaRe_deVIl), ser jeg nå. :)

 

Kom visst på noe som er verdt en titt:

http://www.akarra.com/

http://daimonin.sourceforge.net/

http://megaming.com/

http://www.planeshift.it/main_01.html

 

Har bare prøvd ett av dem. Var bare et hyper-raskt søk med Google.

Lenke til kommentar
De fleste gjør nok som Funcom etterhvert, der man kan laste ned spillet istedefor der du tjener også på det.

Skjønte ikke helt hva du mente, men vis jeg tror jeg skjønte hva du mente så er jeg forsåvidt enig, men jeg synes ikke vi skal betale 500kr i butikken for så og betale 100kr i måneden. Vi bør kunne laste ned spill og så betale kr/måned eller omvend. Kjøpe et og gratisonlinespilling.

Ellers så syns jeg MMORPG er ett genialt konsept særlig mot piratkopiering siden da tjener de penger uansett om det er piratkopiert eller ei ;)

 

EDIT : Og hva er det FunCom gjør??

Endret av DaRe_deVIl
Lenke til kommentar

Mange synes kanskje det er lusent å ta 100kr exstra i måneden ,men consider at et MMORPG er et spill man ikke går lei på den måten som et sigel player game. Da sier jeg kvalietet framfor kvantitet ,men alle er kanskje ikke enig i det....

 

Alle har råd til 100kr i måneden. Det er bare at man er grådig og "tror" man tjener på å ikke kjøpe det.

Lenke til kommentar
De fleste gjør nok som Funcom etterhvert, der man kan laste ned spillet istedefor der du tjener også på det.

EDIT : Og hva er det FunCom gjør??

FunCom legger ut spillet gratis til nedlasting slik at du sparer pengene som du ellers ha måtte betalt hvis du skal handle det i butikken.

Tror de aller fleste internett baserte spill vil kunne bli p2p i fremtiden.

Lenke til kommentar

Ja, det er veien å gå, å la folk laste ned hele spillet, og så betale f.eks. 150,- for nøkkelen som åpner det, og så begynner et løpende abonnement etter f.eks. 2 innledende gratis uker. 4 er litt vel mye, for om folk ikke har gjort seg opp en mening om et MMO etter 2 uker, da har de i grunn seg selv å takke for å ikke ha brukt nok tid på det, noe som igjen ville indikere at de ikke har nok fritid til å spille et MMO, som er svært..

 

 

..går og legger meg nå, natti. :sleep:

Lenke til kommentar

skal man ha skikkelige spill i fremtiden så MÅ man rekne med å betale! at spillet skulle vere gratis blir for dumt.. Pengene du betaler for spillet brukes jo til å dekke alle utgiftene som har vert under utviklingen, la oss si det har tatt 3-5 år med gud vet hvor mangen folk innvolvert så blir det fort snakk om mangen penger.

 

At man må betale 100kr måneden etter å ha kjøpt spillet er bare rett og rimelig , det koster å vedlikeholde spillet i tillegg så trenger dem penger til nye prosjekter.

 

Så en som maste om vanskelig registrering :laugh: eneste forskjellen registreringa til spilla uten månedsavgift og med er at man må skrive visa-nummeret sitt ( evt mor sitt :roll: ).

Lenke til kommentar
De fleste gjør nok som Funcom etterhvert, der man kan laste ned spillet istedefor der du tjener også på det.

EDIT : Og hva er det FunCom gjør??

FunCom legger ut spillet gratis til nedlasting slik at du sparer pengene som du ellers ha måtte betalt hvis du skal handle det i butikken.

Tror de aller fleste internett baserte spill vil kunne bli p2p i fremtiden.

p2p?? Hva er det egenlig, blir litt offtopic men..

Trodde p2p var noe nedlastingsgreier jeg.. :roll:

Lenke til kommentar
Er ikke gulerøtter dyre da?

 

 

 

hmmm... Mystisk...

Hva er det egentlig med gulerøtter og data?

 

skrev søkeordene prisguide og gulrot i Google og fikk kun 2 treff

 

Itavisen

 

og linux/unix sidene i hardware.forum.no :dribble:

Det er antakelig fordi det staves "gulrot" og i ubestemt form flertall "gulrøtter". :)

 

Og det er skremmende at du bare finner slike feilstavinger på datarelaterte sider. :no:

Lenke til kommentar
De fleste gjør nok som Funcom etterhvert, der man kan laste ned spillet istedefor der du tjener også på det.

EDIT : Og hva er det FunCom gjør??

FunCom legger ut spillet gratis til nedlasting slik at du sparer pengene som du ellers ha måtte betalt hvis du skal handle det i butikken.

Tror de aller fleste internett baserte spill vil kunne bli p2p i fremtiden.

p2p?? Hva er det egenlig, blir litt offtopic men..

Trodde p2p var noe nedlastingsgreier jeg.. :roll:

i MMORPG sammenheng betyr det Pay 2 Play

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...