Gå til innhold

Råd for kjøp av spill-laptop

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg håper på noen gode råd.

Jeg trenger/ønsker meg en ny laptop.

Vanlig bruk + spilling av Heroes of Might&Magic-serien, Age of Wonders 3, Pillars of Eternity,X-Com2, Fallout 4, Total War: Warhammer, Civ 5 & 6 og neste i Elder Scrolls-serien (når den kommer).

Hva tenker dere om denne? Er den overpriset/kan jeg forvente å få tilsvarende merkbart billigere om 1-2 måneder? Vil den lett kjøre spillene jeg nevner? Blir den kokvarm?

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p670r-173-full-hd/cat-p/c1000042/p10634647

Eller bør jeg vente til gamer-laptopene(MSI/Asus-Rog) til Komplett faller i pris(hvis de gjør det)?

Alle råd blir satt stor pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det vil ta tid før disse laptopene faller i pris.

Synes prisen er helt fair for hva du faktisk får. Om den blir kokvarm eller ei vet jeg ikke. Men du har alltids angrerett. Så du rekker jo å teste den ut og evt sende tilbake om den skulle være helt håpløs. Noe jeg ikke tror dem er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er dyrest og vanskeligst å oppgradere på en laptop er som regel skjermkortet. Man kan alltids putte i litt mer RAM eller bytte til SSD, eventuelt en større SSD uten problem. Men skjermkort til laptop er som regel svindyre, og ikke minst vanskelige å bytte med kjølere som må demonteres fra gamle skjermkortet og re-paste'es med kjølepasta.

Så om man ønsker å kunne bruke laptop'en så lenge som mulig. Velg alltid med så bra skjermkort som mulig, om du må la det gå på bekostning av andre komponenter.

Jeg vet alle sier man skal ha SSD, vi lever tross alt i 2016. Men for min del, så er det det første som nedprioriteres om man på gå på noen kompromiss.

Om det er 17" som er ønsket størrelse på skjerm, så er det i prisklassen denne du bør gå for hos Multicom. SSD, ODD og mer RAM kan man alltids legge til på et senere tidspunkt.

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...