wheeldude1 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Lade klokka inne i bilen står på halv og går ned når lysa blir slått på. batteri uten motor igang viser 12,35 og viser akkurat det samme når motor er i gang. Poler på batteri er rene og har sjekka at alt sitter godt bak på dynamo. Da er det vel bare og kjøpe ny dynamo eller?Brukte dette meteret fra clas olson og hadde det på v 20. Rød kabel plugga jeg nn på V og sort på COM. Er det riktig? Se bildet. Har forresten hatt problemer med sikringsboksen i bilen. Metallklemmene er rustene og sikringer har til tider dårlig eller ingen kontakt. Hvis det skulle ha noe og si. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Hvorfor kjøpe ny dynamo? Du trenger mest sannsynlig bare nye børster, evt nye lagre. Gjør det selv, eller få et dynamoverksted til å gjøre det for deg. Til en brøkdel av prisen av en ny, i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
wheeldude1 Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Hvorfor kjøpe ny dynamo? Du trenger mest sannsynlig bare nye børster, evt nye lagre. Gjør det selv, eller få et dynamoverksted til å gjøre det for deg. Til en brøkdel av prisen av en ny, i de fleste tilfeller. Der er ikke extern regulator på den dynamoen. Men skal sjekke hva det koster og reparere den. Hvis det e dynamo som er problemet da? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Det er selvfølgelig mulig at det er dårlig kontakt som er problemet. Er det mulig å måle ladespenningen direkte på dynamoen? Lenke til kommentar
wheeldude1 Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Det er selvfølgelig mulig at det er dårlig kontakt som er problemet. Er det mulig å måle ladespenningen direkte på dynamoen? Hei. Skal prøve og måle på dynamo etterpå Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Sjekk også jordingskablene mellom motor, chassis og batteri. På mange gamle biler går jordingskabelen mellom motorblokk og chassis i oppløsning når de blir gamle. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå